Deşi se află deja de un an pe piaţă,
interesul publicului pentru Mazda CX-5 este în continuare activ. Lista lungă şi
continuă de premii ale SUV-ului compact de la Mazda şi, aşa cum era de
aşteptat, cifrele semnificative de vânzări atestă capacităţile sale. Un nume
obişnuit la ceremoniile de decernare a premiilor din Europa şi din întreaga
lume, încă de la lansarea de la începutul anului 2012, Mazda CX-5 a fost
premiat pentru caracteristici la fel de diverse precum performanţele sale,
tehnologia inovatoare, designul, siguranţa şi economia de combustibil.
Premiul “SUV trophy” acordat în Paris de săptămânalul
francez l’Argus de l’Automobile în decembrie 2012 şi câştigat
de CX-5 în faţa modelelor Opel Mokka şi Range Rover, este doar unul dintre
premiile recent câştigate. Acesta vine în urma adjudecării titlului “Maşina
anului 2012-2013 în Japonia”, anunţat în data de 29 noiembrie 2012. Cu un
rezultat final neaşteptat, juriul format din 60 de experţi, lideri în domeniul
auto au plasat CX-5 înaintea tuturor celorlalţi competitori pentru tehnologia
revoluţionară SKYACTIV, care include motorul diesel economic SKYACTIV-D, şi
pentru manevrabilitatea sa excepţională.
Între timp, în Germania, CX-5 a fost aleasă de show-ul
Auto+Verkehr al SWR-TV pe primul loc dintre 23 de vehicule noi, înaintea Volvo
V40 situat pe locul 2 şi Hyundai i30 clasat pe locul 3. În Austria, CX-5 a
surclasat mărci precum Audi A3, BMW seria 3 şi Mercedes A-Class la ARBCÖ
(Clubul Auto Austriac), câştigând premiul în segmentul autoturismelor cu
preţuri cuprinse între 20.000 şi 40.000 de euro. Alte premii includ
“Britain’s Best Crossover” (Auto Express), „Technical Innovation of the
Year” oferit de Comitetul Jurnaliştilor Auto din Cehia, “Golden Plaque” în
categoria “Reuşite Tehnologice” din cadrul Maşina Anului în Croaţia şi “SUV of
the Year 2012”, titlu acordat de revista spaniolă Motor Mundial. În afara
Europei CX-5 a fost numit top SUV de numeroase publicaţii din America de Nord
şi Asia.
Consumatorii europeni sunt de aceeaşi părere, având în
vedere că s-au comandat mai bine de 40.000 de unităţi până la sfârşitul lunii
noiembrie. De fapt, Mazda a crescut deja producţia cu 50% de la 160.000 de
unităţi la 240.000 de unităţi.
Faptele vorbesc de la sine: cu design-ul impresionant
“KODO – Soul of Motion” şi cu gama completă de tehnologiei SKYACTIV, modelul
CX-5 trece dincolo de convenţional şi oferă performanţe superioare în segmentul
său, siguranţă, precum şi eficienţă şi un aspect atractiv. Unele dintre cele
mai importante atribute care caracterizează Mazda CX-5 sunt consumul de 4,6
l/100 km şi emisiile de CO2 de 119 g/km*, printre cele mai bune din clasă.
Toate motoarele SKYACTIV – două pe motorină şi unul pe benzină, sunt echipate
cu sistemul unic Mazda i-stop, destinat reducerii consumui de combustibil, care
asigură o repornire foarte rapidă. Motoarele diesel SKYACTIV respectă normele
Euro 6, nefiind necesare tratamente costisitoare ale gazelor emanate şi
sfidează convenţionalul cu adevărat, prezentând ceamai mică rată de compresie
din lume. La interior, ampatamentul, care este unul dintre cele mai mari din
segment, a permis realizarea unei cabine foarte spaţioase, în special pentru
pasagerii din spate, şi a unuia dintre cele mai mari şi mai flexibile
portbagaje disponibile.
În momentul de faţă, Mazda CX-5 este una dintre cele mai
sigure maşini, beneficiind de o gamă de sisteme de siguranţe active de invidiat
şi de un sistem pasiv de siguranţă de ultimă generaţie, care asigură protecţie
de top atât pasagerilor, cât şi trecătorilor. Euro NCAP (precum şi ANCAP din
Australia) a oferit maximul de 5 stele SUV-ului CX-5, în ciuda celor mai
stricte criterii aplicate vreodată la aceste evaluări. De asemenea, Mazda CX-5
a fost numită “Top Safety Pick 2012” de către Insurance Institute for Highway
Safety din SUA.
“Modelul CX-5 este vital pentru vânzările Mazda şi pentru
brandul Mazda în Europa”, a declarat şeful european al Mazda R&D Ichiro
Hirose.” Suntem încântaţi de publicitatea pozitivă de care beneficiază această
maşină şi credem cu tărie că merită întreaga atenţie”.
* Ciclu combinat pentru versiunea cu tracţiune faţă, cu
SKYACTIV-D 2.2 diesel de putere standard şi transmisie manuală SKYACTIV-MT cu
şase trepte.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii