La ediţia din acest
an a Salonului Auto de la Geneva, BMW va prezenta o gamă de modele noi de serie
şi va atrage atenţia şi prin câteva concepte compacte revoluţionare care îşi
propun să schimbe imaginea segmentului premium şi a dezvoltării durabile.
Printre punctele de atracţie ale standului se va număra şi gama de sisteme
inovatoare de asistare a conducătorului din portofoliul BMW ConnectedDrive.
BMW Seria 3 Gran
Turismo: inovator, emoţional, funcţional.
Noul BMW Seria 3 Gran Turismo va avea premiera mondială la Geneva şi va
extinde segmentul premium al clasei medii cu o opţiune de top. Concept complet
independent în cadrul celei mai bine vândute game BMW, modelul întruchipează
reinterpretarea unică a nevoii de spaţiu şi funcţionalitate. În cadrul actualei
generaţii a modelului, această a treia versiune de caroserie reuneşte genele
sportive şi dinamice de la Sedan cu caracterul practic şi versatilitatea de la
Touring - atribute completate de un surplus evident de spaţiu şi confort al
călătoriei. În consecinţă, noul BMW Seria 3 Gran Turismo este convingător atât
ca model business elegant, cât şi ca automobil dinamic şi confortabil destinat
călătoriilor lungi.
BMW M6 Gran Coupé:
sportivitate şi estetică în formă pură.
În premieră la Salonul Auto de la Geneva 2013, BMW M dezvăluie publicului
european cea de-a treia variantă de caroseriei a modelului BMW M6, o maşină
sport foarte performantă. Noul BMW M6 Gran Coupé combină atributele de
performanţă M tradiţionale cu un design deosebit de frumos şi de luxos.
Datorită dimensiunilor interioare mai mari ale acestui coupé cu patru uşi, cei
doi pasageri din spate se pot bucura de un nivel generos de spaţiu.
Sub capotă se regăseşte motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care
dezvoltă 412 kW/560 CP şi un maxim al cuplului de 680 Nm. Puterea motorului
este transferată către puntea spate prin intermediul unei transmisii M cu dublu
ambreiaj, cu Drivelogic, cu şapte trepte. Atrag atenţia şi dotări precum
diferenţialul M activ pentru puntea spate, şasiul specific M, direcţia
hidraulică cu raport variabil şi sistemul de frânare cu componente de înaltă
performanţă.
Preţul de început anunţat pentru România va fi de 114400 Euro fără TVA,
debutul pe piața din România fiind programat pentru vara acestui an.
BMW Z4: roadster cu
un farmec şi o individualitate amplificate.
Cu noi dotări exterioare, detalii interioare rafinate, un nou pachet de
echipamente şi un nou motor entry-level, BMW Z4 este pregătit ca la Geneva să
facă o impresie mai atrăgătoare şi mai inovatoare decât până acum. Sunt
disponibile trei culori noi pentru caroserie, precum şi noua opţiune Design
Pure Traction. În interior, tonurile de negru şi portocaliu realizează un
contrast coloristic deosebit.
Alte opţiuni de personalizare sunt reprezentate de noile jante din aliaj
- 17, respectiv 18 ţoli -, dar şi de pachetul opţional M Sport. Rolul de viitor
model entry-level este interpretat de BMW Z4 sDrive18i, propulsat de un motor
de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 115 kW/156 CP.
Acest motor poate fi comandat şi cu o transmisie automată cu opt trepte.
Noul model va avea debutul pe piaţă în luna mai a acestui an. Preţul de
început va fi de 29500 Euro fără TVA pentru versiunea Z4 sDrive18i.
BMW Concept Active
Tourer: mai multe posibilităţi pentru inovaţie.
BMW Concept Active Tourer reprezintă avanpremiera unor inovaţiilor
viitoare destinate segmentului premium din clasa compactă. Cu acest studiu, BMW
prezintă o serie de soluţii cu caracter de pionierat pentru interior, dar şi
pentru conceptul transmisiei. Confortul şi funcţionalitatea sunt îmbinate cu
dinamica şi stilul, în timp ce transmisia hibrid plug-in garantează cel mai
înalt nivel de eficienţă.
