Prin premiera mondială BMW i3 Concept Coupé, BMW Group
prezintă o versiune extrem de agilă şi emoţionantă a conceptului pentru
călătorii sustenabile în clasa premium, fără niciun fel de emisii. Studiul
prezentat la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Los Angeles vine în paralel cu
procesul continuu de dezvoltare pentru ca primul model integral electric din
istoria subbrandului BMW i să fie gata pentru producţia de serie - de asemenea,
demonstrează şi potenţialul de extindere a gamei de modele. Revoluţionar, cu
linii clare şi deschis, designul prezentat de BMW i3 Concept Coupé reprezintă o
formă de pionierat a mobilităţii urbane prin care conştientizarea dezvoltării
durabile devine o parte intrinsecă a profilului premium. În plus, modelul cu
trei uşi utilizează limbajul de design creat special pentru automobilele BMW i,
care transmite sentimentul incontestabil de dinamism şi plăcere a condusului.
Impactul vizual al caroseriei
din fibră de carbon se datorează în principal liniei cursive a acoperişului
coupé şi interpretării noi a designului "stream flow" specific BMW i
- acestea se pot vedea în stilul geamurilor laterale şi conferă impresia de
lumină, transparenţă şi calităţi aerodinamice eficiente. În interior,
sentimentul de spaţiu specific mărcii BMW i este combinat cu ambianţa
exclusivistă de lounge a celor două locuri individuale din spate. Mai mult, BMW
i3 Concept Coupé îşi asumă şi titlul de primul automobil electric din lume
integrat complet în reţea. Datorită includerii funcţiilor inovatoare BMW
ConnectedDrive - concepute de BMW i pentru utilizare la maşini de serie,
operarea sistemului de navigaţie, precum şi transferul de informaţii între
automobil, lumea exterioară şi terminalul smartphone al conducătorului - au
fost centrate pe nevoile specifice ale e-mobilităţii.
BMW i3 Concept Coupé pune
accent pe evidenţierea performanţelor dinamice care pot fi realizate de
versiunea 100% electrică a tehnologiei BMW eDrive. Asemenea BMW i3 Concept, Coupé
este propulsat de un electromotor dezvoltat de BMW Group, care oferă o putere
maximă de 125 kW/170 CP şi atinge un cuplu maxim de 250 Nm - puterea furnizată
este transferată instantaneu spre puntea spate prin transmisia cu un singur
raport. Electromotorul este alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion
aflat sub podea. Poziţionarea bateriei în acest loc permite coborârea centrului
de greutate, ceea ce influenţează pozitiv manevrabilitatea foarte agilă a
maşinii.
Datorită conceptului LifeDrive
din arhitectura modelelor BMW i, caracterul noului automobil se împleteşte
armonios cu BMW eDrive, o tehnologie care se apropie deja de producţia de
serie. Construcţia divizată orizontal, care constă din două elemente
independente, se concentrează pe cerinţele tehnice ale transmisiei electrice şi
contribuie la realizarea limbajului de design, a sentimentului de spaţiu şi a
experienţei condusului care sunt unice pentru automobilele BMW i.
Celula pasagerilor reprezintă
centrul modulului Life, care este realizat din plastic ranforsat cu fibră de
carbon (CFRP). BMW i urcă pe noi culmi ale ingineriei auto prin utilizarea
vastă a acestui material high-tech. Pentru că este deopotrivă extrem de uşor şi
rezistent, CFRP oferă oportunităţi formidabile pentru design - astfel, este
ideal pentru transferarea limbajului de design BMW i într-o mare varietate de
variante. La BMW i3 Concept Coupé, sistemul de transmisie, şasiul şi sistemul
de stocare a energiei, împreună cu funcţiile structurale şi de impact, sunt
încorporate în modulul Drive, realizat în mare parte din aluminiu.
Cu o lungime de 3.964
milimetri, o lăţime de 1.768 mm şi o înălţime de 1.555 mm, BMW i3 Concept Coupé
atrage atenţia prin proporţiile extrem de individuale. În comparaţie cu BMW i3
Concept, noul studiu are un aspect mai lat şi mai prelung, prin care îşi
evidenţiază natura agilă. Pe de altă parte, ampatamentul este neschimbat faţă
de cel al conceptului standard BMW i3: 2.570 milimetri.
Designul caroseriei: arhitectura LifeDrive are un nou
aspect şi o altă schemă coloristică.
Dezvoltat special pentru
modelele BMW i, limbajul de design este transferat la versiunea coupé sub forma
unei caroserii care păstrează plăcerea condusului, dar scoate în evidenţă şi
mobilitatea durabilă. Aspectul BMW i3 Concept Coupé evidenţiază valorile mărcii
- eficienţă, uşurinţă, siguranţă şi calitate premium -, alături de dinamica
specială a studiului. Suprafeţele exterioare şi schema coloristică sunt
structurate în aşa fel încât să poată fi vizualizată construcţia de bază
definită de arhitectura LifeDrive.
Principiul nivelurilor
suprapuse - cunoscut drept "stratificare" - simbolizează
interacţiunea dintre construcţie şi elementele de design ale modulelor Life şi
Drive, dar furnizează şi baza pentru transparenţa în designul automobilului
care consolidează sustenabilitatea conceptului. De exemplu, structura
materialelor cu fibră de carbon utilizată la modulul Life poate fi observată
uşor în zona de acces şi la montanţi când uşa este deschisă. Este locul unde
compoziţia materialului devine foarte vizibilă - se observă CFRP (laminat
bidimensional) care de obicei este folosit la elementele de susţinere a
sarcinilor.
Panourile din jurul pasajelor
roţilor, de la uşi şi aripile spate sunt vopsite cu nuanţă Solar Orange
metalizat - o culoare caldă şi plină de energie, creată special pentru BMW i3
Concept Coupé. Aceasta formează un contrast evident cu finisajul negru lucios
al capotei, acoperişului şi hayonului, precum şi cu limita inferioară a
caroseriei, şi ea de culoare neagră.
Bara faţă include elemente
încorporate de culoare neagră, concepute pentru a crea efectul unei perdele de
aer prin care curentul de aer să fie direcţionat în vecinătatea pasajelor
roţilor. Secţiunea inferioară a barei spate încorporează un difuzor pentru
optimizarea fluxului către partea din spate de sub maşină. Suportul numărului
de înmatriculare are un contur fin de culoare Solar Orange, în timp ce
stopurile de forma literei U sunt integrate în lunetă, la fel ca la BMW i3
Concept. Amprentele contrastante de culoare Frozen Grey mat pentru grila BMW a
radiatorului şi liniile pragurilor laterale sunt specifice acestui model şi
completează impactul vizual. Emblemele mărcii, de culoare Stream Blue, aflate
în faţă, în spate şi pe butucul fiecărei roţi sunt particularităţi BMW i.
Liniile inovatoare de coupé, simbol al plăcerii pure a
condusului.
Parbrizul puternic înclinat,
care se extinde mult în faţă, şi linia acoperişului, care coboară uşor spre
spatele maşinii, sunt elemente definitorii pentru silueta BMW i3 Concept Coupé.
Uşile lungi, cu geamuri fără cadru, sunt şi ele specifice pentru coupé.
Datorită modului particular în care este construită celula pasagerilor,
realizată din CFRP, s-a putut elimina montantul B. Nu numai că este facilitat
accesul spre locurile din spate, dar lipsa stâlpilor are un efect suplimentar
şi asupra cursivităţii dinamice a liniilor, vizibilă în stilul geamurilor.
