Primul Opel din segmentul A orientat spre
lifestyle continuă ofensiva de produs a mărcii
ADAM are un potenţial de personalizare
practic nelimitat.
Modelul de mici dimensiuni cel mai bine
conectat datorită sistemului de infotainment IntelliLink.
Tehnologiile superioare fac mobilitatea
urbană facilă şi uşoară.
Singurul autovehicul din segment dezvoltat şi
construit în întregime în Germania.
Rüsselsheim/Lisabona. Începe numărătoarea inversă: în
prima partea a anului 2013, noul Opel ADAM va fi disponibil în reprezentanţe şi
va face valuri pe stradă. Autovehiculul urban şic de mici dimensiuni de la
Opel, campionul personalizării, va atrage multe priviri în oraş, la fel cum s-a
întâmplat la premiera sa mondială de la Salonul Auto de la Paris la începutul
lunii septembrie. Aspectul său modern, îndrăzneţ şi colorat, împreună cu
potenţialul său aproape nelimitat de personalizare asigură unicitatea fiecărui
autovehicul ADAM.
Cu modelul ADAM complet nou, Opel intră pe segmentul A,
orientat spre lifestyle. Având partea din spate scurtă şi puternică, ADAM este
lung de aproape 3,70 m şi o lat de 1,72 m (fără oglinzile exterioare). Fiind un
original model hatchback cu trei uşi, este perfect pentru a fi condus în oraş.
Cu toate acestea, dinamica sa de conducere excelează şi în afara oraşului
datorită şasiului şi setărilor de direcţie care pun accentul pe fun şi
agilitate. În interior, ADAM oferă transport pentru patru persoane care se vor
bucura de o atmosferă premium şi de un spaţiu generos; pasagerii din faţă
beneficiază de un spaţiu neobişnuit de mare pentru un autovehicul de dimensiuni
mici. Şi cabina modelului ADAM poate fi personalizată în funcţie de
preferinţele proprietarului său printr-o gamă largă de culori, ornamente,
capitonaje elegante şi efecte de lumină.
Opel ADAM oferă, de asemenea, tehnologii premium
caracteristice segmentelor superioare. Noul sistem infotainment IntelliLink
care integrează smartphone-ul proprietarului în autovehicul (Android şi Apple
iOS) transformă acest model în modelul de mici dimensiuni cu cea mai bună
conexiune. Alte funcţii, ideale pentru mediul urban în care modelul ADAM se
află în elementul său, sunt noua generaţie a sistemului de asistenţă la
parcare, care parchează automat autovehiculul, sistemul pentru monitorizarea
unghiului mort, precum şi servodirecţia cu un mod CITY acţionat printr-o simplă
apăsare de buton.
ADAM nu asigură doar mai multe posibilităţi de
personalizare comparativ cu concurenţa: având numeroase echipamente standard,
modelul este un autovehicul polivalent la un preţ avantajos. Chiar şi
tehnologiile premium şi opţiunile multiple de personalizare sunt accesibile.
„Modelul Opel ADAM captează spiritul urban modern şi aduce
pe drum senzaţia de libertatea. Este distractiv, asigură cele mai multe
posibilităţi de personalizare de pe piaţă şi îmbină atitudinea cu o agilitate
plină de veselie. Modelul ADAM este, cu siguranţă, autovehiculul potrivit
pentru toţi şoferii tineri şi pentru cei cu sufletul tânăr,” declară Thomas
Sedran, Vicepreşedinte Consiliul de Administraţie Opel. „Iar din moment ce
modelul ADAM combină această atracţie emoţionantă cu cea mai bună inginerie şi
calitate germană, va juca un rol important în cadrul planului nostru de
creştere la nivel european.”
Plin de viaţă: ADAM, nou-venitul în segmentul
orientat spre lifestyle
Modelul ADAM îşi face apariţia într-un moment cheie
pentru ofensiva de produs a mărcii Opel. Începând din 2008, Opel şi-a modificat
complet gama de modele, începând cu modelul vârf de lance, Insignia, şi
continuând cu modelele de volum, în prezent intrând pe segmente noi ale pieţei
sau creându-le. Modelul Ampera (autovehicul electric cu motor cu funcţie de
autonomie extinsă), modelul Mokka (SUV de mici dimensiuni), ADAM (autovehicul
de mici dimensiuni modern) şi modelul Cascada (autovehicul decapotabil de
dimensiuni medii) ce urmează să fie lansat – fac parte din al treilea val al
acestui program vast de creştere şi contribuie la extinderea portofoliului
Opel.
În prezent, Opel îşi consolidează prezenţa în segmentele
A şi B, care cuprinde în acest moment modelul ADAM cu o lungime de 3,70 m,
modelul de bază Corsa, cu o lungime de 4,0 m, modelul Meriva de 4,29 m şi noul
SUV Mokka de 4,28 m. Odată cu lansarea modelului ADAM, Opel îşi întregeşte şi
oferta pentru segmentul A, unde era prezent deja cu modelul Agila cu 5 uşi. În
timp ce modelul Agila convinge prin nivelul său ridicat de funcţionalitate şi
punctele sale forte de natură practică, ADAM iese în evidenţă prin potenţialul
său de personalizare inegalabil, designul atletic şi tehnologia de nivel
superior.
