Noua familie de motoare diesel de top de 1,6 litri, cu patru cilindri.
Rafinament de vârf, valori ridicate ale puterii şi cuplului.
Consum de carburant redus cu până la 10 procente.
Corespunde cerinţelor viitorului standard de emisii Euro 6.
Opel continuă procesul de înnoire fundamentală a portofoliului său de
sisteme de propulsie cu un motor turbo-diesel cu patru cilindri, complet nou. A
doua familie de unităţi de propulsie noi cu cilindree redusă, lansată după
motorul pe benzină SIDI ECOTEC de 1,6 litri, motoarele diesel CDTI ECOTEC de
1,6 litri, va înlocui motoarele existente de 1,7 litri şi câteva versiuni cu
putere mai mică din gama de 2,0 litri.
Fiind echipat cu un sistem de control al combustiei în buclă închisă şi
bloc din aluminiu, noul CDTI ECOTEC de 1,6 litri este primul motor diesel Opel
care îndeplineşte cerinţele viitorului standard de emisii Euro 6. Motorul va fi
disponibil în mai multe variante de putere, pentru mai multe modele din gamă.
Principalele obiective urmărite în timpul proiectării au fost reducerea
nivelului de zgomot, vibraţiilor şi durităţii, asigurarea de valori ridicate
pentru putere şi cuplu şi consum scăzut de carburant. Iniţial, valorile maxime
ale puterii şi cuplului au crescut faţă de motorul de 1,7 litri la 136 cp,
respectiv 320 Nm, iar consumul de carburant a fost redus cu până la 10 procente
faţă de motoarele diesel de 2,0 litri ce dezvoltă o putere similară.
„Procesul extensiv de înnoire a portofoliului nostru de motoare continuă
fără întreruperi”, a declarat Dr. Thomas Sedran, Vicepreședinte Consiliul de
Administrație Opel. „Noul nostru motor diesel de 1,6 litri va stabili noi standarde
în domeniul rafinamentului, performanţei şi al protecţiei mediului. Până la
finalul acestui an vom fi lansat trei generaţii complet noi de motoare pe
benzină şi diesel, ca parte a programului de dezvoltare a 23 de modele şi 13
sisteme de propulsie noi până în 2016.”
Noul motor diesel de 1,6 litri şi unitatea sa de comandă inovatoare au
fost proiectate în întregime în cadrul companiei, de către o echipă globală de
ingineri din Torino, Ruesselsheim şi SUA. Acestă abordare a asigurat o
optimizare cuprinzătoare a sistemelor, începând din primele momente ale
procesului de proiectare. Începând cu primăvara anului 2013, motorul CDTI
ECOTEC de 1,6 litri va fi fabricat în cadrul aceleiaşi „flex plant” ca şi noul
motor pe benzină de 1,6 litri, la Szentgotthard, în Ungaria.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii