Datorită sistemului
inteligent, sedanul compact îşi păstrează punctajul total de 5 stele obţinut la
testele de impact.
DETROIT – Modelul Chevrolet Cruze 2013 include
primul airbag pentru şofer prevăzut cu sistem flexibil de activare, o premieră
pentru industria auto, proiectat pentru o funcţionare mai eficientă şi pentru
asigurarea unei protecţii la impact echivalente celei oferite de sistemele de
airbaguri mai scumpe şi mai complexe.
De curând, Administraţia Naţională a
Siguranţei Traficului pe Autostradă (NHTSA) a testat modelul Cruze 2013 echipat
cu noua tehnologie pentru airbaguri în cadrul programului de evaluare a
autovehiculelor noi. În cadrul testelor NHTSA, modelul Cruze a primit punctajul
total maxim de 5 stele, acelaşi punctaj pe care l-a primit în 2011 şi 2012,
atunci când modelul de mici dimensiuni era echipat cu un sistem de airbaguri cu
declanşare în două trepte.
Spre deosebire de airbagurile cu
declanşare în două trepte mai complexe, ce utilizează un inflater pentru
impacturi la viteze reduse şi altul pentru impacturi la viteze mari, noul
„airbag inteligent” cu declanşare într-o singură etapă montat pe modelul Cruze
utilizează un singur inflater cu putere mai mică ce gestionează forţele de
impact apărute atât la impacturile la viteză redusă, cât şi în cazul celor la
viteză mare. Duza flexibilă a sistemului mai compact şi mai uşor reduce riscul
leziunilor provocate de umflarea airbagului, permiţând energiei cinetice
generate de mişcarea înainte a şoferului să împingă aerul în afară şi să îl
elimine complet.
Testele efectuate de GM demonstrează
că airbagul cu declanşare într-o singură etapă le asigură şoferilor de diferite
staturi o amortizare excelentă, indiferent de viteza la care are loc impactul.
„Această tehnologie nouă pentru
airbaguri reprezintă o metodă inteligentă de gestionare a forţelor de impact,
fiind unul dintre ingredientele ce asigură succesul permanent al modelului
Cruze la testele de siguranţă,” a declarat Gay Kent, director general al
departamentului GM de siguranţă şi rezistenţă la impact a autovehiculelor. „Ultimul
punctaj obţinut la testele de siguranţă reflectă încrederea noastră în aceste
tehnologii de siguranţă noi, pe care le vom implementa şi pe alte modele şi în
rezistenţa generală la impact.”
Sistemul flexibil de activare a
airbagului pentru şofer, prezentatpe modelul Cruze, reprezintă cea de-a doua
tehnologie nouă pentru airbaguri lansată de General Motors în 2013. Noul
crossover Chevrolet Traverse a contribuit la lansarea în premieră în industrie
a airbagului central faţă, un sistem de reţinere pneumatic proiectat pentru a
proteja şoferii şi pasagerii din faţă în cazul impacturilor laterale ce
afectează ocupantul de pe partea opusă celei lovite.
GM şi Takata, furnizorul de
dispozitive de siguranţă, au dezvoltat în parteneriat airbagul pentru şofer
prevăzut cu sistem flexibil de activare şi airbagul central faţă.
Modelul Cruze 2013 oferă în
continuare mai multe dotări de siguranţă standard decât multe alte autovehicule
din clasa sa şi ilustrează angajamentul permanent al mărcii Chevrolet faţă de
siguranţă – înainte, în timpul şi după impact.
De asemenea, modelul Cruze 2013 a
primit cele mai bune punctaje posibile, având un comportament „optim” în cadrul
testelor de siguranţă în caz de impact frontal, lateral, spate şi la
răsturnare, efectuate de Institutul de Asigurări pentru Siguranţa pe
Autostrăzi, care a desemnat modelul Cruze cea mai bună alegere în materie de
siguranţă, atât în anul 2011, cât şi în 2012.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii