Programul creativ de la Chevrolet: rampa de
lansare în carieră a artiştilor debutanţi.
Young Creative Chevrolet transformă visurile profesionale din copilărie în realitate.
Cea de-a şaptea ediţie a concursului anual Young Creative Chevrolet este pe punctul de a începe.
Întrebaţi orice copil ce-şi doreşte să devină când va fi mare şi vă va împărtăşi instantaneu visurile şi speranţele sale. Însă, după cum v-ar spune orice tânăr de douăzeci şi ceva de ani şi după cum dovedesc şi statisticile actuale, ambiţiile profesionale din copilărie sunt din ce în ce mai greu de îndeplinit în Europa.
Este chiar mai greu pentru tinerii creativi, care îşi doresc propria casă de modă sau să se înscrie la un festival de film internaţional. De fapt, şansa de a dobândi experienţă în industrie este o motivaţie suplimentară pentru tinerii talentaţi.
Datorită Young Creative Chevrolet (YCC), un concurs pan-european de arte aplicate susţinut de legendarul producător auto, artiştii aflaţi la începutul carierei sunt încurajaţi şi sprijiniţi.
Studenţii care câştigă concursul YCC la categoriile design grafic, fotografie, video şi modă au ocazia de a-şi expune lucrările la evenimente internaţionale consacrate, beneficiind în acelaşi timp de premiile Chevrolet, cu o valoare cuprinsă între 800 – 5.200 €. Câştigătorii din Europa se vor bucura, de asemenea, de o experienţă profesională unică în culise alături de profesioniştii din domeniile respective.
Visuri alimentate de ambiţie
Sofia Stergiopoulou visează să aibă propriul său studio de producţie. Ea afirmă că se vede lucrând într-un mediu plin de oameni creativi, ce provin din culturi diferite, care să „ne îmbine viziunile şi să creeze ceva frumos şi unic”.
Young Creative Chevrolet transformă visurile profesionale din copilărie în realitate.
Cea de-a şaptea ediţie a concursului anual Young Creative Chevrolet este pe punctul de a începe.
Întrebaţi orice copil ce-şi doreşte să devină când va fi mare şi vă va împărtăşi instantaneu visurile şi speranţele sale. Însă, după cum v-ar spune orice tânăr de douăzeci şi ceva de ani şi după cum dovedesc şi statisticile actuale, ambiţiile profesionale din copilărie sunt din ce în ce mai greu de îndeplinit în Europa.
Este chiar mai greu pentru tinerii creativi, care îşi doresc propria casă de modă sau să se înscrie la un festival de film internaţional. De fapt, şansa de a dobândi experienţă în industrie este o motivaţie suplimentară pentru tinerii talentaţi.
Datorită Young Creative Chevrolet (YCC), un concurs pan-european de arte aplicate susţinut de legendarul producător auto, artiştii aflaţi la începutul carierei sunt încurajaţi şi sprijiniţi.
Studenţii care câştigă concursul YCC la categoriile design grafic, fotografie, video şi modă au ocazia de a-şi expune lucrările la evenimente internaţionale consacrate, beneficiind în acelaşi timp de premiile Chevrolet, cu o valoare cuprinsă între 800 – 5.200 €. Câştigătorii din Europa se vor bucura, de asemenea, de o experienţă profesională unică în culise alături de profesioniştii din domeniile respective.
Visuri alimentate de ambiţie
Sofia Stergiopoulou visează să aibă propriul său studio de producţie. Ea afirmă că se vede lucrând într-un mediu plin de oameni creativi, ce provin din culturi diferite, care să „ne îmbine viziunile şi să creeze ceva frumos şi unic”.
Câştigarea concursului YCC la categoria arte vizuale în 2011 atât la nivel
naţional, cât şi pan-european, a ajutat-o enorm pe tânăra de 23 de ani.
Obţinerea premiului YCC i-a oferit încrederea de care avea nevoie pentru a
continua să îşi urmeze visul, precum şi credibilitate în ochii celorlalţi.
„Oamenii par să aprecieze faptul că am câştigat şi să îl considere drept o
garanţie pentru nivelul meu de gândire, profesionalism şi iscusinţă”, adaugă
aceasta.
Şi, mai important, datorită premiului YCC obţinut, universitatea la care
studiază Stergiopoulou i-a acordat o bursă integrală, fără de care nu ar fi
reuşit să îşi continue studiile.
Young Creative Chevrolet (YCC) a fost lansat de Chevrolet Europe în 2007 cu
scopul de a încuraja creativitatea şi de a sprijini artiştii debutanţi, aflaţi
la începutul carierei. A şasea ediţie a YCC a fost marcată de o creştere
considerabilă ca nivel de participare, în concurs înscriindu-se 280 de
facultăţi de arte aplicate din 24 de ţări europene.
Interesul din ce in ce mai mare pentru acest concurs ar putea fi explicat nu
numai prin prisma premiilor atractive în bani, acordate atât câştigătorilor YCC
la nivel naţional, cât şi celor la nivel european, ci şi prin prisma susţinerii
domeniilor creative. Printre susţinătorii şi îndrumătorii YCC se numără
Lucy Walker, producător de filme documentare, Jon Landau, producător de filme
de la Hollywood, Neville Brody, Wayne Hemingway şi Wolfgang Buchwieser,
designeri recunoscuţi pe plan internaţional, precum şi Tiberio Timperi, prezentator
la postul de televiziune RAI.
Proiecte aduse la viaţă
Studentul slovac la design Bohuslav Konuš se confruntă cu o serie de provocări.
În timp ce încearcă să îşi îndeplinească visul de a avea propria marca de
mobilă intitulată BOBO – porecla sa – el trebuie să facă faţă unei competiţii
acerbe.
El a văzut participarea la concursul YCC din 2012 ca pe o şansă de a-şi folosi
propriile idei în promovarea mărcii. „Idea mea este de a crea un produs care să
evidenţieze abilităţile şi cunoştinţele pe care le-am dobândit în timpul
anilor de studiu.” Şi în calitate de fan Chevrolet, el a considerat că acest
concurs este o bună ocazie de a conduce maşina visurilor sale. Konuš a câştigat
premiul întâi atât la nivel naţional, cât şi la nivel european la două discipline
– fotografie şi arte vizuale.
Una dintre cele mai mari recompense pentru Konuš a fost aceea de a vedea cum
proiectul său la categoria arte vizuale prinde viaţă. Konuš a declarat: „A fost
o experienţă unică să văd oameni îmbrăcaţi în tricourile create de mine.” Iar
competiţia i-a oferit oportunitatea de a stabili contacte profesionale,
întrucât a cunoscut oameni din mai multe ţări şi, speră el, potenţiali
parteneri de afaceri.
La fel ca Stergiopoulou, Konuš a constatat că premiului YCC a dat un impuls
CV-ului și carierei sale, permițând celorlalți să îi remarce munca. Acesta l-a ajutat să își poată urmări în continuare visurile.
Sfaturile sale pentru alți tineri pot aduce multă speranță acestei generații tinere
care intră pe piața muncii în astfel de circumstanțe dificile – „Lucrați fără să vă
temeți de eșec, deoarece vă veți confrunta cu greșeli pe care
veți ști să le evitați pe
viitor.”
Vă puteți înscrie acum la YCC
Pentru ediţia YCC 2013, prima selecţie va fi realizată de juriu la nivel naţional
până în iunie 2013, acordându-se maxim trei premii pentru fiecare disciplină.
Proiectul câștigător la fiecare disciplină va merge mai departe în
finala europeană din iulie 2013.
Juriile YCC la nivel național și european sunt alcătuite din artiști renumiți în domeniile respective, precum și din experți în design,
profesionişti mass-media şi membri ai echipei de conducere Chevrolet.
În conformitate cu instrucţiunile YCC, facultăţile de arte aplicate din Europa
sunt invitate să se înscrie online până la data de 31 ianuarie 2013. Doar
studenţii universităţilor înscrise oficial la YCC pot participa în concursul
care promite să fie cel mai competitiv şi mai mediatizat eveniment de până
acum.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii