A treia variantă de caroserie a
performantului model sport BMW M6 este prezentată în premieră, BMW M6 Gran
Coupé alăturându-se gamei din care mai fac parte versiunile Coupé şi Cabriolet.
Cel mai nou membru al familiei M6 reuneşte caracteristicile de performanţă M
tradiţionale cu doze suplimentare de lux şi atracţie estetică. Motorul V8 de
înaltă turaţie cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 412 kW/560 CP,
propulsează BMW M6 Gran Coupé de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Liniile
sportive şi elegante ale acestui coupé cu patru uşi sunt completate de
particularităţi tradiţionale pentru acest model, precum acoperişul din plastic
ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Spaţiul interior mai mare permite celor
doi pasageri din spate să se bucure de un confort sporit la bordul BMW M6 Gran
Coupé, iar pentru călătorii scurte este disponibil şi un al treilea loc în
spate.
Design: frumuseţea furnizării maiestuoase a puterii.
Particularităţile M de design, influenţate direct de
considerente tehnice - mai mult aer pentru răcire, geometria şasiului,
echilibrul maselor şi aerodinamica -, deschid un nou capitol al performanţelor
pentru BMW M6 Gran Coupé. Partea frontală a automobilului este dominată de
prizele largi de aer, farurile LED adaptive (dotare standard) şi grila M a
radiatorului, concepută special pentru acest model. Din lateral, primul coupé
cu patru uşi din istoria BMW M GmbH se distinge clar de BMW M6 Coupé datorită
uşilor spate şi ampatamentului mai lung cu 113 milimetri. Linia joasă a
acoperişului, linia laterală mediană arcuită (care include mânerele uşilor) şi
geamurile laterale (se extind mult în montanţii C) accentuează silueta extinsă
dinamic.
Pasajele roţilor - evazate proeminent - atrag atenţia
asupra ecartamentului specific al BMW M6 Gran Coupé. Branhiile M
caracteristice, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, pachetul
standard BMW Individual High-gloss Shadow Line şi jantele M exclusive - 20 de
ţoli, din aliaj uşor - cu design "double-spoke" subliniază aspectul
distinctiv al maşinii, aşa cum face şi o altă particularitate M - cele două
evacuări duble, poziţionate mult spre marginile barei spate. Tot integrat în
spoilerul spate este şi difuzorul realizat din CFRP, care are rolul de a
optimiza curentul de aer pe sub caroserie. Acest material foarte uşor şi
deosebit de rezistent este utilizat şi la fabricarea acoperişului care se
distinge şi prin cavitatea de pe mijlocul plafonului. Aceasta are un
corespondent stilistic în interiorul automobilului, tapiţeria Alcantara de
culoarea antracitului fiind traversată de o secţiune centrală din piele.
Asemenea combinaţiei armonioase între aptitudinile
sportive şi eleganţa întruchipată de designul exterior, cockpitul M distinctiv
îmbină stilul maşinii sport cu niveluri generoase de spaţiu şi ambianţă
luxoasă. Conducătorul şi pasagerul din faţă beneficiază de scaunele sport M cu
ghidaj integral al centurilor de siguranţă. Iar specificaţiile standard ale BMW
M6 Gran Coupé includ şi tapiţerie cu piele Merino, cu particularităţi extinse.
Compartimentul din spate oferă două sau trei scaune, spătarul putând fi divizat
şi rabatat în raport 40:60 pentru a extinde capacitatea portbagajului de la 460
la 1.265 de litri.
Motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, transmisie M cu
şapte rapoarte, dublu ambreiaj şi Drivelogic, diferenţial M activ.
Tehnologia sistemului de propulsie de la BMW M6 Gran
Coupé garantează performanţele pentru care modele M sunt renumite. Motorul V8
cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 412 kW/560 CP. Pachetul tehnologic
include două turbocompresoare twin-scroll, galerie de evacuare în cross pentru
cele două rânduri de cilindri, injecţie directă pe benzină High Precision,
gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil continuu al
axului cu came Double-Vanos. Propulsorul de 4.395 cmc are vârful curbei de
cuplu la 680 Nm, fiind atins pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500
şi 5.750 rpm, în timp ce puterea maximă este dezvoltată între 6.000 şi 7.000
rpm. Turaţia maximă a motorului este de 7.200 rpm. De la 0 la 100 km/h, BMW M6
Gran Coupé sprintează în 4,2 secunde, pentru a atinge o viteză maximă de 250
km/h (305 km/h dacă este comandat pachetul opţional M Driver). Consumul mediu
de combustibil în ciclul de testare EU este de 9,9 l/100 km, iar emisiile CO2
sunt de 232 g/km.
Transferul puterii se realizează prin intermediul
transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte şi Drivelogic. Sistemul
electronic de gestiune a transmisiei asigură selecţia vitezei corecte pentru
tracţiune optimă. De asemenea, conducătorul are la dispoziţie funcţia Launch
Control pentru acceleraţie maximă, Low Speed Assistance pentru un plus de
confort şi funcţia Auto Start-Stop pentru îmbunătăţirea eficienţei.
În cazul unei accelerări dinamice la ieşirea din viraje,
precum şi pe drumuri dificile sau condiţii meteo extreme, diferenţialul M activ
de pe puntea spate distribuie puterea motorului între cele două roţi pentru
maximizarea tracţiunii. Controlat electronic, diferenţialul multidisc cu
patinare limitată conlucrează cu sistemul DSC (Dynamic Stability Control /
controlul dinamic al stabilităţii), iar puterea este repartizată rapid şi
precis între roţile punţii spate în funcţie de situaţie.
Tehnologia şasiului dezvoltată pentru specificaţiile M.
La BMW M6 Gran Coupé, tehnologia şasiului a fost
dezvoltată astfel încât potenţialul sportiv al automobilului să aibă ca
rezultat performanţe superioare. Asemenea punţii spate integrale, suspensia
faţă cu braţ dublu are o cinematică specifică şi componente realizate din
aluminiu forjat. Suporturile şasiului, care folosesc panouri mari, asigură un
transfer egal al forţelor dinamice prin caroserie. Standard, BMW M6 Gran Coupé
dispune de versiunea M a sistemului Dynamic Damper Control (controlul dinamic
al amortizoarelor) şi direcţie asistată mecanic şi cu raport variabil, cu
funcţie M Servotronic.
Ca alternativă la sistemul standard de frânare - unul de
înaltă performanţă -, BMW M6 Gran Coupé poate fi comandat şi cu frâne M din
carbon şi ceramică. Realizate dintr-un nou tip de compozit cu ceramică şi fibră
de carbon, discurile de frână au o mai mare rezistenţă la căldură şi la uzură,
precum şi o masă redusă.
Pe consola centrală de la BMW M6 Gran Coupé, dispuse în
jurul schimbătorului de viteze, se află butoanele cu ajutorul cărora sunt
configurate sistemul de propulsie şi şasiul, în funcţie de preferinţele
personale. Modul DSC, caracteristicile de performanţă ale motorului, controlul
Dynamic Damper Control, reacţiile M Servotronic şi programul de schimbare M DCT
Drivelogic pot fi selectate independent unele de altele. Astfel, conducătorul
poate opta pentru o setare detaliată şi o poate memora cu unul dintre cele două
butoane M Drive de pe volanul multifuncţional.
Exclusiv şi individual: gamă de echipamente de calitate.
Dotarea standard a modelului BMW M6 Gran Coupé include
jante M de 20 de ţoli, din aliaj uşor, piele, scaune încălzite pentru
conducător şi pasagerul din dreapta, oglinzi retrovizoare (interioară şi
exterioare) cu efect automat antiorbire, sistem de alarmă şi radio BMW
Professional cu difuzoare hi-fi. Ca alternativă la aerul condiţionat cu reglaj
pe două zone este disponibil un sistem cu patru zone cu panou de control la
locurile din spate. Pe lista de opţionale mai figurează scaune M
multifuncţionale, scaune spate încălzite, Comfort Access, volan încălzit,
funcţie Soft Close Automatic pentru uşi, jaluzele operate electric, noua
generaţie a sistemului de navigaţie Professional şi sistem de sonorizare Bang
& Olufsen High End Surround.
BMW M6 Gran Coupé dispune de o varietate de funcţii BMW
ConnectedDrive, precum BMW M Head-Up Display, Park Distance Control (control al
distanţei de parcare), cameră pentru mers înapoi, High Beam Assistant (asistare
a fazei lungi), Speed Limit Info (informare cu privire la limita de viteză),
Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning
(avertizare la părăsirea benzii), Surround View şi BMW Night Vision cu
recunoaştere a pietonilor. Clienţii îşi pot integra terminalele Apple iPhone
sau alte terminale smartphone şi pot utiliza serviciile bazate pe internet când
sunt la bord.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii