MICHELIN a triumfat pe toate fronturile în cadrul raliului DAKAR 2013,
marcând astfel revenirea sa oficială în categoria „auto”, după victoria
înregistrată la ultima sa participare, cea din 2001. Dominaţia din acest an a
participanţilor care au concurat cu anvelope MICHELIN demonstrează că produsele
constructorului francez pot face faţă cu succes unor condiţii meteo extrem de
dificile, care necesită anvelope fiabile, puternice, dar şi polivalente. Anvelopele
MICHELIN LATITUDE C la categoria auto, anvelopele MICHELIN DESERT Race cu
mousse Bib la categoria moto şi anvelopele MICHELIN XZL la categoria camioane
i-au ajutat pe concurenţi să depăşească dificultăţile unui traseu complicat,
parcurs în condiţii meteo potrivnice.
În plus, ediţia 2013 a raliului DAKAR a oferit
MICHELIN şansa de a-şi face încă o dată cunoscută poziţia referitoare la
siguranţa rutieră şi respectul pentru mediul înconjurător. Educarea cetăţenilor
din America de Sud cu privire la cele zece reguli de aur privind şofatul -
concepute în colaborare cu FIA -
reprezintă unul dintre aspectele importante ale programului de
responsabilitate socială al companiei. Mai mult, toate anvelopele utilizate de
concurenţi în cadrul DAKAR 2013 vor fi refolosite: 58 de procente vor fi
utilizate pentru producerea de energie, în timp ce cele 42 de procente rămase
vor fi utilizate în producţia de asfalt şi alte materiale de acoperire.
Categoria auto – MICHELIN LATITUDE C: Accent pe robusteţe şi polivalenţă
Ca urmare a victoriei înregistrate în categoria
auto, Stéphane Peterhansel (X-Raid-run ALL4 Racing MINI) şi-a asigurat cel
de-al cincilea succes din cadrul acestui eveniment - şi cel de-al unsprezecelea
titlu, ţinând cont de cele şase victorii anterioare obţinute la categoria moto.
Astfel, concurentul francez a reuşit să ducă MICHELIN pe cea mai înaltă treaptă
a podiumului, marcând astfel revenirea din acest an a companiei în raliul
DAKAR. Nu s-au permis niciun fel de modificări la profilul anvelopelor MICHELIN
LATITUDE C utilizate de către partenerii companiei franceze. Noua anvelopă s-a
dovedit însă suficient de robustă pentru miile de kilometri parcurşi pe
diferite tipuri de teren, de la poteci stâncoase până la drumuri acoperite cu
nisip foarte fin, ţinând cont şi de constrângerile de natură mecanică impuse de
greutatea vehiculelor, de puterea şi de cuplul acestora. În acelaşi timp,
anvelopa şi-a dovedit polivalenţa prin capacitatea de a se adapta la condiţiile
extreme apărute pe durata evenimentului, fie ca a fost vorba de temperaturi cu
valori foarte scăzute şi foarte ridicate în deşert sau de traseul care a inclus
atât dune de nisip, cât şi suprafeţe compacte de mare viteză. Acestea sunt
calităţile unei anvelope de care au nevoie conducătorii auto din America de
Sud, ţinând cont de faptul că doar 20% din reţeaua lor de drumuri este
asfaltată. Fără îndoială că Dakar a oferit companiei MICHELIN o experienţă
extrem de valoroasă, care contribuie la dezvoltarea unor anvelope mai sigure şi
mai rezistente, ideale pentru utilizare în America de Sud şi Asia.
Categoria moto – MICHELIN DESERT Race şi MICHELIN Bib Mousse: prietenii
motocicliştilor
Toate etapele raliului Dakar 2013 au fost câştigate
de concurenţi cu motociclete echipate cu anvelope MICHELIN, astfel încât devine
clar că anvelopele MICHELIN DESERT Race cu mousse Bib au constituit un partener
indispensabil pentru victorie. Succesul înregistrat de Cyril Despres cu KTM 450
a constituit o răsplată a atacului său susţinut de pe toată durata cursei. În
acelaşi timp, efortul depus de inginerii MICHELIN pentru crearea unei anvelope
fiabile şi uşor de manevrat - care să asigure o tracţiune şi o rezistenţă
optime - a fost răsplătit prin cele trei poziţii de pe podium câştigate.
MICHELIN Bib Mousse – conceput pentru a fi utilizat împreună cu anvelopa
off-road - s-a dovedit încă o dată un real beneficiu pentru participanţii la
categoria moto. Acest produs inovator înlocuieşte aerul din anvelopă, eliminând
astfel riscul de pană şi crescând totodată performanţelor anvelopei.
Categoria camioane – MICHELIN XZL: Forţa de necontestat a carcasei
De două decenii, anvelopa MICHELIN XZL constituie
prima opţiune pentru 70% dintre concurenţii DAKAR. Această anvelopă pentru
camioane a fost concepută pentru utilizare pe diferite tipuri de teren, de la
suprafeţe acoperite cu nisip până la suprafeţe acoperite cu noroi. MICHELIN XZL
asigură o tracţiune de excepţie chiar şi în cazul motoarelor cu un cuplu
ridicat şi poate suporta sarcini mari. Carcasa este flexibilă şi robustă, permiţând
anvelopei să ruleze la presiuni foarte scăzute pe suprafeţe accidentate sau
dificile. Compusul folosit la banda de rulare este conceput pentru a rezista la
impact şi la pene, iar calităţile MICHELIN XZL 14.00R20 au contribuit în mod
semnificativ la ocuparea primelor trei locuri de pe podium de către echipa rusă
KAMAZ, un vechi partener al constructorului francez de anvelope în cadrul unora
dintre cele mai dificile raliuri transfrontaliere.
Pascal COUASNON, directorul
departamentului de competiţii din cadrul MICHELIN, explică motivele care au
stat la baza implicării timp de trei ani a companiei în raliul Dakar şi îşi
exprimă satisfacţia faţă de rezultatele obţinute la evenimentul din acest an:
„Compania MICHELIN este atrasă în primul rând de competiţiile relevante pentru
dezvoltarea sa ulterioară. În calitate de partener tehnic al raliului DAKAR,
MICHELIN speră să aducă beneficii unui număr cât mai mare de conducători auto,
motociclişti şi companii de transport, pe baza experienţei obţinute în cadrul
acestui eveniment extrem de dificil. Aş dori să mulţumesc tuturor partenerilor
noştri din cele trei categorii la care am participat. Succesul lor reprezintă
în egală măsură şi succesul anvelopelor MICHELIN. Piloţii şi şoferii contribuie
la dezvoltarea anvelopelor MICHELIN şi se constituie totodată ca ambasadori ai
mărcii. Nu în ultimul rând, aş dori să mulţumesc echipei noastre de asistenţă
care, prin eforturile depuse, i-a ajutat atât pe concurenţii profesionişti, cât
şi pe cei amatori, punând la dispoziţia acestora experienţa obţinută în cadrul
participărilor la cel mai exigent raliu transfrontalier”.
Compania MICHELIN este activă în America de Sud
din 1913. Mai jos sunt enumerate câteva date ale acestei prezenţe:
• Sediu: Rio de Janeiro,
Brazilia
• Număr de angajaţi: peste
6.000
• Investiţie: 1 miliard de euro
între 2006 şi 2012
• Mărci comercializate: Michelin,
BFGoodrich şi Uniroyal
• Cinci fabrici: trei în
Brazilia şi două în Columbia
• Şase birouri vânzări în Argentina,
Chile, Peru, Ecuador şi Venezuela
• MICHELIN: numărul unu pe
piaţa anvelopelor radiale de camion în Brazilia şi America de Sud
• MICHELIN: numărul unu pe
piaţa anvelopelor radiale de geniu civil în Brazilia şi America de Sud
• Anvelope de camion reşapate
(Michelin Refill Service)
Sursa: Michelin Romania
Miliarde de euro investitii de la Michelin. Asta-i ceea ce am numi "o groooaza de bani"
RăspundețiȘtergere