Cea mai mare cotă de pe piaţa
autovehiculelor electrice din Europa: 21% (ianuarie - octombrie 2012).
Modelul Ampera este lider în
segmentul său în Germania, Olanda şi Elveţia.
Rata de creştere a vânzărilor
în întreaga piaţă a autovehiculelor electrice este în scădere, ca urmare a
condiţiilor dificile.
Ampera, autovehiculul electric revoluţionar
şi premiat al Opel, se află în continuare în fruntea clasamentului
autoturismelor electrice în Europa, conform celor mai recente cifre de vânzări
(ianuarie – octombrie 2012). Aceste date au fost înregistrate în ciuda
condiţiilor foarte dificile din cadrul întregii pieţe a autovehiculelor
electrice, producătorii auto raportând cifre de creştere a vânzărilor de
autovehicule electrice mai scăzute decât cele estimate la începutul anului.
Modelul Opel Ampera („Maşina anului 2012”) se bucură de o cotă de piaţă de
peste 21 de procente în cadrul segmentului european al autovehiculelor
electrice. Există mari şanse să rămână lider general în segmentul său pe tot
parcursul anului 2012.
„Modelul Ampera este în continuare liderul dominant al
segmentului european al autovehiculelor electrice”, a declarat Alfred E. Rieck,
Vicepreşedintele Vânzări, Marketing şi Servicii Post-vânzare Opel. „Având în
vedere că cererea pe piaţa autovehiculelor electrice este mai mică decât cea
estimată iniţial de către analişti şi producătorii auto, suntem extrem de
mulţumiţi că ne-am consolidat poziţia de lider pe piaţă.”
Ampera, pe primul loc în mai multe pieţe cheie din Europa
Cota mare deţinută de modelul Ampera pe întreaga piaţă
europeană se reflectă în poziţia sa de lider, consolidată în cadrul mai multor
pieţe importante din Europa.
De exemplu, cota sa de piaţă în Olanda a crescut la 66%.
În Germania, modelul conduce detaşat (cu o cotă de piaţă de 28%), acelaşi lucru
fiind valabil şi în Belgia (22%) şi Elveţia (31%).
Deşi vânzările totale de autovehicule electrice în Europa
au crescut cu aproximativ 130 de procente faţă de anul precedent (în perioada
ianuarie - octombrie 2012, comparativ cu perioada ianuarie - octombrie 2011),
această creştere este cu mult sub estimările experţilor din domeniu. Există
diferenţe mari ale vânzărilor de autovehicule electrice, în funcţie de piaţă.
În timp ce în Germania doar unul din 1000 de autovehicule vândute este
electric, în ţara vecină, Austria, se înregistrează deja 3 autovehicule
electrice la 1000 de autovehicule, în Franţa 5 şi în Olanda chiar 8
autovehicule din 1000 vândute. Cota maximă de pe piaţa europeană este
înregistrată în Norvegia, unde din 1000 de autovehicule înmatriculate, 30 sunt
electrice. În ciuda diferenţelor mari între diferite pieţe, Opel a reuşit să
sporească cifra de vânzări a modelului Ampera în Europa, atingând cel puţin
dublul valorii de creştere înregistrate de întreaga piaţă europeană de
autovehicule electrice.
În luna noiembrie, Opel a anunţat că numărul clienţilor
europeni cu flote auto ce aleg Opel Ampera a depăşit dublul valorii iniţiale
într-un interval de doar şase luni, de la aproximativ 700 în martie, la 2.000
în octombrie. Aceasta reprezintă o creştere de peste 180%.
Modelul Opel Ampera cu sistem de propulsie revoluţionar
Motorul electric de 111 kW/150 cp montat pe modelul
Ampera este alimentat de o baterie litiu-ion de 16 kWh. În funcţie de stilul de
conducere şi de condiţiile de drum, autovehiculul poate parcurge distanţe
cuprinse între 40 şi 80 km fără a produce emisii poluante, funcţionând numai pe
baza energiei furnizate de baterie. În modul de autonomie extinsă, care este
activat atunci când bateria a atins nivelul de încărcare minim, unitatea
electrică de propulsie este alimentată cu energie de un generator acţionat de
motorul pe benzină cu capacitate de 1,4 litri, care dezvoltă o putere de 63
kW/86 cp. Modul de autonomie extinsă face posibilă parcurgerea unei distanţe
totale de peste 500 de kilometri fără a fi necesară alimentarea cu carburant.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii