După lansarea
sistemului ESP® 9 pentru autoturisme, Bosch aduce pe piaţă o generaţie nouă,
compatibilă şi cu autovehiculele comerciale uşoare. Odată cu ESP® 9TE, Bosch
aduce pentru prima dată o gamă de funcţii ESP® suplimentare pentru
autovehiculele comerciale uşoare cu greutate mai mare, de până la 8 tone.
Aceste funcţii includ umplerea prealabilă a sistemului de frânare prin
deplasarea plăcuţelor de frână în poziţia aferentă, frânarea automată în
situaţii periculoase şi intervenţii de siguranţă la deplasarea în pante
abrupte. Bosch intenţionează să înceapă producţia de serie în 2014. ESP® 9LE
este deja lansat în producţie. Acesta a fost optimizat în special pentru
tipurile de furgoane utilizate de obicei în Europa, care au presiuni înalte în
cilindri de frână principali.
„Odată cu noile tipuri de sisteme Bosch ESP® se pot obţine îmbunătăţiri considerabile în ceea ce priveşte siguranţa autovehiculelor comerciale uşoare”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al şasiului.
Modificat pentru a răspunde cerinţelor specifice autovehiculelor comerciale
Microbuzele, SUV-urile şi camionetele solicită mai mult sistemul de frânare din cauza unor caracteristici precum masa maximă admisă, ampatamentul şi etrierele de frână mai mari. Atât sistemul ESP® 9TE, cât şi ESP® 9LE au fost optimizate pentru a face faţă acestor cerinţe. Ambele sunt compatibile cu funcţii suplimentare, inclusiv funcţii de confort, care sunt des întâlnite în segmentul autoturismelor. În plus, producătorii auto pot asigura asistenţa la stabilitate de care este nevoie în cazul autovehiculelor comerciale.
De exemplu, funcţia adaptivă de reglare a sarcinii comandă intervenţiile sistemelor de siguranţă activă ABS, TCS şi ESP® în funcţie de sarcina respectivă, în timp ce sistemul de reducere a efectului de ruliu acţionează pentru a diminua ruliul prin frânarea corespunzătoare a fiecărei roţi şi reducerea cuplului.
„Odată cu noile tipuri de sisteme Bosch ESP® se pot obţine îmbunătăţiri considerabile în ceea ce priveşte siguranţa autovehiculelor comerciale uşoare”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al şasiului.
Modificat pentru a răspunde cerinţelor specifice autovehiculelor comerciale
Microbuzele, SUV-urile şi camionetele solicită mai mult sistemul de frânare din cauza unor caracteristici precum masa maximă admisă, ampatamentul şi etrierele de frână mai mari. Atât sistemul ESP® 9TE, cât şi ESP® 9LE au fost optimizate pentru a face faţă acestor cerinţe. Ambele sunt compatibile cu funcţii suplimentare, inclusiv funcţii de confort, care sunt des întâlnite în segmentul autoturismelor. În plus, producătorii auto pot asigura asistenţa la stabilitate de care este nevoie în cazul autovehiculelor comerciale.
De exemplu, funcţia adaptivă de reglare a sarcinii comandă intervenţiile sistemelor de siguranţă activă ABS, TCS şi ESP® în funcţie de sarcina respectivă, în timp ce sistemul de reducere a efectului de ruliu acţionează pentru a diminua ruliul prin frânarea corespunzătoare a fiecărei roţi şi reducerea cuplului.
Sistemul ESP® 9TE este proiectat în special pentru piaţa din Statele Unite ale
Americii. În timp ce producătorii din Europa tind să pună accentul pe frânele
cu aer comprimat atunci când autovehiculele depăşesc o greutate de 6 – 7 tone,
pentru frânarea autocamionetelor din S.U.A. se utilizează în special etrierele
de frână mai mari. În cazul acestor etriere, sistemul ESP® are nevoie mai ales
de o acumulare activă mai dinamică a presiunii, cu o acţiune foarte rapidă.
Pentru aceasta, cele mai importante elemente sunt corpul pompei şi supapele
optimizate din punct de vedere al debitului, elementele asimetrice ale pompei,
motorul puternic şi camerele de acumulare mai mari. În prezent nu mai este
nevoie de componentele de încărcare prealabilă necesare adesea în trecut. Spre
deosebire de sistemele ESP® standard, ESP® 9LE este prevăzut cu un motor care
asigură un cuplu mai mare, supape speciale şi camere de acumulare mai mari
pentru presiunile înalte (de până la 330 bar) regăsite de obicei în cilindri de
frână principali ai autovehiculelor utilitare. Mai mult, poate asista frânarea
regenerativă în cazul autovehiculelor hibride, permiţând sincronizarea
efectului de frânare al motorului electric cu acţiunea obişnuită de frânare.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii