ADAC, clubul german
cunoscut pentru expertiza sa în domeniu, a confirmat recent eficienţa
motorizării pe benzină Mazda CX-5 în cadrul unui test de consum şi de emisii
efectuat în luna octombrie. Mazda CX-5 echipată cu motorul Skyactiv-G de 2l pe
benzină a obţinut 75 de puncte şi patru stele, poziţionându-se în apropierea
rezultatului motorizării Skyactiv-D de 2.2l diesel, care a înregistrat 77 de
puncte şi patru stele în testul realizat în această vară.
Germanii de la ADAC au testat Mazda CX-5 folosind normele New
European Driving Cycle (NEDC), dar au descoperit că rezultatele de consum şi de
emisii obţinute pot fi armonizate şi cu cerinţele Worldwide Light vehicles Test
Procedures (WLTP), precum şi cu testul de autostradă ADAC. În cadrul NEDC Mazda
CX-5 a înregistrat un consum mediu de 5,62l, cu aproape 0,4l sub consumul
omologat al motorizării pe benzină, iar în timpul testului WLTP a obţinut un
consum de 5,84l.
Testul ADAC este doar unul dintre mai multe de acest gen care au
confirmat, eficienţa motorizărilor SUV-ului crossover CX-5. În luna septembrie
publicaţia britanică What Car? a desemnat Mazda CX-5 Top SUV în cadrul
premiilor Green Awards 2012. Modelul, echipat cu motorul diesel de 2.2l şi 150
CP a obţinut un consum de 4,9 l/100 km în cadrul testelor pe şosea, clasându-se
în faţa unor rivali precum BMW X3 sau Nissan Qashqai. Modelele au fost supuse
la patru teste, masurându-se emisiile de CO2, de NOx, de particule (suspended
particulate matter) şi consumul mediu.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii