Interacţiunea dintre proporţiile clasice şi
tehnologia de ultimă oră definesc caracterul inconfundabil al BMW Z4. Cea mai
nouă versiune a modelului roadster, echipată cu o serie de inovaţii
suplimentare la nivelul sistemului de propulsie şi al dotărilor, este pregătită
pentru premiera mondială la Salonul Auto de la Detroit.
Noul BMW Z4 reprezintă o interpretare tradiţională şi
totodată contemporană a conceptului clasic de roadster. Dotările exterioare
noi, subtilităţile de detaliu interior, noul pachet de echipamente Design Pure
Traction, noul model entry-level sDrive18i furnizează un impuls unui model care
face parte din unul dintre cele mai exclusiviste şi emoţionale segmente ale
industriei auto.
Noul BMW Z4 intră în scenă la 25 de ani după legendarul
BMW Z1. Atunci când a fost lansat în 1987, la Salonul Auto de la Frankfurt
(IAA), acel roadster a atras multe priviri - nu numai prin conceptul
revoluţionar al uşilor, ci şi datorită agilităţii şi manevrabilităţii. Odată cu
BMW Z1 a început un nou capitol din istoria modelelor BMW roadster - o tradiţie
care a început în anii '30 şi a culminat cu BMW 328 (câştigător Mille Miglia în
1940) şi BMW 507 din 1955. În anii '90, BMW Z3 şi BMW Z8 au readus la viaţă
tradiţia bogată a acestor modele. De asemenea, au fost deschizătoare de drum
pentru prima generaţie BMW Z4 şi apoi succesorului acestuia, primul roadster al
mărcii care a fost echipat cu un hard top retractabil.
Design: proporţii clasice îmbinate cu un caracter modern.
Succesul unui roadster BMW din prezent îşi are originile
în execuţia riguroasă a conceptului, un proces care şi-a lăsat amprenta asupra
designului şi a proprietăţilor de condus ale fiecărui automobil. Capota
proeminentă, ampatamentul lung, talia joasă şi spatele coborât joacă un rol
deosebit de important în modelarea aspectului pentru a obţine proporţiile pure
de roadster. Poziţia coborâtă a scaunelor, aflate chiar înaintea punţii spate,
oferă conducătorului şi pasagerului o experienţă intensă a condusului. Impresia
că face "parte din maşină" permite conducătorului să repartizeze
sensibil şi precis puterea pe care o transferă punţii spate. Aceasta este
reţeta unui roadster în stilul BMW.
Hard topul se îmbină perfect cu forma automobilului. Când
este închis, acesta formează o linie cursivă a acoperişului în timp ce
suprafaţa largă a geamurilor optimizează vizibilitatea şi sentimentul de spaţiu
în interiorul maşinii. La deschidere, cele două elemente ale hard topului sunt
găzduite, una deasupra celeilalte, într-un spaţiu compact din spatele
roadsterului. Montanţii A - vopsiţi cu un negru discret - subliniază silueta
coborâtă a noului BMW Z4, în special când acoperişul este strâns. Hard topul
opţional BMW Individual este disponibil în două culori contrastante,
negru mat şi Titanium Silver metalizat. Acoperişul poate fi deschis prin
apăsarea unui buton, un proces ce durează 19 secunde şi poate fi realizat şi
atunci când automobilul se deplasează cu viteze de până la 40 km/h.
Farurile distinctive - duble şi circulare - se îmbină cu
grila lată a radiatorului pentru a forma o interpretare specifică roadsterelor
a aspectului părţii frontale. Farurile cu bixenon ale noului BMW Z4 - dotare
standard - au un design subţire şi se extind mult în pasajele roţilor faţă.
Echipate cu inele luminoase LED, acestea furnizează lumina pentru zi în stilul
emblematic al mărcii. Pe lângă acestea, sursele de lumină au acum şi un design
tridimensional care accentuează tehnologia complexă a farurilor. În partea superioară
a farurilor sunt lumini LED de accentuare, ale căror inserţii metalice au
înscris numele BMW. Semnalizatoarele integrate au contururi cromate, care
accentuează şi mai mult caracterul sofisticat al grupurilor de lumini. În plus,
conturul conic, cu un design nou, al semnalizatoarelor realizează o curbă
dinamică spre branhiile de pe secţiunea laterală din faţă a maşinii.
Detalii atractive: noi culori pentru vopsea, pachet de
echipamente Design Pure Traction, jante din aliaj suplimentare şi pachet M
Sport.
Pentru noul BMW Z4 sunt disponibile 11 culori pentru
caroserie, printre care noul Mineral Grey metalizat, Glacier Silver metalizat
şi Valencia Orange metalizat, care pot fi comandate doar în combinaţie cu
pachetul opţional Design Pure Traction. Acest pachet nou de echipamente face ca
roadsterul să aibă o aură plină de viaţă; de exemplu, interiorul oferă un
contrast energizant, cu negru şi portocaliu. Echiparea panourilor de la uşi, cu
Alcantara, ca şi secţiunea inferioară a bordului sunt portocalii. Scaunele
tapiţate cu piele neagră au cusături contrastante Valencia Orange, precum şi o
bandă de accent pe secţiunea centrală a spătarului şi a şezutului. Şi această
bandă este portocalie şi este încadrată de două linii subţiri de culoare albă.
Opţional, panourile uşilor şi secţiunea inferioară a bordului pot fi comandate
în piele de culoare neagră. Un alt element exclusiv al pachetului Design Pure
Traction este banda metalică care poate fi combinată cu alte ornamente de
culoare negru lucios pentru mânerele uşilor şi levierul
schimbătorului/selectorului. Acest pachet nou înlocuieşte precedentul Design
Pure Impulse şi opţional este disponibil şi în combinaţie cu alte culori de
vopsea pentru exterior.
Echiparea standard a interiorului beneficiază acum de
contururi de culoare negru lucios pentru prizele centrale de aer şi afişajul
rabatabil de control al sistemului iDrive, parte a sistemului opţional de
navigaţie Professional. Lemnul Fineline Anthracite a fost adăugat pe lista
inserţiilor opţionale pentru interiorul noului BMW Z4. Variantele BMW Z4
sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i şi BMW Z4 sDrive35is sunt disponibile cu tapiţerie
cu piele Kansas care poate fi comandată opţional la celelalte două versiuni ale
modelului. Şi lista opţiunilor de jante din aliaj uşor a fost completată cu noi
variante, inclusiv jantele de 17, respectiv 18 ţoli, cu design V-spoke, care
pot fi echipate cu pneuri mixte.
Imaginea dinamică este accentuată şi de pachetul opţional
M Sport, care cuprinde suspensia M Sport, jantele M de 18 ţoli din aliaj uşor,
dar şi pachetul aerodinamic M cu prize largi de aer în aripa faţă şi insert în
bara spate de culoare Anthracite metalizat. Doza suplimentară de sportivitate
este adusă în interior de dotări precum scaunele sport, volanul M îmbrăcat în
piele, finisajul M pentru pragurile uşilor şi tapiţeria de culoare antracit a
plafonului. Benzile decorative Aluminium Carbon, schimbătorul M de viteze
îmbrăcat în piele şi cadranele gri pentru panoul de instrumente dau amprenta
finală asupra ambianţei interioare. Noul BMW Z4 sDrive35is este echipat
standard cu o versiune specifică modelului a pachetului M Sport.
Motoare: tehnologie BMW TwinPower Turbo pentru cinci
niveluri de putere.
Încă de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gamă de cinci
motorizări pe benzină, clienţii putând opta între cele trei versiuni cu patru
cilindri şi cele două cu şase cilindri. Cea mai importantă particularitate a
acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo, care asigură un echilibru
excepţional între plăcerea condusului şi consumul de combustibil indiferent de
putere. Toate propulsoarele noului BMW Z4 îndeplinesc - standard - normele EU6
privind emisiile, care vor intra în vigoare în 2014.
BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model
entry-level. Este echipat cu un motor de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo, care dezvoltă o putere maximă de 115 kW/156 CP la 5.000 rpm. Noua
variantă a motorului cu patru cilindri furnizează un cuplu maxim de 240 Nm pe
un interval al turaţiilor cuprins între 1.250 şi 4.400 rpm. BMW Z4 sDrive18i
este dotat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi
comandată şi o cutie de viteze automată, cu opt rapoarte. Noul model
accelerează de la 0 la 100 km/în 7,9 secunde (transmisie automată: 8,1 secunde)
şi atinge o viteză maximă de 221 km/h (220 km/h). Consumul mediu de combustibil
pentru BMW Z4 sDrive18i în ciclul de testare EU este 6,8 litri per 100
kilometri, atât cu transmisie manuală, cât şi automată. Emisiile CO2 sunt de
159 grame per kilometru.
Pachetul tehnologic BMW TwinPower Turbo pentru noul BMW
Z4 sDrive18i include turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe benzină
High Precision, control complet variabil al supapelor VALVETRONIC şi gestiune
variabilă continuu a axului cu came Double-Vanos. O versiune identică a acestui
pachet tehnologic îl regăsim şi la motoarele - tot versiuni de 2,0 litri - de
la BMW Z4 sDrive20i şi BMW Z4 sDrive28i. Aceste motoare pot fi comandate cu
transmisie automată cu opt trepte, cu clapete de schimbare amplasate pe volan,
ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase viteze - dotare standard.
Transmisia automată a fost optimizată pentru a furniza o acceleraţie mai bună,
de la 0 la 100 km/h.
Variantele de motorizări existente - sDrive20i,
sDrive28i, sDrive35i şi sDrive35is - se menţin în gamă.
Numeroase echipamente de îmbunătăţire a confortului.
Noul BMW Z4 oferă clienţilor acea plăcere a condusului pe
care aceştia o aşteaptă din partea mărcii, îndeplinind dorinţa de abilitate
sportivă şi confort. Conducătorii pot utiliza comutatorul Driving Experience
Control (dotare standard) pentru a alege configuraţia în funcţie de situaţia de
moment. Modurile COMFORT, SPORT şi SPORT+ pot fi activate prin utilizarea
comutatorului de pe consola centrală. Pe lângă ajustarea reacţiei motorului şi
a sistemului de stabilitate DSC, modurile influenţează şi caracteristicile de
schimbare ale transmisie automate, reacţiile funcţiei Servotronic şi gestiunea
amortizoarelor controlate electronic, dacă sunt incluse în echiparea maşinii.
În lista dotărilor standard mai figurează farurile cu
xenon, aerul condiţionat, luneta de sticlă încălzită, funcţia Soft Close
Automatic pentru capota portbagajului şi pneuri runflat cu indicator de
presiune. Radioul BMW Business - care include CD player, conexiune AUX-IN şi
şase difuzoare - este în echiparea standard a tuturor variantelor roadsterului,
în timp ce clienţii pot opta pentru radioul BMW Professional şi sistemul de
sonorizare Professional cu 14 difuzoare. De asemenea opţional, sistemul de
navigaţie Professional permite vizualizarea grafică a hărţilor de înaltă
rezoluţie - completată cu imagini 3D - pe monitorul de 8,8 ţoli (22,35 cm) din
sistemul iDrive. Datele de navigaţie pentru sistem sunt stocate pe un hard
disc, care oferă şi un spaţiu de 12 Gb pentru colecţia personală de muzică.
Gama de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii
de mobilitate de la BMW ConnectedDrive a fost şi ea extinsă. Noul BMW Z4 poate
fi echipat cu dotări precum senzor de ploaie, faruri adaptive şi High Beam
Assistant (asistare a fazei lungi). Tempomatul cu funcţie de frânare şi Park
Distance Control (controlul distanţei de parcare) cu senzori în faţă şi în spate
sunt şi ele disponibile. Dacă se optează pentru sistemul de navigaţie
Professional, opţiunea ConnectedDrive Services permite utilizarea informaţiilor
prin internet şi a serviciilor de entertainment în interiorul automobilului.
Sistemul permite şi accesul la portalul şi aplicaţiile BMW Online prin
utilizarea Control Display şi iDrive Controller. Posesorii Apple iPhone pot
utiliza aplicaţiile BMW pentru a recepţiona posturi web radio, să-şi afişeze
posturile Facebook şi Twitter pe monitor şi să ceară citirea acestora.
Lansarea pe piaţă a noului BMW Z4 este programată pentru
luna mai 2013.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii