Grupul Renault
consideră că industria auto are nevoie în România de un cadru legislativ
durabil care să garanteze perenitatea investițiilor
majore realizate în ultimii ani.
În acest cadru, existența unei taxe de poluare este extrem de importantă atât în ceea ce privește protecția mediului, sănătatea publică și siguranța rutieră cât și în ceea ce privește investițiile, stabilitatea locurilor de muncă în industria auto și dezvoltarea producţiei şi comercializării de vehicule ne-poluante.
Considerăm că principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu
sunt în direcția cea bună și permit descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ale căror
caracteristici tehnice pot avea, în timp, un impact incalculabil asupra
mediului, a traficului rutier și a industriei auto din România.
Cu toate acestea, considerăm că proiectul poate fi îmbunătățit și dorim să propunem
două modificări:
- Introducerea unui prag minim pentru taxa
actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro pentru a frâna
importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în
pericol siguranţa rutieră.
- În cazul vehiculelor Diesel Euro 3 şi Euro 4,
sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului față de
taxa actuală întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a
importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de
oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de
poluare la fel de importanţi ca CO2.
Ori, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au
investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, în special în cazul
motoarelor diesel.
În plus, considerăm că introducerea noului timbru de mediu trebuie să fie
însoţită de măsuri specifice pentru vehiculele înmatriculate în România înainte
de 2007, măsuri care să favorizeze înnoirea acestora.
Sursa: Renault Romania
0 comentarii