BMW se pregăteşte de
un nou capitol al implicării sale în motorsportul din America de Nord: după
patru ani încununaţi de succes cu BMW M3 GT, noul BMW Z4 GTE va fi modelul pe
care se bazează campania constructorului german în sezonul 2013 din American Le
Mans Series (ALMS). BMW Motorsport şi BMW Team RLL au prezentat maşina şi
piloţii pentru noul sezon în cadrul unui eveniment găzduit de "Daytona
International Speedway" (SUA).
În cadrul evenimentului susţinut de partenerul premium Crowne Plaza
Hotels & Resorts, invitaţii din întreaga lume au avut ocazia de a admira în
detaliu BMW Z4 GTE, să dialogheze cu cei responsabili din echipă şi să
experimenteze legendarul circuit din Florida, chiar din cockpit, în postură de
pasageri în dreapta piloţilor BMW din ALMS.
"Pe măsură ce ne apropiem de mijlocul lunii martie, când debutează
sezonul ALMS, suntem din ce în ce mai nerăbdători", a declarat directorul
BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Toţi cei de la BMW Motorsport şi BMW Team
RLL sunt foarte curioşi să vadă cum se vor derula primele curse cu noul BMW Z4
GTE. Ne aşteaptă un an de dezvoltare a modelului, dar suntem încrezători că am
reuşit să facem o maşină - BMW Z4 GTE - care are potenţialul de a câştiga curse
şi titluri. Privindu-i pe piloţii noştri, poţi vedea cât sunt de încrezători
pentru prima cursă de la Sebring. De asemenea, vreau să mulţumesc partenerului
premium Crowne Plaza Hotels & Resorts pentru susţinerea deosebită pe care
ne-a oferit-o aici, la Daytona."
Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL) a adăugat: "Fără îndoială,
sunt nerăbdător să începem acest an, cu BMW Z4 GTE. În privinţa noii maşini,
întreaga echipă este dominată de entuziasm. Categoric, pentru început va fi o
perioadă de dezvoltare, dar, în cele din urmă, nu văd nici un motiv pentru care
nu am fi competitivi într-un mediu concurenţial deosebit aşa cum este categoria
GT din ALMS. Chiar dacă acest an poate fi unul de dezvoltare în multe privinţe,
cred că în cele din urmă putem avea succes, datorită talentului piloţilor
noştri - inclusiv cei doi noi veniţi, Maxime Martin şi John Edwards -, şi să
repetăm performanţa din 2009, primul sezon cu BMW M3 GT. Cu toţii vom munci
mult pentru a realiza rezultate maxime în primul an. Unul din punctele de
atracţie ale acestei lansări, pe lângă prezentarea BMW Z4 GTE şi a piloţilor
noştri, este şi colecţia de maşini istorice care a inclus modelele cu care a
început povestea de succes a BMW în motorsportul nord-american."
Invitaţii au călătorit la Orlando (SUA) şi au fost întâmpinaţi la
evenimentul de seară, organizat la Crowne Plaza Universal Orlando, de Jens
Marquardt, Ludwig Willisch (preşedinte şi director executiv BMW of North
America), Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL) şi Gordon McDonnell
(director BMW NA Motorsport). Marţi, 12 februarie, piloţii ALMS au delectat
invitaţii cu sesiuni "taxi rides" în modele BMW care au scris istorie
în curse. Apoi a urmat prezentarea BMW Z4 GTE.
BMW Motorsport a anunţat şi formulele de piloţi pentru sezonul care
urmează. Maşina cu numărul de concurs 55 va fi pilotată de Bill Auberlen (SUA)
şi debutantul ALMS, Maxime Martin (Belgia). Dirk Müller (Germania) va concura
în toate etapele cu maşina cu numărul de concurs 56. Alternativ, Joey Hand
(SUA) şi John Edwards (SUA) vor fi coechipierii dublului campion în clasamentul
piloţilor din categoria GT. Edwards îl va înlocui pe Hand când acesta din urmă
nu este disponibil atunci când week-endurile ALMS se vor suprapune cu cele din
DTM. Jörg Müller (Germania, #55) şi Uwe Alzen (Germania, #56) vor completa
echipa la cursele de anduranţă de la Sebring (SUA) şi Road Atlanta (SUA).
2013 va fi primul sezon competiţional pentru BMW Z4 GTE. În iulie 2012,
inginerii BMW Motorsport din Munich (Germania) au început munca de dezvoltare a
unei versiuni GTE pentru BMW Z4 GT3, care să respecte regulamentele ACO. BMW Z4
GT3 s-a bucurat de mai mulţi ani de succes în competiţiile GT de top din lumea
întreagă. Regulamentul prevede că orice sistem electronic de asistenţă care
poate fi folosit la BMW Z4 GT3, precum ABS şi DSC, nu este permis la un model
GTE.
BMW Z4 GTE este mult mai compact decât predecesorul său, BMW M3 GT. Toate
dimensiunile modelului BMW Z4 GTE au fost modificate pentru a fi în
conformitate cu regulamentul ACO. Noua maşină a avut primul test pe circuit în
cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie. De-a lungul întregii perioade de
dezvoltare, BMW Team RLL a fost implicată în proces. Inginerii din SUA au
călătorit la München în decembrie pentru a lua parte la asamblarea BMW Z4 GTE.
Maşina nu este singura noutate importantă pentru BMW Team RLL în vederea
sezonului 2013: Michelin este noul partener (furnizor de pneuri) al BMW
Motorsport în ALMS. Pe de altă parte, partenerul premium Crowne Plaza Hotels
& Resorts continuă colaborarea de succes şi în 2013. Crowne Plaza Hotels
& Resorts aparţine InterContinental Hotels Group. IHG întreţine, conduce şi
deţine peste 4.400 de hoteluri şi mai bine de 658.000 de camere în aproape 100
de ţări.
Specificaţii tehnice
BMW Z4 GT3.
Lungime: 4.395 mm (fără eleron spate)
Lăţime: 2.010 mm
Înălţime: 1.205 mm (în funcţie de setare)
Masă: 1.245 kg (conform regulamentului ACO)
Capacitatea
rezervorului: 110 litri (conforma regulamentului IMSA)
Şasiu/caroserie: caroserie din oţel cu celulă de siguranţă sudată
Transmisie: sport secvenţială cu şase trepte, operată prin clapete montate pe volan,
ambreiaj multiplu ZF Sachs
Punte faţă: combinată McPherson cu tije de împingere şi braţe duble; în plus,
amortizoare reglabile, arcuri elicoidale H&R
Punte spate: legături longitudinale cu braţe duble, amortizoare reglabile, arcuri
elicoidale H&R
Sistem de frânare: frâne hidraulice cu circuit dublu; etriere monobloc ultrauşoare,
multipiston, discuri de frână din oţel, ventilate, reglaj al echilibrului
frânelor (faţă şi spate) de către pilot
Jante: BBS, din aluminiu forjat, faţă: 12,5x18", spate: 13x18"
Pneuri: Michelin, faţă: 300-680-18, spate: 310-710-18
Tip de motor: opt cilindri, configuraţie V, patru supape pe cilindru, restrictor de aer
obligatoriu (2 x 29,4 mm)
Capacitate: 4.400 cmc
Putere maximă: aprox. 480 CP (cu restrictor de aer obligatoriu)
Cuplu maxim: aprox. 480Nm
Blocul cilindrilor: construcţie din aluminiu
Gestiunea motorului: BMW Motorsport ECU 408, fără siguranţe, afişaj central
Sursa: BMW Romania
0 comentarii