Dunlop
Lider în categoria anvelopelor perfomante, Dunlop își  concentrează atenția spre eficientizarea consumului de carburant și sprijinirea surselor alternative de combustibil pentru autovehicule.

Dunlop, unul dintre producători de top lideri la nivel mondiali de anvelope de înaltă și ultra înaltă performanță, afirmă că, la a 125-a sa aniversare, nu se uită doar înapoi la moștenirea sa din motorsport și la succesele sale în domeniul anvelopelor de stradă, ci va dedica noul an perspectivelor ce urmează sa fie realizate în următorii 125 de ani. Inventatorul anvelopei pneumatice și lider global în calitate de furnizor de anvelope pentru motorsport și-a mutat recent o parte din atenție asupra eficientizării consumului de carburant și sprijinirii surselor alternative de energie atât pentru maşinile de curse cât și pentru cele de stradă. Iar aceasta fără a neglija performanța generală pe care Dunlop se concentrează să o livreze permanent.

“Motorsportul n-a stat nemișcat în ultimii 100 de ani și nu se va opri astăzi”, declară Jean-Felix Bazelin, Dunlop Motorsport General Manager. “Mai mult ca niciodată, dezvoltarea de mașini cu tehnologii noi, atât pentru curse cât și pentru condusul auto de zi cu zi, și era eficienței consumului de carburant sunt acum marile tendințe. Pe masură ce observăm numărul crescător de curse în care se folosește combustibil alternativ, și Dunlop avansează în tehnologie pentru a fi în pas cu noile standarde. Nu vom aștepta până mâine ca să facem asta, astăzi sărbătorim 125 de ani dar deja ne uităm înainte la următorii 125 de ani.”

Deși Dunlop a dezvoltat de mulți ani tehnologii pentru mașini hibrid, electrice și combustibil alternativ, recent divizia sa de motorsport a intensificat această preocupare când a anunțat formal că ar furniza anvelope pentru GreenGT H2, prima mașină de la Le Mans cu propulsie pe hidrogen. Cu acest anunț, Dunlop intră efectiv într-un program specific de dezvoltare pentru aprovizionarea viitoarelor generații de mașini electrice și cu propulsie pe hidrogen.

După cum explică Sebastien Montet, Dunlop Motorsport Manager de Proiectare și Dezolvare pentru curse, sunt trei provocări principale de depășit pentru proiectanţii de anvelope ca să conducă designul catre viitoarea putere a motorsportului: “Cu mașini precum GreenGT H2 trebuie să ne gândim la greutatea sa, diferitele caracteristici ale motorului și îmbunătățirea consumului de combustibil. O schimbare în greutatea mașinii va însemna o creștere a forțelor suportate de anvelopă, caracteristicile diferite la cuplu motor înseamnând că anvelopele au nevoie de o creștere longitudinală a rigidității, și îmbunătățirea eficienţei consumului de combustibil va fi optimizată în rezistența scăzută la rulare a anvelopelor pe care le proiectăm.”

Lansarea modelului GreenGT H2, care va concura în 2013 la Le Mans 24 Hours, reprezintă premiera mondială pentru mașinile de curse alimentate cu hidrogen, având tehnologie electrică pentru trenul de rulare. Celulele de hidrogen dețin potențialul de a spori puterea viitorului motorsport și, pentru a maximiza aderența și eficientizarea puterii mașinii, anvelopa trebuie să fie proiectată special pentru aceste cerințe.

Introducerea unei anvelope de stradă în curse nu e ceva de care Dunlop să se fi ferit, ci dimportivă. “Așa cum tehnologia anvelopelor evoluează, la fel și noi vedem cum tehnologia pentru stradă se duce spre curse. Motivul pentru aceasta este că de multe ori efortul considerabil în inginerie merge spre dezvoltarea unei asemenea anvelope și este de o așa înaltă calitate încât se califică”, adaugă Sanjay Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. În sprijinul acestei viziuni, Dunlop a anunțat recent că a ajuns la o înțelegere cu Nissan și cu echipa sa de curse eco din Spania pentru furnizarea anvelopelor BluResponse AA. Noile anvelope Dunlop etichetate AA vor fi montate pe Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S și pe 2 modele electrice Nissan LEAF, care iau parte la așa-numitele Eco Series din Spania.

“Acest tip de cursă demonstrează importanța eficientizării combustibilului pentru a ajuta echipele să câștige pe pistă”, afirmă Sanjay Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. “Până la urmă, combustibilul intră în greutatea mașinii diminuându-i performanța. În același timp, cu cât o mașină este mai eficientă din punct de vedere al combustibilului, cu atât poate face mai multe ture fără să fie nevoie să realimenteze și să piardă timp. Aici Dunlop joacă un rol crucial, având cea mai bună rezistență la rulare în raport cu performanța, pentru a obține victoria prin ajutorul dat mașinii de a diminua cantitatea de combustibil de care are nevoie și consumul de combustibil – e o provocare dificilă dar, în 125 de ani, am trecut prin câteva generații de tehnologii!”

Dunlop a introdus prima dată anvelopele sale etichetate AA în Europa, în data de 31 mai 2012, cu denumirea de brand BluResponse AA. Eticheta AA de pe anvelope se traduce prin faptul că BluResponse AA îndeplinește cel mai înalt grad ce poate fi obținut pentru eficientizarea combustibilului și aderanța pe carosabilul umed, așa cum a fost stabilit prin noile norme europene în privința etichetării anvelopelor. Anvelopele Dunlop Sport BluResponse BA, lansate în Dubai, sunt produse pe aceeași tehnologie.

“Tehnologia anvelopelor evoluează. Ne-am petrecut ultimii 125 de ani evoluând alături de mașini și ele au evoluat alături de noi” conchide Khanna. “Împreună am jucat un rol crucial în efortul depus pentru a atinge noi standarde și a crea noi așteptări. Este o abordare pe care vom continua s-o urmăm și lansarea Dunlop Sport BluResponse nu este diferită de aceasta – noi putem realiza lucruri mărețe – grade înalte de etichetare – dar la fel de bine livrăm atât de multe în afara de aceasta. De aceea, noi spunem performanță fără compromis”.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii