Un
artist britanic care pictează folosind anvelope şi maşini teleghidate a
desfăşurat un turneu în nouă ţări europene în doar 4 zile pentru a crea o operă
de artă unică.
Din Alpii elveţieni la autostrăzile germane, de la
canalele Veneţiei la Parlamentul UE de la Strasburg din Bruxel, ‘artistul
anvelopei’ Ian Cook a produs o operă de artă de mari dimensiuni pentru a marca
introducerea obligativităţii noii etichete pentru anvelope, eveniment ce are
loc astăzi, 1 noiembrie, în toate cele 27 de state membre. Această acţiune a
fost sprijinită de producătorul de anvelope Goodyear.
A fost nevoie de 20 de maşini de jucărie şi de
peste 100 de anvelope pentru a crea această operă de artă, cu 27 de culori –
una pentru fiecare stat membru al UE. Pictura va fi înrămată şi prezentată de
Goodyear în incinta Parlamentului UE. Turneul a început în Marea Britanie şi au
fost vizitate Franţa, Elveţia, Italia, Slovenia, Austria, Germania, Luxemburg
şi Belgia.
Emmanuel Robinet, director pentru evaluarea
anvelopelor la Goodyear, a spus: “Ne pregătim pentru introducerea acestei noi
etichete pentru anvelope de acum 5 ani, prin educarea şi informarea
partenerilor şi distribuitorilor noştri autorizaţi despre ceea ce îşi propune
să atingă şi să realizeze această nouă schemă de etichetare.”
“Am dorit să creăm un simbol care să dureze în timp
pentru a celebra startul acestei noi legislaţii care intră acum în vigoare.
L-am invitat pe artistul Ian Cook să accepte provocarea a patru zile de foc
pentru a întâlni cât mai mulţi oameni posibil. El a călătorit în 9 ţări,
vizitând pietre de hotar iconice din fiecare ţară, distribuitori de anvelope,
institute din domeniul auto şi unităţi de producţie ale Goodyear.
“Odată cu crearea unei opere de artă originale,
proiectul a fost unul de succes şi în punerea în lumină a faptului că
anvelopele nu sunt doar negre şi rotunde. Consumatorii vor fi astfel capabili
să utilizeze noua etichetă UE pentru anvelope pentru a-şi alege anvelopele
potrivite, şi ajutându-i să facă alegeri educate.”
“Dacă toate vehiculele europene ar rula cu anvelope
cu grad A, s-ar realiza o economie de 27 de miliarde de dolari din consumul de
carburant şi o reducere a emisiilor de CO2 cu până la 20 de milioane de tone[1]. Alegerea
unei anvelope pentru maşini de pasageri cu grad A la aderenţa pe carosabil umed
în locul unei anvelope cu grad G ar putea însemna o distanţă de frânare cu până
la 30% mai scurtă pe carosabil umed – adică o oprire cu până la 18 metri mai
devreme[2]. Aceasta
înseamnă trei şi chiar patru lunigimi de maşină.”
„Noua
etichetă UE pentru anvelope este un foarte bun punct de plecare, dar nu spune
tot ceea ce trebuie să ştim despre anvelope. Mulţi alţi parametri trebuie luaţi
în considerare atunci când judecăm performanţa unei anvelope.”
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
[1] €300 economie potenţială
per maşină ca diferenţă între anvelopa cu grad A şi anvelopa cu grad G (Sursa:
European Commission’s Impact Assessment SEC(2008)2860). €7.000 economie
potenţială per maşină ca diferenţă între anvelopa cu grad A şi anvelopa cu grad
G (Sursa: European Commission’s Impact Assessment SEC(2008)2860)
14.000km parcurşi în medie pe an (Sursa:
http://www.acea.be/news/news_detail/vehicles_in_use/)
30.000km durata de viaţă medie a unei anvelope (Sursa:
http://www.theaa.com/motoring_advice/safety/tyre-life-and-age.html). 3,45 ani
fizici pentru durata de viaţă a unei anvelope (42280/14.000). 86,99 economie pe
an pentru un conducător auto din Europa (3,45/300). 2.029,83 economie per an în
medie pentru un conducător de camion (3,45/7000). €84.404.515.327,26 economii
toatale dacă toate vehiculele din Europa ar rula cu anvelope cu grad A.
[2] 21.190.207 anvelope
produse în Europa în 2011 (Sursa: http://oica.net/)
18 metri distanţă de oprire potenţială ca diferenţă între o anvelopă cu
grad A şi una cu grad G (Sursa: European Commission’s Impact Assessment
SEC(2008)2860). 381.423,73km distanţa totală economisită de toate maşinile
produse în Europa în 2011 care ar opri o singură dată fiind echipate cu
anvelope cu grad A.
0 comentarii