Cu o lungime exterioară de 4.350 de milimetri, proporţii atletice şi
linii specifice BMW, acest concept transferă estetica tradiţională BMW spre un
alt segment auto. Interiorul de la BMW Concept Active Tourer se distinge prin
poziţia ridicată a scaunelor, spaţiul generos pentru conducător şi pasageri,
precum şi prin portbagajul extensibil şi flexibil. Caracterul dinamic al
acestui studiu este strâns legat de abordarea conceptului BMW eDrive. Sistemul
de transmisie cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, şi un
electromotor sincron care produc o putere totală de 140 kW/190 CP, astfel că
BMW Concept Active Tourer accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt
secunde. Cu toate acestea, automobilul realizează un consum mediu de sub 2,5
l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu trece de 60 g/km.
BMW ConnectedDrive:
Dynamic Light Spot va putea identifica şi animalele pe timp de noapte.
BMW Night Vision, un sistem de asistare a conducătorului din portofoliul
BMW ConnectedDrive, are o contribuţie semnificativă la evitarea accidentelor pe
timp de noapte. Datorită BMW Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic), riscul
de coliziuni cu pietonii este redus şi mai mult. Din vara anului 2013, BMW
Night Vision va dispune şi de un sistem de recunoaştere a animalelor care se
extinde dincolo de raza de acţiune a farurilor. Montată în grila BMW a
radiatorului, camera în infraroşu cu imagine termică poate detecta obiectele
care degajă căldură de la o distanţă de aproximativ 100 de metri, având
capacitatea de a face diferenţa între oameni şi animale prin nivelul de
căldură. Dacă BMW Night Vision anticipează o coliziune posibilă cu un animal,
Dynamic Light Spots începe să lumineze intermitent animalul într-o manieră
specifică. Simultan, pe afişajul de bord se aprinde un simbol specific de
avertizare. În cazul unui pericol iminent, sistemul de bord emite şi o
avertizare acustică.
BMW i3 cu soluţii
inteligente de extindere a autonomiei.
BMW i3 Concept Coupé va avea premiera europeană la Geneva, ocazie cu care
va fi expus şi BMW i8 Concept Spyder. Autonomia maşinii şi infrastructura de
realimentare reprezintă teme frecvente din discuţiile privind factorii
importanţi în electromobilitate. Prin sistemul de propulsie eDrive, BMW i3 este
conceput astfel încât reîncărcarea acumulatorului să se facă după două-trei
zile de utilizare în regim de navetă. Aceasta echivalează cu o autonomie de
130-160 kilometri. Sistemul de transmisie şi celelalte funcţii ale BMW i3 sunt
alimentate de la o baterie litiu-ion de mare tensiune, dezvoltată special
astfel încât energia - implicit şi autonomia maşinii - să fie mai puţin expusă
la fluctuaţiile de temperatură, aşa cum se întâmplă cu bateriile din prezent. O
altă prioritate în conceperea BMW i3 a fost reducerea consumului de energie de
către componentele electrice ale maşinii, în timp ce diferitele moduri de
condus pot extinde autonomia cu până la 25%. Deoarece BMW i3 este primul
automobil electric din lume integral conectat, conducătorii primesc actualizări
constante cu estimări reale ale autonomiei. Dacă doresc, ei pot cere sistemului
să afişeze staţiile de realimentare din vecinătatea destinaţiei, cu rezervarea
unui loc prin simpla apăsare a unui buton. În plus, sistemul informează
conducătorul cu privire la timpul în care va reîncărca acumulatorul pentru
călătoria de întoarcere sau spre o altă destinaţie. Opţional este disponibil şi
un sistem de extindere a autonomiei până la aproximativ 300 de kilometri.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii