Cel mai tânăr membru
al familiei de camioane Mercedes-Benz, noul Mercedes-Benz Atego cu Euro VI,
intră în scenă pentru a-şi continua acensiunea ca lider de piaţă pe segmentul
GVWR de distanţe scurte, de la 6,5 t la 16 t. Atego ocupa deja primul loc în
topul calităţii, fiabilităţii, costurilor de reparaţii şi întreţinere, precum
şi durabilităţii. Această poziţie va fi consolidată datorită noului sistemului
de conducere şi a numeroaselor inovaţii pentru şasiu şi cabină.
Atego va fi disponibil în şapte variante noi de motoare Euro VI, ce pot
fi combinate cu o gamă largă de transmisii manuale şi automate. Astfel, Atego
se adaptează perfect cerinţelor specifice ale diferitelor aplicaţii pentru
distribuţia pe distanţe scurte.
Pentru a se conforma standardelor Euro VI, noul Atego este disponibil în
patru variante de motorizare BlueTec 6 cu patru cilindri, preluate de la
modelul de serie OM 934 cu o capacitate de 5,1 l. Motoarele cu patru valve, cu
două axe cu came şi un control reglabil al valvelor, dezvoltă o putere de la
115 kW (156 CP) la 170 kW (231 CP), în segmentul camioanelor destinate
distribuţiei pe distanţe scurte. Ca opţiuni de motorizare suplimentare pentru
noul Atego Euro VI, există trei motoare OM 936 nou proiectate, cu şase
cilindri, ce dezvoltă o putere de la 175 kW (238 CP) până la 220 kW (299 CP),
cu o capacitate de 7,7 l. Cuplul motor Euro VI generează un consum cu până la
5% mai mic, în timp ce, în unele cazuri, beneficiază de intervale de
întreţinere considerabil mai lungi, care sunt determinate folosind noul calculator
dinamic de mentenanţă. Aceste motoare se conformează noilor standarde de
emisii, utilizând tehnologia Common Rail şi refolosirea combustibilului nears,
precum şi cutia de evacuare cu sistem SCR integrat şi filtru închis de
particule. Noul Atego beneficiază, de asemenea, de FleetBoard EcoSupport,
concept deja cunoscut de la modelele de sarcină grea, pentru a spori şi mai
mult eficienţa.
Echipamente noi, de
la transmisii până la sistemele de siguranţă
Puterea noilor motoare este transmisă prin intermediul unei cutii
automate, în şase sau opt trepte. Noua cutie Mercedes PowerShift 3 cu opt
trepte oferă o îmbunătăţire a performanţei. Se poate opta şi pentru o cutie
manuală cu sistem asistat de schimbare a vitezelor, în şase şi nouă trepte.
Designul sistemului de acţionare al noului Atego include Stability
Control Assist integrat - cunoscut sub numele de ESP pentru automobile - ca
dotare standard. Noua frână de motor în două etape, combinată cu discuri de
frână pe toate axele, asigură un nivel ridicat de siguranţă la volan. Noul
Atego, în exclusivitate în categoria sa, este echipat din fabrică cu un
dispozitiv de încetinire magnetic, asigurat împotriva uzurii, ce oferă un
suport suplimentar sistemul de frânare.
Noul Atego se
integrează perfect în seria de modele Actros, Antos şi Arocs
Prin introducerea noului Atego, un camion de sarcină uşoară pentru
distribuţia pe distanţe scurte în segmentul GVWR de 6,5 t până la 16 t,
Mercedes-Benz completează noua sa generaţie de camioane. Datorită designul
inovator al cabinei, Atego se integrează perfect în noua serie de modele
Mercedes-Benz. Un nou design al barei din faţă cu lămpi încorporate, opţional
în versiune cu LED, reflectă individualitatea sa şi apartenenţa la familia de
camione Mercedes-Benz.
Noul Atego va fi lansat în premieră în aprilie 2013, în cadrul Commercial
Vehicle Show din Birmingham şi la Bauma Trade Fair în Munchen. Achiziţionarea
noului camion se poate face din data de 1 mai 2013.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii