Anotimpul rece nu reprezintă o
problemă pentru Opel Ampera, Mokka şi restul gamei.
Multitudine de sisteme de
asistenţă pentru şofer şi funcţii de confort pentru o experienţă de conducere
lipsită de stress.
Sistem de tracţiune integrală
pentru aderenţă superioară, iluminare AFL+ pentru o vizibilitate excelentă.
Primele nopţi geroase au trecut deja, şi în majoritatea
regiunilor a nins. Vremea rece şi condiţiile rutiere nefavorabile
caracteristice acesteia nu reprezintă o problemă pentru modelele Opel:
tehnologiile moderne şi sistemele de asistare, inclusiv tracţiunea integrală
adaptivă, sistemul de iluminare frontală adaptivă AFL+ şi volanul încălzit
asigură şoferului o conducere mai sigură şi mai confortabilă în condiţii de
vizibilitate redusă, întuneric, gheaţă şi zăpadă. Prin urmare, toate
autovehiculele fabricate de producătorul din Rüsselsheim sunt bine echipate
pentru următoarele luni, inclusiv, desigur, modelul electric Ampera – „Maşina
anului 2012”.
Iarna la bordul Opel Ampera
Autovehiculele electrice, în special, sunt puse la
încercare în anotimpul rece. Fluctuaţiile de temperatură pot influenţa
semnificativ performanţa bateriei. Din acest motiv, bateria modelului Ampera este
controlată din punctul de vedere al temperaturii printr-un sistem avansat de
răcire pe bază de lichid care monitorizează şi menţine în permanenţă nivelul
temperaturii, pentru performanţă şi durabilitate optime. Lichidul de răcire
circulant trece printr-o serie de aripioare de răcire interne din modulele
bateriei. La temperaturi scăzute, bateria este preîncălzită în timpul
încărcării pentru a asigura o putere maximă. În plus, există şi un bonus
semnificativ în ceea ce priveşte confortul: încălzirea habitaclului,
o funcţie acţionată electric şi disponibilă standard, asigură în permanenţă o
ambianţă plăcută pentru şofer. Astfel, şoferul şi autovehiculul pot opera
indiferent de vreme şi fără restricţii.
Condus în condiţii de siguranţă: tracţiune
integrală, ESPPlus şi controlul tracţiunii
Când carosabilul este acoperit cu gheaţă, şasiul şi
sistemul de propulsive joacă un rol central. Sistemul de tracţiune
integrală activat la cerere este eficient mai ales în condiţii de
gheaţă şi zăpadă. Acesta asigură, de exemplu, aderenţa noului SUV sub-compact
Mokka pe suprafeţele de drum afectate de condiţiile de iarnă. În condiţii
normale, cum ar fi rularea pe suprafeţe uscate, tracţiunea se face pe roţile
din faţă, ceea ce asigură un consum redus de carburant. Cuplul este distribuit de
fiecare dată în mod continuu şi automat, variind între 100-0 (faţă: spate) şi
50-50, de exemplu, pe zăpadă. Când este necesar din motive de tracţiune,
dispozitivul electronic de transfer al cuplului distribuie în mod automat şi
uniform cuplul între puntea faţă şi puntea spate. Astfel, tracţiunea integrală
este optimizată în funcţie de condiţiile de drum predominante. Sistemul se
activează automat într-o fracţiune de secundă de îndată ce detectează patinarea
roţilor de pe puntea faţă, oferind astfel o aderenţă maximă. De asemenea,
acesta se dezactivează pentru a reduce consumul de carburant atunci când nu mai
este nevoie de asistenţă suplimentară pentru roţile din spate.
La fel de important, mai ales pe carosabil umed şi
alunecos, este Programul electronic de stabilitate(ESP®Plus). Modelul
Mokka include un sistem de control al tracţiunii perofrmant ca
dotare standard, ce decelerează motorul şi frânează roţile pentru a preveni
patinarea acestora.
Vizibilitate bună în timpul conducerii: AFL+, senzor
de ploaie şi oglindă retrovizoare „inteligentă”
Dimineţile întunecate şi apusurile timpurii fac parte din
rutina zilnică a multor şoferi în această perioadă rece a anului. Atunci când
zăpada şi picăturile de ploaie abundentă cad pe parbriz, vizibilitatea devine
şi mai importantă. Ultima generaţie a sistemului de iluminare frontală adaptivă
AFL+, disponibil opţional pentru Mokka şi alte modele, include faruri Bi-xenon
şi până la 9 funcţii inteligente de iluminare. Acestea includ: lumina pentru
drum extraurban, lumina de autostradă, lumina de oraş, lumina pentru pietoni,
lumina pentru condiţii meteo nefavorabile, faza lungă cu rază de acţiune
extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în viraje, lumini de
zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza lungă. Astfel, AFL+ sporeşte
siguranţa tuturor participanţilor la trafic şi transformă condusul pe timpul
nopţii sau în condiţii meteo nefavorabile într-o activitate relaxantă.
O oglindă
retrovizoare antiorbire electrocromatică protejează
şoferul împotriva luminii puternice provenite de la autovehiculele care se
deplasează în spatele său. Un senzor de ploaie pentru
ştergătoarele de parbriz asigură o bună vizibilitate în partea din faţă. La
temperaturi sub zero grade,oglinzile exterioare încălzite electric asigură
vizibilitate spre partea din spate.
Condus confortabil: volan şi scaune încălzite, plus
sistemul Quickheat
Pentru un confort sporit în timpul conducerii la
temperaturi scăzute, clienţii pot comanda volanul încălzit,
disponibil opţional. Acest volan încălzeşte mâinile în doar un minut.
Caracteristica principală a sistemului: atunci când funcţia este activată,
întreaga coroană a volanului este încălzită, dar căldura este distribuită mai
repede în zonele principale de prindere din jurul spiţelor laterale. Bunăstarea
şoferului şi a pasagerul din faţă este susţinută şi de încălzirea scaunelor,
funcţie disponibilă opţional pentru toate modelele Opel. În funcţie de nevoile
personale de încălzire, structura scaunului şi spătarele pot fi încălzite în
mai multe trepte.Sistemul Quickheat accelerează suplimentar
încălzirea habitaclului şi reduce formarea condensului pe geamuri.
Conducere inteligentă: sfaturi înainte de pornirea
la drum
Numeroasele kituri oferite de Opel asigură o experienţă
de conducere cât mai plăcută şi mai sigură posibil în lunile cele mai reci ale
anului. Totuşi, şoferii ar trebui să aibă mare grijă atât la pregătirea
personală, cât şi la cea a autovehiculul lor, pentru a putea înfrunta
provocările apărute odată cu iarna grea. Pneurile de iarnă asigură
o aderenţă mai mare şi scurtează distanţa de frânare, nu doar pe zăpadă, ci şi
la temperaturi scăzute.
Înaintea călătoriei de dis-de-dimineaţă, câteva minute ar
trebui rezervate pregătirii maşinii. În cazul în care a nins peste noapte, toată
zăpada şi gheaţa de pe autovehicul trebuie curăţată, atât pentru
siguranţa personală, cât şi pentru cea a celorlalţi participanţi la trafic.
Acest lucru înlătură riscul de a lovi autovehiculele din spate cu resturi de
zăpadă. De asemenea, în caz de frânare bruscă, nimeni nu va fi „orbit” de
resturi de zăpadă care cad de pe acoperiş. În general, stilul de
conducere ar trebui adaptat la condiţiile de drum predominante. Cu
alte cuvinte, cu un grad mai mare de anticipare şi distanţe de siguranţă mai
mari. Manevrele bruşte trebuie evitate în momentul deplasării pe suprafeţe
alunecoase. Când drumurile acoperite cu zăpadă se transformă în patinoare,
chiar şi cu pneuri de iarnă, lanţurile de iarnă devin ultima
soluţie. Montarea lanţurilor trebuie să fie bine exersată, pentru a se evita,
de exemplu, situaţia de a rămâne blocat la poalele dealului.
Sursa: Opel Romania
Salutare tuturor. In primul rand vreau sa va urez un Craciun fericit alaturi de cei dragi si un An nou plin de realizari si lucruri pozitive ! Acum sa trec la subiect :) Am avut onoarea sa conduc Opel Ampera in urma cu 2 luni, este o masina excelenta dupa parerea mea. Are un design excelent si iti face placere sa o conduci. Acum, singura problema este pretul care il are :) Va doresc o zi excelenta !
RăspundețiȘtergere