BMW i3 Concept Coupé include şi
o interpretare nouă a designului "stream flow" - specific mărcii -
pentru conturul geamurilor laterale dintre uşi şi montanţii C. Ca o consecinţă
a conceptului de caroserie închisă în jurul uşilor şi al aripilor spate,
raportul dintre structura de bază a caroseriei şi suprafaţa geamurilor este
marcat clar de linia umerilor. Cea mai nouă versiune a conturului geamurilor se
îngustează brusc spre spate - încă o dată sunt evidenţiate calităţile
aerodinamice ale automobilului. Marginea superioară şi cea inferioară se află
la o distanţă considerabilă la BMW i3 Concept Coupé, astfel că suprafaţa
geamurilor din spate este extinsă. Spre deosebire de coupé-urile convenţionale,
pasagerii din spate se bucură de un sentiment remarcabil de spaţialitate şi se
simt mult mai implicaţi în experienţa condusului.
Privit din profil, aspectul
distinctiv şi dinamic al BMW i3 Concept Coupé este completat de linia arcuită
în formă de pană ("swage line") în uşoară urcare la acelaşi nivel cu
mânerele uşilor, precum şi linia de caracter care realizează interacţiunea
între lumini şi umbre deasupra pragurilor laterale. Şi oglinzile retrovizoare
au un design specific pentru acest model, cu soclul de culoare neagră şi
capacele în nuanţă Solar Orange metalizat - în schema coloristică a caroseriei.
Jantele de 20 de ţoli, din aliaj, cu design "double-spoke"
completează aura sportivă a maşinii. Caracteristic pentru modelele BMW i,
acestea sunt echipate cu pneuri relativ înguste, cu rezistenţă redusă la ruliu:
155/60 R20 în faţă şi 175/55 R20 în spate.
Per total, interpretarea şi mai
puristă a limbajului de design comparativ cu BMW i3 Concept, combinată cu
accentul pus mai mult pe orizontală în privinţa stilului exterior, evidenţiază
proprietăţile aerodinamice îmbunătăţite ale automobilului. Astfel, BMW i3
Concept Coupé reprezintă viitorul mobilităţii urbane şi, în acelaşi timp,
insuflă un sentiment distinct de sportivitate şi recurs emoţional.
Interior: ispititor, spaţios, clar şi inspirator.
Stilul individual şi selecţia
materialelor asigură că principiile emblematice mărcii - dezvoltare durabilă,
uşurinţă, transparenţă - sunt implementate pentru un efect veritabil şi în
designul interior al modelelor BMW i. La interior, BMW i3 Concept Coupé arată
cum a evoluat designul cockpitului pe măsură ce se apropie de producţia de
serie, dar, în acelaşi timp, creează o ambianţă individuală care se potriveşte
cu conceptul unei maşini sport cu trei uşi. Structura stratificată, utilizată
pentru exterior, a stat şi la baza dispunerii elementelor funcţionale şi a
butoanelor de control, în timp ce combinaţia de piele, lemn, lână şi alte
materii prime regenerabile asigură conştientizarea caracteristicilor premium,
printre care şi noul aspect al dezvoltării durabile.
Designul în două părţi al
coloanei de direcţie este accentuat şi de schema coloristică. Toate elementele
de susţinere sunt finisate într-o culoare gri deschis, în timp ce suprafeţele
exterioare de aderenţă ale volanului şi butoanele de control sunt de culoare
neagră. Pe lângă afişajul care are rol de panou de instrumente şi clapetele de
control pentru semnalizatoare şi ştergătoare, coloana de direcţie găzduieşte şi
levierul de schimbare electronică a vitezelor, dar şi butonul Start-Stop.
Deasupra coloanei de direcţie
şi în spatele panoului de instrumente se află un panou de lemn, montat
orizontal, care se extinde pe întreaga lăţime a interiorului. Provenit din păduri
europene cu certificare de gestionare durabilă şi tratat cu materiale naturale,
lemnul de eucalipt uşor adaugă o amprentă exclusivistă, care este accentuată
prin contrast cu butoanele de control, negre şi tridimensionale. Panourile de
control de pe fiecare parte a coloanei de direcţie au contururi cu benzi din
aluminiu mat. Designul panoului din lemn de eucalipt se regăseşte şi la
conturul cotierelor de la uşi - conducătorul şi pasagerul din faţă sunt
înconjuraţi de numeroase suprafeţe elegante.
În centrul cockpitului, partea
inferioară a bordului se termină într-un panou de control înclinat uşor spre
conducător şi utilizat pentru operarea aerului condiţionat şi a funcţiilor
audio, dar şi pentru găzduirea butoanelor favorite de la sistemul iDrive.
Controlerul iDrive şi butoanele de control al meniului sunt amplasate pe
consola centrală între conducător şi pasager, la acelaşi nivel cu şezutul
scaunelor. Pe întreaga lăţime a cockpitului, BMW i3 Concept Coupé a menţinut
clară suprafaţa dintre bord şi şezutul scaunelor. Conceptul special de
transmisie renunţă la nevoia unui tunel de transmisie pe care îl regăsim de
obicei la maşinile convenţionale - astfel, spaţiul pentru picioare se continuă
din partea stângă în cea dreaptă a automobilului. Nu numai că se creează un
sentiment de spaţiu, ci există şi beneficii practice, din moment ce
conducătorul se poate muta pe scaunul pasagerului sau poate ieşi uşor pe partea
dreaptă - soluţie foarte utilă în parcările înguste când nu se poate deschide
uşa din stânga.
Dezvoltarea durabilă combinată cu rafinament: suprafeţe
din materiale regenerabile şi materiale tratate natural.
Concepute special pentru BMW i3
Concept Coupé, scaunele reglabile manual cu tetiere integrate sunt tapiţate cu
o combinaţie de fire de lână în tonuri calde şi material monofilament. Tonurile
gri deschis ale schemei coloristice - elegantă şi sportivă - reflectă
caracterul durabil al materialelor naturale. Panourile de susţinere a uşilor,
făcute din fibre kenaf de culoare antracit, sunt perfecte pentru acest concept
şi se combină armonios cu panourile uşilor, îmbrăcate în piele. Acest din urmă
material, care înnobilează interiorul BMW i3 Concept Coupé, este tratat
exclusiv cu produse naturale, cu extract din frunze de măslin ca agent de
argăsire.
În spate sunt două scaune
individuale , unde pasagerii pot experimenta o nouă formă de confort al
călătoriei, într-o ambianţă specifică "lounge". Ambele spătare se
curbează spre exterior pentru a forma o conexiune perfectă cu lambriurile din
spate. În timp ce poziţia scaunelor conferă sentimentul de siguranţă, geamurile
- foarte generoase pentru spatele unui coupé - permit pasagerilor să se simtă
implicaţi în experienţa condusului. După ce spătarul scaunelor din faţă este
dus înainte, accesul în spate este facilitat de mânerele îmbrăcate în piele,
aceleaşi cu care conducătorul şi pasagerul din faţă acţionează centurile de
siguranţă.
Conceptul de afişaj şi control dispune de cea mai nouă
tehnologie.
BMW i3 Concept Coupé este
echipat cu două monitoare de top, care furnizează interfaţa pentru schimbul de
informaţii între automobil şi conducător şi pentru operarea funcţiilor de
infotainment şi comunicare. Pe monitoare sunt prezentate informaţii care permit
ca experienţa să fie mai confortabilă, eficientă şi sigură. Totodată, sistemul
de navigaţie este conectat cu exteriorul prin BMW i ConnectedDrive.
Informaţia este vizualizată sub
forma unor grafice tridimensionale high-Res, prezentate în stilul redus
specific mărcii BMW i. Misiunea panoului de instrumente este îndeplinită de
monitorul de 6,5 ţoli (16,5 centimetri), poziţionat pe coloana de direcţie,
unde toate informaţiile referitoare la condus apar în format digital. Al doilea
afişaj, aflat pe mijlocul bordului, este situat la aceeaşi înălţime pentru
lizibilitate perfectă. Cu o diagonală de 8,8 ţoli (22,4 centimetri), acesta
permite reproducerea graficelor detaliate, asemenea afişajului central de
informare de la modelele de serie BMW. De exemplu, acest monitor este folosit
pentru afişarea funcţiilor sistemului de navigaţie, care includ serviciile BMW
i ConnectedDrive. De asemenea, tot aici sunt prezentate informaţiile furnizate
de funcţiile familiare de la BMW ConnectedDrive. Graţie acestui afişaj central
de informare, conducătorul şi pasagerul din faţă sunt informaţi permanent de
starea automobilului şi modul de operare a sistemului de transmisie.
Cele două monitoare sunt concepute
pentru a interacţiona în aşa fel încât informaţia prezentată este distribuită
între cele două ecrane după cum dictează situaţia. În cazul BMW i3 Concept
Coupé, interacţiunea este ilustrată cel mai bine de scenariul tipic al
mobilităţii urbane. La pornirea automobilului, panoul de instrumente intră
primul în funcţiune. Avertizează că maşina este gata de start printr-o secvenţă
de bun venit, ale cărei animaţii apar pe afişajul central de informare. În
acelaşi timp, sistemul s-a conectat deja la terminalul smartphone al
conducătorului şi afişează actualele note din calendar. Imediat, conducătorul
primeşte un mesaj text cu locaţia stabilită pentru întâlnire. Adresa este
utilizată automat pentru a genera traseul, care ulterior apare pe afişajul
central. Conducătorul este anunţat că destinaţia este în raza de autonomie a
maşinii şi este sfătuit să reîncarce acumulatorul. Înainte de a ajunge la
destinaţie, diferite staţii de realimentare din vecinătate sunt afişate, iar
conducătorului i se oferă posibilitatea de a rezerva una dintre acestea, după
care urmează etapa confirmării şi rezervării celei mai apropiate surse. De-a
lungul călătoriei, conducătorul poate afla detalii şi despre restaurantul spre
care se îndreaptă, dar poate şi să asculte muzica preferată. La sosire,
conducătorul conectează automobilul la staţia de alimentare. Ilustrarea
diferitelor funcţii este completată de un grafic animat al încărcării, care
apare pe afişaj pe perioada alimentării bateriei.
COMFORT, ECO PRO şi ECO PRO+: trei moduri de condus
pentru combinaţia ideală între plăcerea condusului şi eficienţă.
Autonomia maşinilor cu
propulsie exclusiv electrică depinde foarte mult de stilul de condus, precum
consumul la automobilele convenţionale. BMW i3 Concept Coupé ajută conducătorul
să optimizeze eficienţa prin alegerea unui reglaj potrivit. Butonul Driving
Experience Control, situat pe consola centrală, poate fi folosit la alegerea
unuia dintre cele trei moduri de condus: COMFORT, ECO PRO şi ECO PRO+.
Sportivitatea şi confortul BMW i3 Concept Coupé pot fi experimentate cel mai
bine în setarea standard COMFORT. Modul ECO PRO pune accent mai mult pe
gestiunea economică a energiei pentru o autonomie crescută şi performanţe mai
bune. De exemplu, harta acceleraţiei este modificată astfel încât aceeaşi cursă
a pedalei să furnizeze mai puţină putere. În acelaşi timp, încălzirea şi aerul
condiţionat sunt operate într-un mod orientat spre utilizarea eficientă a
energiei. Trecerea de la modul COMFORT la ECO PRO poate duce la o extindere a
autonomiei cu până la 20%.
Eficienţa poate fi crescută
prin modul ECO PRO+, care este conceput pentru maximizarea autonomiei. Nu numai
că se modifică harta acceleraţiei, ci şi viteza este limitată la 90 km/h.
Funcţiile de confort - încălzirea sau aerul condiţionat - sunt utilizate la
nivel minim astfel încât geamurile să nu se aburească. Consumatoarele de
energie electrică - încălzirea scaunelor şi a oglinzilor şi componentele
neimportante ale luminilor de zi - sunt dezactivate complet. În consecinţă,
autonomia maşinii câştigă mai mulţi kilometri.
Conectare totală datorită BMW i ConnectedDrive cu funcţii
specifice.
Sistemul BMW eDrive din
echiparea BMW i3 Concept Coupé permite maşinii să parcurgă aproximativ 160 de
kilometri când bateria este încărcată complet, până la o nouă alimentare.
Această autonomie permite mai mult decât o simplă utilizare pentru mobilitate
urbană.
Datorită serviciilor BMW i
ConnectedDrive care au fost dezvoltate special pentru aplicaţiile de
electromobilitate ale tehnologiei BMW eDrive, conducătorul primeşte estimări
precise ale autonomiei maşinii, care pot fi vizualizare încă dinaintea
plecării. Astfel, BMW i3 Concept Coupé îşi asumă titlul de primul automobil
electric din lume care este complet conectat.
Precis, fiabil, realist: afişarea autonomiei în sistemul
de navigaţie cu serviciile BMW i ConnectedDrive.
BMW i3 Concept Coupé este
echipat cu sistem de navigaţie care dispune de servicii BMW i ConnectedDrive.
Atât sistemul de navigaţie, cât şi serviciile BMW i ConnectedDrive au fost
adaptate la cerinţele specifice ale electromobilităţii. Pe lângă funcţia de
orientare în traseu, sistemul oferă asistarea conducătorului referitor la
cerinţele de mobilitate care se extind dincolo de traseul călătoriei. Unul
dintre elementele centrale ale sistemului de navigaţie în reţea este afişarea
dinamică a autonomiei, care oferă citiri precise şi fiabile de factoring pentru
toate variabilele relevante.
Starea bateriei, stilul de
condus, activitatea funcţiilor electrice de confort şi alegerea modului de
condus sunt luate în considerare pentru calcul, alături de topografia traseului
şi nivelurile actuale de trafic. Astfel, sistemul este capabil să utilizeze un
plus de energie pentru o viitoare urcare, stop/start în trafic sau blocaje în
trafic - cu scădere corespunzătoare a autonomiei. În calcul sunt luate şi
informaţiile în timp real despre trafic. Acestea sunt analizate şi evaluate la
nivel central de serverul BMW ConnectedDrive, aflat în permanentă comunicare cu
automobilul datorită cartelei SIM încorporată. Instalarea fixă a cartelei SIM
asigură conectarea optimă pe întregul ciclu de viaţă al automobilului.
Afişarea dinamică a autonomiei
este vizualizată atât ca informaţie pe afişajul central al maşinii, cât şi sub
formă de contur pe harta de navigaţie. Considerând poziţia actuală a
automobilului ca punct de pornire, toate locurile la care se poate ajunge cu
energia disponibilă sunt unite sub forma unui contur. Întrucât conducătorul
poate influenţa activ consumul de energie al maşinii - în consecinţă şi
autonomia - prin alegerea modului de condus, reprezentarea grafică a calculului
autonomiei este disponibilă mereu în două variante, ceea ce permite
vizualizarea autonomiei relevante indiferent de modul selectat (COMFORT, ECO
PRO sau ECO PRO+).
Când este activată orientarea
în traseu, conducătorul primeşte indicaţii precise, conforme cu realitatea,
dacă destinaţia este în raza autonomiei şi câtă energie mai este disponibilă.
Cel mai eficient traseu este prezentat ca alternativă la cel mai rapid. Dacă
este necesar, Range Assistant va recomanda trecerea în modul ECO PRO sau ECO
PRO+ pentru a mări autonomia. Această funcţie demonstrează clar interacţiunea
între orientarea adaptată pentru automobile electrice de la BMW i
ConnectedDrive şi gestiunea specială a energiei de la Efficient Dynamics.
La nevoie, conducătorul poate
apela o staţie de realimentare din apropierea destinaţiei şi să o rezerve prin
apăsarea unui buton. Suplimentar, sistemul îl anunţă cu privire la timpul
necesar pentru reîncărcare înainte de începerea călătoriei de întoarcere sau
continuarea traseului spre următoarea destinaţie. Multitudinea de funcţii
oferite de sistemul de navigaţie cu serviciile BMW i ConnectedDrive face
posibilă planificarea călătoriilor prin utilizarea exclusivă a energiei
electrice - precis, sigur şi convenabil.
Conectarea inteligentă simplifică planificarea
mobilităţii: o aplicaţie smartphone cu funcţie eRemote dezvoltată de BMW
ConnectedDrive pentru BMW i.
Planificarea mobilităţii cu
informaţiile furnizate este disponibilă şi pe terminalul smartphone al
clientului, precum şi în automobil datorită unei aplicaţii de smartphone pentru
sistemele de operare iOS şi Android, care a fost special dezvoltată pentru BMW
i. Aplicaţia este o dezvoltare nouă a funcţiilor eRemote de la BMW ConnectedDrive
şi oferă conducătorului acces constant la datele maşinii şi informaţiile
relevante de planificare a traseului. Datorită acestei conectări inteligente,
clienţii au posibilitatea de a verifica starea maşinii sau de a planifica
călătorii viitoare cu BMW i3 Concept Coupé din birou sau chiar de la micul
dejun.
Dacă automobilul este conectat
la o staţie publică de reîncărcare sau la un panou BMW i, procedura de
alimentare poate fi controlată atât de la distanţă, cât şi prin funcţia
cronometru. Afişarea autonomiei, calculată de sistemul de navigaţie BMW i,
poate fi văzută şi pe smartphone în exact acelaşi format ca şi în automobil.
Aplicaţia BMW i poate fi utilizată şi pentru căutarea şi selectarea unei
destinaţii sau a unei staţii de încărcare care este liberă - ulterior, căutarea
este încărcată în sistemul automobilului. Staţiile de încărcare disponibile
sunt indicate şi în unitatea de navigaţie şi în BMW i app, care poate indica şi
staţiile libere într-un anumit moment.
Când conducătorul părăseşte
maşina la finalul călătoriei, el poate utiliza funcţia de navigaţie pietonală
din BMW i app pentru a ajunge la destinaţia finală. Pentru aceasta, destinaţia
selectată de conducător în maşină este transferată automat în BMW i app prin
serverul BMW ConnectedDrive.
Funcţia de planificare a
traseului, dezvoltată special pentru BMW i, şi necesităţile specifice ale
centrelor urbane includ şi reţelele publice de transport, astfel că pot fi
luate în calcul şi conexiunile de transport disponibile. Conducătorul poate
alege un traseu intermodal în modelul său BMW i, după care este direcţionat
spre o parcare publică prin sistemul de navigaţie. După ce părăseşte maşina,
utilizează aplicaţia BMW i pentru a ajunge întâi la o staţie de autobuz sau
tramvai, apoi la destinaţie prin parcurgerea traseului final pe jos.
În plus, BMW i oferă şi
servicii de mobilitate în fază de pionierat, care pot fi încorporate în
planificarea mobilităţii clientului. Acestea includ serviciul premium
car-sharing DriveNow, disponibil în Germania din 2011 şi la San Francisco din
septembrie 2012. Aici, facilitatea ParkNow a fost introdusă în premieră
mondială, astfel că spaţiile de parcare pot fi rezervate prin aplicaţia
smartphone. ParkNow şi alte servicii sunt furnizate clienţilor prin BMW
ConnectedDrive şi pot fi utilizate în sistemul de navigaţie.
Sursa: BMW Romania
Nu-mi place foarte mult cum arata, insa la fel am zis si de ultima varianta de seria 5 cand am vazuto prima data, iar dupa 1 an imi muscam limba cand vedeam masina
RăspundețiȘtergeremie chiar imi place cum arata...vom vedea mai incolo
RăspundețiȘtergere