Cotă de piaţă de 1,28% în Europa Centrală şi de Vest în
2012.
Creşterea cotei de piaţă în 7 din primele 10 pieţe de
desfacere.
194.650 de autoturisme şi SUV-uri vândute în Europa
Centrală şi de Vest în 2012.
Chevrolet Aveo: cel mai bine vândut autovehicul Chevrolet din Europa.
În prezent există zece modele noi în reprezentanţele, iar
anul acesta urmează să fie lansate alte cinci.
În 2012, Chevrolet a vândut 194.650[i] de
autovehicule în Europa Centrală şi de Vest[ii],
obţinând cea mai bună cotă de piaţă înregistrată vreodată, 1,28% din piaţa
totală de autovehicule.
Chevrolet a înregistrat o creştere a cotei de piaţă faţă de 2011 în şapte
din primele sale zece pieţe din Europa Centrală şi de Vest. În cinci ţări s-au
înregistrat cote de piaţă record în 2012: Austria (cotă de piaţă de 1,25%), Estonia (1,80%), Franţa (1,06%), Germania
(0,87%) şi Polonia (3,18%).
„În ciuda condiţiilor dificile de pe piaţa europeană din 2012, am reuşit să
avem, pentru al patrulea an consecutiv, o cotă de piaţă în creştere şi am
menţinut un volum ridicat de vânzări cu amănuntul, spre deosebire de tendinţele
din industrie,” a declarat Susan Docherty, Preşedinte şi Director General al
Chevrolet Europe. „În contextul apariţiei în
reprezentanţe în acest an a noului SUV de mici dimensiuni Chevrolet Trax, a
noilor versiuni Spark şi Captiva şi a modelului complet nou Corvette Stingray,
2013 ne va oferi posibilități de creştere suplimentară,” a
declarat Susan Docherty.
Autovehiculul de mici dimensiuni Chevrolet Aveo a fost cel mai bine vândut
model Chevrolet în Europa Centrală şi de Vest, cu 54.850 de unităţi vândute.
S-au vândut 47.640 de autovehicule mini Chevrolet Spark, având o cotă de piaţă
de 4%, iar Chevrolet Cruze, disponibil acum și în popularele
versiuni hatchback şi station wagon, a înregistrat vânzări de 40.550 de
unităţi, adică o cotă de piaţă de 7%. Chevrolet Cruze este cel mai bine vândut
model Chevrolet la nivel mondial, cu peste 1,9 milioane de unităţi vândute de
la lansarea sa în 2009.
Chevrolet Captiva SUV şi MPV-ul de familie Chevrolet Orlando (ambele cu 7
locuri) continuă să se bucure de o cerere ridicată, înregistrând vânzări de
23.620, respectiv 23.270 de unităţi în 2012. Modelul Orlando este disponibil acum şi cu motorul turbo de 1,4 l. Legendarul autovehicul sport Camaro, lider în segmentul său pe piaţa din
S.U.A., a atins vânzări de 2.160 de unităţi în primul său an întreg de
comercializare în Europa.
Per total, în Europa[iii],
Chevrolet a vândut un număr record de 541.760 de autovehicule în 2012, atingând
şi o cotă de piaţă record, de 2,89%.
„Suntem mândri că, în 2012, Chevrolet a ocupat primul loc între mărcile
auto de import în Rusia, pentru cel de-al şaselea an consecutiv, comercializând
205.040 de autoturisme şi SUV-uri, reprezentând o creştere cu 31.560 de unităţi
şi înregistrând o cotă de piaţă de 6,84%,” a declarant James Bovenzi,
Preşedinte şi Managing Director GM Russia & Commonwealth of Independent
States.
În Israel, ţară inclusă în operaţiunile Chevrolet Europe, s-au vândut 8.310[iv]
de autoturisme şi camioane Chevrolet în 2012.
Sursa: Chevrolet
Romania
[i] Valori preliminare referitoare la înmatriculări, piaţa
auto totală (autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare)
[ii] Europa Centrală şi de Vest include 37 de pieţe: cele
27 de state membre ale Uniunii Europene plus Albania, Bosnia şi Herţegovina,
Croaţia, Macedonia, Serbia, Muntenegru, Norvegia, Elveţia, Turcia şi alte ţări
europene (Andorra, Islanda)
[iii] Europa include în total 42 de pieţe: Europa Centrală şi de Vest, Rusia, Ucraina, Uzbekistan,
Kazahstan şi alte ţări membre CSI
[iv] Vânzările înregistrate în Israel nu sunt incluse în
datele totale pentru Chevrolet Europe.
0 comentarii