ADAM nu urmăreşte reţetele cunoscute. În timp ce
majoritatea companiilor concurente din cadrul acestui segment apelează la
clasicul design retro, ADAM este modern şi îndrăzneţ. „ADAM dovedeşte că retro
nu este regula jocului. Valorile centrale ale modelului sunt inovaţia,
imaginaţia, personalizarea şi calitatea,” declară Dr. Thomas Sedran. În primul
rând, aspectul său futurist şi la modă se îmbină cu posibilităţile nelimitate
de personalizare, diferenţiindu-l de concurenţă. În plus, ADAM dispune de
funcţii disponibile în general doar în cazul modelelor premium din clasele
superioare, după cum reiese din execuţia de înaltă calitate a postului de conducere
şi din tehnologiile care îi sporesc nivelul de siguranţă, confortul şi plăcerea
de conducere. În acelaşi timp, Opel menţine preţurile ADAM la un nivel
accesibil, oferind o gamă mai largă de echipamente standard pentru toate
versiunile.
Opel estimează că aproape 80% dintre clienţii care vor
achiziţiona modelul ADAM vor fi persoane fizice, peste jumătate dintre aceştia
fiind clienţi noi. Însă modelul ADAM se va impune, de asemenea, ca autovehicul
reprezentativ pentru companii: se estimează că aproximativ 20% dintre vânzări
vor fi înregistrate în sectorul flote şi în cel comercial. În general, ADAM ar
trebui să atragă clienţii tineri şi pe cei cu sufletul tânăr, de ambele sexe,
care au o atitudine hotărâtă: îşi doresc ca autovehiculul pe care îl deţin să
le reflecte personalitatea. Aceştia pun accentul pe a fi la modă şi pe
unicitate; nu respectă pur şi simplu tendinţele, ci şi creează altele în mod
activ, fiind astfel lideri de opinie.
„Cu ADAM, Opel face mai mult decât să stârnească
interesul clienţilor fideli care îşi doresc un autovehicul de mici dimensiuni
unic – compania atrage noi grupuri de cumpărători care nu s-au identificat cu
marca până în prezent. Aceştia sunt atraşi de modelul ADAM pentru că este
autentic şi pur şi simplu diferit de modelele concurenţei. Clienţii nu mai
trebuie să se obişnuiască cu autovehiculul lor, deoarece ADAM reflectă
caracterul şi stilul de viaţă al proprietarului său,” declară Dr. Thomas
Sedran.
Experţii anticipează că sub-segmentul orientat spre
lifestyle în cadrul căruia ADAM este un nou concurent va continua să crească
constant în următorii ani. Din 2000, vânzările de autovehicule stilate din
segmentul A (cu o lungime de aproximativ 3,70 m) au crescut cu aproximativ 30%
şi cele din segmentul B de lux (cu o lungime de aproximativ 4,0 m) cu peste
110%. În 2011, aproape 630.000 de autovehicule fashion au fost înmatriculate în
Europa, faţă de 450.000 în 2008. În prezent, Opel şi-a propus să cucerească
această piaţă în creştere cu modelul ADAM. Cererea de autovehicule de mici
dimensiuni este mai ridicată în Italia, unde modelul ADAM ar putea să aibă cel
mai mare succes. Printre pieţele principale ale noului autovehicul Opel de mici
dimensiuni orientat către lifestyle se vor număra Germania, Marea Britanie,
Franţa şi Olanda.
Fabricat în Germania: din Eisenach pe
şoselele Europei
Pentru modelul Opel ADAM, comenzile au început încă din
luna septembrie, modelul fiind disponibil în parte dintre reprezentanţele auto
de la începutul anului 2013. Este demn de atenţie faptul că modelul ADAM nu
numai că a fost dezvoltat în Germania – în cadrul Centrului tehnic şi de design
internaţional din Rüsselsheim – ci va fi şi produs în Germania. Opel este
singurul producător auto care a luat această decizie pentru un autovehicul de
mici dimensiuni, acest lucru fiind posibil datorită eficienţei ridicate a
uzinei din Eisenach. Opel modernizează continuu uzina din Eisenach pentru a
respecta cele mai noi standarde. A fost investită o sumă totală de 190 de
milioane de euro pentru începerea producţiei modelului ADAM, dintre care 120 de
milioane au fost investite în uzina propriu-zisă. Printre aceste investiţii se
numără noi clădiri şi instalaţii de producţie de ultimă generaţie. Aşadar, în
viitorul apropiat, atât modelul Corsa cât şi modelul Opel ADAM vor ieşi de pe
linia de asamblare „Fabricat în Germania” – exclusiv în Eisenach.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii