Doi noi campioni Dunlop,
o suprafață de concurs schimbată și o alocare revizuită a anvelopelor sunt noutățile care țin capul de afiș odată cu întoarcerea în Spania pentru etapele de final de sezon ale
Campionatelor Mondiale de Moto2 și Moto3, desfășurate în cadrul “Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana”.
“Circuito de la Comunitat
Valenciana” dispune de o suprafață nouă pentru pista de concurs pe
care se desfășoară
a șaptesprezecea
etapă a anului, iar Dunlop se așteaptă la o primire “agresivă” pentru
compușii
săi și
de aceea alocă o versiune mai dură pentru Moto2.
Cei doi noi campioni Dunlop se vor
afla pe pistă pentru etapa din perioada 9-11 noiembrie a.c., Marc Marquez
asigurându-și
titlul în Moto2 la Philip Island, la puțin timp după ce Sandro Cortese s-a
acoperit de glorie în Moto3 la Sepang.
O nouă suprafață
“Circuito de la Comunitat
Valenciana”, lung de 4 km, are nouă viraje de stânga și cinci de dreapta. Parcurs în sens
invers acelor de ceasornic și cu o linie dreaptă de 650 metri,
circuitul oferă numeroșilor spectatori prezenți o perspectivă excelentă, mulțumită arhitecturii sale. Fiind
recent înlocuită suprafața de rulare a pistei, pentru prima
oară de la inaugurarea sa din 1999, Dunlop va aduce pentru această cursă compușii 4886 mediu și 3838 dur din Grupa D (Grip
Focused).
4886 reține cu succes temperatura pentru a
compensa răcirea anvelopei pe liniile drepte lungi și are o aderență mecanică bună în virajele lente,
în timp ce 3838, fiind un compus mai dur, oferă piloților încrederea necesară pentru a
accelera devreme la ieșirea din apex. Ambii compuși au o durabilitate ridicată, iar
4886 apare și
în cadrul Grupei B (Abrasion Defenders).
Pentru roata față, compusul mai dur 717 se întoarce și se alătură lui 302, după ce în
ultimele trei curse compusul 717 a fost schimbat cu 345.
Marc Marquez: Campion Mondial Moto2
în 2012!
Marc Marquez a devenit pentru a doua
oară Campion Mondial Dunlop după ce și-a adjudecat titlul în Moto2 pentru
2012 în penultima etapă, desfășurată la Phillip Island.
Spaniolul, în vârstă de numai 19 ani,
avea nevoie în Australia doar de două puncte, scopul fiind atins și chiar devansat cu ajutorul unei
îndrăznețe
depășiri
pe ultimul viraj, adjudecându-și locul trei în cursă.
Momentul a fost unul emoționant pentru Marquez și echipa sa, fostul Campion Mondial
la 125 cmc punându-și în pericol cariera după o luptă cu
problemele de vedere, desfășurată iarna trecută. Totuși, el s-a întors într-o formă de
zile mari, reușind
să câștige
opt din cele 16 curse disputate.
"Este o senzație incredibilă, un vis. Îmi amintesc
vremurile grele și
susținerea
oferită de familie și echipă, așa că nu pot să nu fiu emoționat” a spus Marquez.
Înainte de Moto2, Marquez a mai câștigat 10 curse la 125cmc și titlul în 2010 cu Dunlop.
"La 125cmc am învățat să fiu rapid. În Moto2 am învățat să gândesc când sunt pe
motocicletă."
Marquez ridică ștacheta în cel mai rapid sezon de
Moto2
Al treilea sezon de Moto2 este și cel mai rapid de până acum, fiind
stabilite noi recorduri pentru turul de pistă în 11 din cele 16 runde de până
acum.
A fost de asemenea și cel mai disputat, nouă curse fiind
câștigate
cu un avans mai mic de o secundă. Trei piloți au condus în clasament și cinci au câștigat măcar un Grand Prix.
Pe acest fundal și în ciuda absenței sale din aproape toată sesiunea
de testare din pre-sezon a reușit Marquez să ridice ștacheta pentru sezonul 2012, dar și pentru numărul de victorii totale
în Moto2.
Câștigător a șapte curse și clasat pe locul doi în sezonul de
debut (2011), Marquez a lăsat în urmă suferințele din iarnă cu două victorii în
primele trei curse, intercalate de o victorie la debut a lui Pol Espargaro.
Conducerea clasamentului a fost
schimbată apoi de trei ori, însă Marquez s-a întors lider odată cu cea de-a șasea etapă, desfășurată la Silverstone.
Marquez și-a consolidat avantajul cu cinci
victorii în partea de mijloc a sezonului, iar cea mai bună cursă a sa a fost la
Motegi, când în primul viraj era aproape ultimul, iar la final ieșea victorios. Marquez va alerga după
a noua victorie la ultima etapă din Valencia, de pe 11 noiembrie.
În afară de Marquez (8) și cel mai apropiat rival al său,
Espargaro (4), ceilalți câștigători ai curselor din 2012 sunt:
Andrea Iannone (2), Thomas Luthi (1) și Alex de Angelis (1). În ceea ce
privește
victoriile totale în Moto2, Marquez conduce în clasament cu 15, urmat de
Iannone cu 8.
La fel ca foștii campioni din Moto2, Toni Elias și Stefan Bradl, Marquez se va muta
la anul în MotoGP.
Moto2 și Dunlop
Moto2, cu ale sale motociclete de
600cmc în patru timpi, a înlocuit Campionatul Mondial de 250cmc în doi timpi la
începutul lui 2010.
Dunlop, care domina de mult timp
categoria 250GP, a fost alegerea naturală pentru a sprijini noua clasă în
calitate de furnizor exclusiv de anvelope, ajutând la obținerea unei tranziții ușoare, încununată de succes.
Dunlop oferă aceleași anvelope și același suport tehnic celor peste 30 de
piloți,
care reprezintă opt constructori diferiți.
O listă scurtă de doi compuși (din trei) pentru anvelopa față și doi (din cinci) pentru anvelopa
spate este oferită pentru fiecare cursă, plus o alocare adițională de anvelope de ploaie.
Dezvoltarea anvelopelor este continuă, o dovadă fiind timpii pe tur din ce în
ce mai rapizi obținuți.
17.000 de
anvelope și
numărătoarea continuă
Pănă la finalul acestui eveniment,
Dunlop va furniza și monta peste 17.000 de anvelope doar
pentru anul 2012, în cadrul celor două clase (Moto2 și Moto3) la un loc.
Fără odihnă: luni avem test
Sărbătorirea finalului de sezon din
duminica etapei va fi temperată de programarea (dacă și vremea o va permite) pentru luni a
unui test IRTA pentru noile anvelope Dunlop aflate în dezvoltare pentru 2013.
Avantajele testării imediat după Grand Prix sunt importante: circuitul este
acoperit de cauciucul rămas de la cursă, în timp ce piloții și inginerii sunt deja buni
cunoscători ai capitolelor unde vor să vadă îmbunătățiri.
Clinton Howe, Manager Operațiuni Dunlop MotoGP:
“În primul rând vrem să-i felicităm
pe Marc și
echipa sa pentru câștigarea Campionatului Mondial Moto2
într-o manieră atât de frumoasă la Phillip Island. Marc a fost favoritul
caselor de pariuri încă de la începutul sezonului 2012, dar ceea ce nu au luat
acestea în considerare a fost apropierea din acest campionat a competitorilor
în ceea ce privește
talentul și
echipamentul tehnic.
“Cu siguranță Marquez a fost omul care trebuia
învins anul acesta, dar trebuie menționat că alături de el pe podium în
cele 16 curse au mai fost 11 alți piloți. În plus, el a avut și două curse în care nu a punctat:
Le Mans și
ceea ce pare a fi circuitul său cu ghinion – Sepang. Asta înseamnă că a trebuit
să muncească din greu pentru a câștiga cele opt curse și să se claseze pe podium de 13 ori.
Nici unul dintre ceilalți piloți nu se poate lăuda cu așa ceva. “Marquez merită cu adevărat
acest titlu. El nu a cedat niciodată sub presiunea celorlalți piloți și îi datorăm recunoștință pentru timpii record pe tur pe
care i-a doborât constant tot anul și în general pentru ridicarea ștachetei în campionatul Moto2.
Desigur, în spatele lui, în echipă, s-au aflat niște oameni cu adevărat minunați care l-au ajutat să-și atingă scopul. Evident, în spatele
oricărui pilot ilustru trebuie să stea o echipă la fel de impresionantă.
“Cu siguranță Marc are un viitor luminos în față și dacă va pilota în MotoGP la fel ca
anul acesta, îl văd câștigând în continuare curse.
“Să ne îndreptăm acum atenția către Valencia, unde pe noi –
Dunlop – ne așteaptă
o nouă provocare, datorită suprafeței înnoite a pistei. Frecarea și degradarea sporită a anvelopelor
ar putea fi un factor cu care nu ne-am mai întâlnit de la deschiderea
circuitului, în 1999. În general ne putem aștepta la timpi mai buni pe
circuitele cu suprafețe noi, așa că poate și aici recordul pe tur va fi doborât
în Moto2.
“După cursă, luni, se va desfășura o sesiune de teste de o zi
pentru echipamentele tehnice Moto2, astfel încât service-ul Dunlop va rămâne
acolo și
se va folosi de acest timp valoros pentru a pune la treabă unele dintre ideile
noi pe care le avem în programul de dezvoltare a anvelopelor pentru Moto2.”
Alocare anvelope Moto2: Valencia
Anvelope
slick față Moto2
per pilot
120/75R17 Moto2: 4 x 302, 4 x 717
Anvelope
slick spate Moto2 per pilot
195/75R17 Moto2: 5 x 3838 (ATR05), 4
x 4886 (ATR05)
Anvelope
de ploaie Moto2 per pilot
3 x 125/80R17 KR191 414 Față (se alocă 4 anvelope dacă toate
sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 190/55R17 KR393 414 Spate (se
alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
Alocare anvelope Moto3: Valencia
Anvelope
slick față Moto3
per pilot
95/75R17 Moto3: 5 x Mediu, 3 x Dur
Anvelope
slick spate Moto3 per pilot
115/70R17 Moto3: 6 x mediu, 3 x
Moale
Anvelope
de ploaie Moto3 per pilot
3 x 95/70R17 KR189 WB (se alocă 4
anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 115/70R17 KR389 WB (se alocă 4
anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
Sursa:
Izabella Ghita, PR Managing Partner
0 comentarii