Cu ajutorul
motoarelor noi şi eficiente, a sistemelor de asistenţă pentru şofer, preluate
direct de la viitoarea Clasa S, precum şi cu o linie de design complet nouă,
Mercedes-Benz a modernizat integral Clasa E. Noua limuzină face, de asemenea,
un progres important în ceea ce priveşte economia de combustibil şi grija faţă
de mediu. Acest lucru este posibil, printre altele, cu ajutorul noului şi
puternicului motor pe benzină în patru cilindri BlueDIRECT, echipat cu o
tehnologie sofisticată pentru sistemul de injecţie directă de combustibil. Noul
E 63 AMG rescrie standardele de performanţă, dinamism şi eficienţă ale
segmentului său. Foarte curând, el va fi disponibil în premieră şi cu sistemul
de tracţiune integrală 4MATIC, precum şi ca o versiune cu performanţe
superioare şi design şi mai sportiv (S-Model). Noua generaţie a Clasei E poate
fi comandată deja din 15 ianuarie, livrările urmând să înceapă din luna aprilie
a acestui an.
Mercedes-Benz a adus schimbări majore modelelor Clasa E Limuzină şi
T-Modell, urmărind în acest fel să îşi consolideze poziţia de lider în
segmentul autoturismelor premium. Datorită folosirii unor tehnologii complet
noi, foarte moderne şi a unor restilizări inteligente pentru caroserii, ambele
variante ale Clasei E pot fi considerate fără nicio reţinere drept modele noi.
Motoare noi, mai
puternice, mai eficiente
Noua generaţie a Clasei E este mai eficientă şi mai prietenoasă cu mediul
înconjurător ca niciodată. Aceste două calităţi foarte importante se datorează
utilizării unor noi propulsoare pe benzină, în patru cilindri, echipate cu
injecţie directă - BlueDIRECT, precum şi lansării unui nou motor în şase
cilindri, deopotrivă mai puternic şi mai economic, dar şi datorită folosirii
unor motoare diesel mai eficiente din toate punctele de vedere. Propulsoarele
diesel cu patru cilindri ce echipează modelele E 200 CDI, E 220 CDI şi E 250
CDI sunt mai economice datorită modificărilor ce le-au fost aduse în principal
la nivel de transmisie. Acest lucru este valabil şi pentru E 300 BlueTEC
HYBRID, momentan cea mai economică limuzină din segmentul său, echipată cu un
motor diesel în patru cilindri şi unul electric de 20 kW (27 CP).
Propulsoarele V6 diesel ce echipează E 300 BlueTEC şi E 350 BlueTEC au
fost revizuite şi echipate standard cu tehnologia foarte eficientă pentru
protejarea mediului înconjurător - BlueTEC. Astfel, aceste două motoare
îndeplinesc deja standardele normelor de poluare EU6. Practic, toate noile
modele Clasa E echipate cu motoare diesel aparţin clasei de eficienţă A, iar E
300 BlueTEC HYBRID este un campion absolut al ecologiei, aparţinând segmentului
select din clasa A+.
Per ansamblu, noua generaţie a Clasei E dispune de o gamă foarte variată
de motorizări pe benzină şi diesel cu patru, şase sau opt cilindri. Toate
propulsoarele sunt echipate standard cu sistemul ECO start/stop, oferind astfel
un echilibru perfect între performanţe foarte ridicate şi economie exemplară de
combustibil. Motorizările pe benzină au puteri cuprinse între 135 kW (184
CP) şi 430 kW (585 CP), iar cele diesel între 100 kW (136
CP) şi 185 kW (252 CP).
Sistemele inteligente
de asistenţă conferă un nou nivel de siguranţă
Atât limuzina, cât şi modelul break al noii generaţii a Clasei E sunt
echipate standard cu sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST. Folosind un radar,
acest sistem avertizează şoferul asupra unei posibile coliziuni şi pregăteşte
sistemul pentru o frânare cât mai eficientă. COLLISION PREVENTION ASSIST ajută
la reducerea semnificativă a riscului de producere a accidentelor din spate.
Tot în echiparea standard este oferit şi sistemul ATTENTION ASSIST îmbunătăţit,
care este de acum capabil să atenţioneze şoferul în cazul în care acesta dă
semne de oboseală sau conduce într-un ritm nesigur, pe o gamă mai largă de
viteză.
În plus, pentru noua generaţie a Clasei E sunt disponibile opţional
sisteme de asistenţă noi sau îmbunătăţite cu mai multe funcţii. Ele includ
următoarele:
· DISTRONIC PLUS cu Steering Assist poate ajuta şoferul să păstreze banda
de rulare pe care se află sau îl asistă semi-automat în păstrarea traiectoriei
după maşinile ce se deplasează în faţa sa.
· Pentru prima dată, sistemul de asistenţă la frânare BAS PLUS include
funcţia Junction Assist şi este astfel capabil să detecteze traficul dar şi
pietonii care se deplasează perpendicular pe direcţia de deplasare a maşinii şi
pregăteşte sistemul de frânare pentru ca şoferul să beneficieze de întreaga
capacitate a acestuia.
· Sistemul PRE-SAFE® Brake poate detecta pietonii din faţa maşinii şi
poate frâna autonom maşina pentru evitarea unui accident la viteze de până la
50 km/h.
· Adaptive Highbeam Assist Plus este sistemul ce permite păstrarea fazei
lungi a farurilor pornită în permanenţă deoarece va regla automat luminozitatea
pentru ca fasciculul de lumină să nu deranjeze şoferii maşinilor care circulă
din sens opus.
Design: un stil
aparte, rafinat, sportiv
Noua generaţie a Clasei E de la Mercedes-Benz este un trendsetter atunci
când vine vorba de tehnologiile pe care le înglobează, iar acest lucru este
reflectat şi în designul maşinii. Părţile frontale ale noilor modele Clasa E
limuzină şi break sunt complet noi şi au proporţii modificate. Farurile au fost
redesenate complet şi includ de acum toate elementele funcţionale într-o
singură unitate. În plus, pentru prima oară în istoria sa, Clasa E este
disponibilă cu două finisări diferite pentru grilă:
- cea clasică, tri-dimensională, cu steaua pe capotă;
- sport (cu steaua integrată în grila maşinii).
Aspectul noilor limuzine şi breakuri Clasa E este mai atrăgător ca
niciodată şi datorită modificărilor aduse designului părţii laterale şi
spatelui. O nouă linie aplicată în partea inferioară a portierelor urcă spre
spatele maşinii, acest lucru conferind noilor modele Clasa E mai multă eleganţă
şi rafinament. În acelaşi timp, aspectul dinamic este accentuat şi el de
această nouă caracteristică de design.
Mercedes-Benz a revizuit, de asemenea, şi interiorul noii generaţii a
Clasei E, armonizând noul design cu formele schimbate ale exteriorului.
Interiorul este dominat de materiale de o calitate foarte ridicată, o inserţie
de material nobil, compusă din două segmente, ce se întinde pe toată suprafaţa
bordului, precum şi de un nivel de confort considerabil îmbunătăţit.
Personalizare fără
limite
Ca şi până acum, pentru noua generaţie a Clasei E vor fi oferite pachete
de design speciale ce vor îmbunătăţi atât interiorul, cât şi exteriorul. Mai
mult decât atât, noua generaţie a Clasei E oferă o multitudine de dotări
opţionale special concepute pentru individualizare. Indiferent de nivelul de
echipare, toate dotările opţionale, inclusiv cele oferite în diverse pachete,
sunt disponibile pentru a fi comandate. Astfel, fiecare autoturism poate fi
personalizat astfel încât să devină un exemplar unic. De exemplu, noua
generaţie a Clasei E, fie ea limuzină sau T-Modell, poate fi configurată cu un
aspect complet clasic pentru exterior, dar cu un interior extrem de modern din
toate punctele de vedere.
Cel mai puternic
model Clasa E este oferit de divizia Mercedes-AMG
Noul Mercedes-Benz E 63 AMG, în noua sa versiune de top S-Model,
redefineşte standardele segmentului său în ceea ce priveşte performanţa,
dinamismul precum şi eficienţa motorului. El oferă o putere maximă de 430
kW (585 CP) şi un cuplu motor maxim de 800 Nm, transmise tuturor celor
patru roţi prin intermediul unui nou sistem de tracţiune integrală AMG 4MATIC,
dezvoltat special pentru a oferi o performanţă mai mare ca niciodată. Noul
sistem de tracţiune integrală este disponibil opţional pentru modelele E 63 AMG
standard, acum cu o putere crescută la 410 kW (557 CP). Prin
noul E 63 AMG, Mercedes-AMG oferă clienţilor săi un autoturism cu un caracter
unic, mai individualist ca niciodată, care, în premieră, poate fi echipată cu
un sistem de tracţiune integrală, dezvoltat pentru a oferi şoferului o dinamică
mai incitantă.
Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată deja din 15 iauarie. Preţul
de bază pentru noua generaţie a Clasei E echipată cu un motor diesel este de
33.775 euro (fără TVA) pentru E 200 CDI. Pentru modelele pe benzină, preţurile
încep de la 34.500 euro (fără TVA) pentru E 200 şi urcă până la 62.125 euro
(fără TVA) pentru E 500 4MATIC. Preţurile modelelor AMG sunt cuprinse în
intervalul 89.050 euro şi 99.500 euro (fără TVA, preţ valabil pentru modelele
limuzină).
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii