Chevrolet Spark EV
Noul autovehicul electric de la Chevrolet accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 8,5 secunde.

Zurich. Modelul electric Chevrolet Spark va stabili noi standarde în clasa autovehiculelor electrice pentru oraş când va ajunge vara viitoare în saloanele de prezentare ale dealerilor din California, oferind o putere de excepţie,  o autonomie uimitoare şi o funcţie de încărcare rapidă.

Sursa de energie a modelului electric Spark este un motor cu magneţi permanenţi şi răcire prin ulei, ce dezvoltă o putere de cel puţin 130 cp (100 kW) şi un cuplu instantaneu de aproximativ 542 Nm (400 lb.-ft.) cu unitatea de transmisie coaxială, rezultând o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 8,5 s.

Modelul electric Spark nu este numai rapid faţă de celelalte autovehicule din segmentul său - încărcătorul combinat SAE de care dispune, singurul din industrie, va permite încărcarea rapidă cu curent continuu până la 80% din capacitatea bateriei în aproximativ 20 de minute. Funcţia respectivă, disponibilă la scurt timp după lansarea pe piaţă, va asigura, de asemenea, una dintre cele mai mari autonomii din cadrul segmentului.

„Când echipa noastră şi-a propus să dezvolte sistemul de propulsie pentru modelul electric Spark, am ştiut că va trebui să asigurăm o accelerare plăcută în timpul conducerii şi eficienţă maximă,” a declarat Chuck Russell, inginer şef pentru modelul electric Spark.

„În ceea ce priveşte modelul electric Spark, credem că plăcerea de a-l conduce va fi aspectul cel mai apreciat de clienţi; rulează uniform, iar puterea este disponibilă în fiecare etapă de conducere,” a declarat Russell. „Acest lucru ne va ajuta să le oferim o opţiune atractivă clienţilor care îşi doresc un autovehicul electric ce asigură atât plăcerea de a conduce, dar este şi ecologic.”

Bateria litiu-ion de peste 20 kWh a modelului electric Spark va continua tradiţia Chevrolet de a asigura cea mai mare perioadă de garanţie, de opt ani/100.000 de mile (161.000 km) şi poate face faţă mai multor încărcări rapide cu curent continuu în fiecare zi. De asemenea, încărcarea poate fi finalizată în mai puţin de şapte ore, cu ajutorul unei prize specifice de 240 V. Este disponibil standard un set de cabluri de alimentare de 120 V.

„Bateria modelului electric Spark a fost testată timp de peste 200.000 de ore în laboratoarele noastre internaţionale pentru baterii,” a declarat Larry Nitz, director executiv al echipei internaţionale de ingineri de electrificare din cadrul GM. „Această testare ne-a permis să le oferim clienţilor noştri posibilitatea de a efectua zilnic mai multe încărcări rapide cu curent continuu, pentru a elimina grijile legate de autonomie şi pentru a spori nivelul de confort.”

Echipa de dezvoltare a modelului electric Spark a putut profita de expertiza dobândită în urma programului revoluţionar Chevrolet Volt şi a utilizat multe dintre componentele şi sistemele respective. Peste 75% dintre componentele sistemului de propulsie provin din programele pentru Volt şi pentru camioanele GM hibride.

Motorul modelului electric Spark şi unitatea sa de transmisie vor fi lansate în producţie la începutul anului 2013 în fabrica de transmisii a companiei GM din White Marsh, Md., lângă Baltimore. Este prima dată când un producător auto din S.U.A. construieşte un motor electric complet şi o unitate de transmisie pentru un autovehicul electric modern în Statele Unite.

„Modelul electric Spark este cea mai recentă dovadă a expertizei noastre în expansiune în ceea ce priveşte tehnologiile pentru motoare electrice şi baterii – expertiză de care vom avea nevoie pe măsură ce ne extindem portofoliul de autovehicule electrice pentru a răspunde nevoilor clienţilor noştri din întreaga lume,” a declarat Nitz.

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii