Premiera mondială la Geneva a conceptului ce respectă specificaţiile
FIA pentru autovehiculele din categoria R2.
Modelul ADAM joacă un rol important în programul motorsport al Opel.
Dezvoltarea şi omologarea modelului vor avea loc pe parcursul anului
2013.
Modelul va putea participa în toate campionatele naţionale europene.
În noiembrie 2012, Opel a revenit în motorsport cu ADAM Cup. În cadrul
Salonului Auto de la Geneva se va lansa o nouă stea pe firmament: studiul unui
concept nou bazat pe recent lansatul model lifestyle, ADAM, ce respectă
reglementările FIA pentru autovehiculele R2. Ultimele etape de dezvoltare şi
omologare vor avea loc pe parcursul anului 2013. Cu modelul ADAM R2, Opel face
încă un pas în cadrul strategiei sale în motorsport, oferindu-le piloţilor din
întreaga lume un autovehicul de top ce poate participa la toate campionatele
naţionale europene.
Şic, elegant, atractiv: modelul ADAM are toate aceste caracteristici, aşa
cum le are şi R2, versiunea pentru curse a acestuia. Componentele speciale ale
caroseriei din gama de produse sport Opel OPC, opritoarele cu eliberare rapidă
pentru capota motorului şi hayon, precum şi bara faţă şi spate cu protecţie
anti-încastrare subliniază aspectul sportiv al acestui specialist în suprafeţe
asfaltate şi pietruite. Caroseria sa unică încorporează, de asemenea,
tehnologie de vârf.
Modelul ADAM R2 este pus în mişcare de un motor ECOTEC 16V de 1,6 litri
cu sincronizare continuu variabilă a arborelui cu came, ce dezvoltă o putere de
aproximativ 185 cp şi generează un cuplu maxim de circa 190 Nm în versiunea
superioară. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze
secvenţiale Sadev cu cinci trepte de viteză şi unui diferenţial autoblocabil
multidisc. Configuraţia şasiului, inclusiv setările pentru deplasarea pe
suprafeţe asfaltate şi pietruite, asigură o forţă maximă de tracţiune şi
manevrabilitate dinamică. Decelerarea excelentă este asigurată de un sistem de
frânare cu frână de mână cu acţionare hidraulică instantanee, etriere de frână
faţă Brembo cu 4 pistoane şi reglarea presiunii în sistemul de frânare pe
puntea spate.
Habitaclul modelului R2 are toate atributele unui autovehicul de curse
profesionist, iar numeroase detalii sunt deja incluse în specificaţiile ce
urmează a fi omologate în acest an de FIA, asociaţia mondială pentru sporturile
cu motor. Printre dotări se află: o structură de siguranţă integrată; scaune de
curse SPARCO, compatibile cu sistemul de protecţie a pilotului HANS; un post de
conducere cu indicator LCD al treptei de viteză, lampă de control şi computer
de bord MONIT; un panou de comandă central; o lampă pentru consultarea hărţilor
şi un extinctor electric.
Modelul R2 ultra-compact este bazat pe noua versiune ADAM Cup.
Acesta marchează deja primul pas al noului program Opel pentru Europa, menit să
promoveze participarea la cursele auto, ce îi va ajuta pe tinerii piloţi
talentaţi să ajungă treptat pe primele poziţii în competiţiile europene. În
sezonul din 2013, până la 40 de autovehicule ADAM Cup vor concura pentru
trofeele mărcii în Germania şi Franţa. În cadrul competiţiei germane ADAC OPEL
RALLYE CUP, concurentul care obţine punctajul special „Rallye Junior” (secţiune
destinată piloţilor cu vârsta de până la 27 de ani) va avansa în categoria R2,
iar în sezonul următor va beneficia de susţinerea specială a mărcii Opel şi a
ADAC.
Opel ADAM Rally Cup:
date tehnice
Motor: 1.6-l ECOTEC 16V, sincronizare continuu variabilă a arborelui cu came,
modul BOSCH de comandă a motorului pentru sporturi cu motor
Putere: (aprox.) 185 cp la 7.750 rpm
Cuplu: (aprox.) 190 Nm la 6.200 rpm
Transmisie: cutie de viteze secvenţială Sadev cu cinci trepte de viteză, diferenţial
autoblocabil
Şasiu: suspensie de curse REIGER, reglabilă în trei 3 moduri, suspensie McPherson cu
suporturi Uniball, setări pentru deplasarea pe suprafeţe asfaltate şi pietruite
Sistem de direcţie: servodirecţie electro-hidraulică
Jante: EVO Corse din aluminiu, de 6,5 x 16 inch (asfalt) şi de 6 x 15 (pietriş)
Sistem de frânare: frână de mână cu acţionare hidraulică instantanee,
reglarea presiunii în sistemul de frânare pe puntea spate, etriere de frână
faţă Brembo cu 4 pistoane
Discuri de frână: ventilate, de 310 mm (asfalt, faţă),
ventilate, de 278 mm (pietriş, faţă), 264 mm (asfalt şi pietriş, spate)
Caroserie: uşoară, structură de siguranţă integrată, protecţie anti-încastrare motor şi
rezervor de carburant;
Interior: scaune de curse SPARCO (compatibile cu sistemul HANS), extinctor
electric, baterie uscată
Exterior: componente caroserie „OPC Line”, opritoare cu eliberare rapidă pentru
capota motorului şi hayon, inele de tractare
Echipamente
electronice: afişaj motorsport, indicator LCD
al treptei de viteză şi schimbării acesteia, computer de bord MONIT, panou de
comandă central, lampă pentru consultarea hărţilor
Dimensiuni: lungime: 3.698 mm, lăţime: 1.720 mm, înălţime (reglabilă): 1.442 mm
(configuraţie pentru deplasarea pe asfalt), ampatament: 2.310 mm, greutate:
1.030 kg
Sursa: Opel Romania
0 comentarii