Lider în categoria anvelopelor perfomante, Dunlop își concentrează atenția spre eficientizarea consumului de carburant și sprijinirea surselor alternative de combustibil pentru autovehicule.
Dunlop, unul dintre producători de top lideri la
nivel mondiali de anvelope de înaltă și ultra înaltă performanță, afirmă că, la a 125-a sa aniversare, nu se
uită doar înapoi la moștenirea sa din motorsport și la succesele sale în domeniul anvelopelor de
stradă, ci va dedica noul an perspectivelor ce urmează sa fie realizate în următorii
125 de ani. Inventatorul anvelopei pneumatice și lider global în calitate de furnizor de
anvelope pentru motorsport și-a mutat recent o parte din atenție asupra eficientizării consumului de carburant și sprijinirii surselor alternative de energie
atât pentru maşinile de curse cât și pentru cele de stradă. Iar aceasta fără a
neglija performanța generală pe care Dunlop se
concentrează să o livreze permanent.
“Motorsportul n-a stat nemișcat în ultimii 100 de ani și nu se va opri astăzi”, declară Jean-Felix
Bazelin, Dunlop Motorsport General Manager. “Mai mult ca niciodată, dezvoltarea
de mașini cu tehnologii noi, atât
pentru curse cât și pentru condusul auto de zi cu
zi, și era eficienței consumului de carburant sunt acum marile
tendințe. Pe masură ce observăm
numărul crescător de curse în care se folosește combustibil alternativ, și Dunlop avansează în tehnologie pentru a fi în
pas cu noile standarde. Nu vom aștepta până mâine ca să facem asta, astăzi sărbătorim
125 de ani dar deja ne uităm înainte la următorii 125 de ani.”
Deși Dunlop a dezvoltat de mulți ani tehnologii pentru mașini hibrid, electrice și combustibil alternativ, recent divizia sa de motorsport
a intensificat această preocupare când a anunțat formal că ar furniza anvelope pentru GreenGT
H2, prima mașină de la Le Mans cu propulsie
pe hidrogen. Cu acest anunț, Dunlop intră efectiv într-un program specific
de dezvoltare pentru aprovizionarea viitoarelor generații de mașini electrice și cu propulsie pe hidrogen.
După cum explică Sebastien Montet, Dunlop Motorsport
Manager de Proiectare și Dezolvare pentru curse, sunt trei provocări principale de depășit pentru proiectanţii de anvelope ca să conducă
designul catre viitoarea putere a motorsportului: “Cu mașini precum GreenGT H2 trebuie să ne gândim la
greutatea sa, diferitele caracteristici ale motorului și îmbunătățirea consumului de combustibil. O schimbare în
greutatea mașinii va însemna o creștere a forțelor suportate de anvelopă, caracteristicile
diferite la cuplu motor înseamnând că anvelopele au nevoie de o creștere longitudinală a rigidității, și îmbunătățirea eficienţei consumului de combustibil va fi
optimizată în rezistența scăzută la rulare a anvelopelor pe care le proiectăm.”
Lansarea modelului GreenGT H2, care va concura în
2013 la Le Mans 24 Hours, reprezintă premiera mondială pentru mașinile de curse alimentate cu hidrogen, având
tehnologie electrică pentru trenul de rulare. Celulele de hidrogen dețin potențialul de a spori puterea viitorului motorsport și, pentru a maximiza aderența și eficientizarea puterii mașinii, anvelopa trebuie să fie proiectată special
pentru aceste cerințe.
Introducerea unei anvelope de stradă în curse nu
e ceva de care Dunlop să se fi ferit, ci dimportivă. “Așa cum tehnologia anvelopelor evoluează, la fel și noi vedem cum tehnologia pentru stradă se duce
spre curse. Motivul pentru aceasta este că de multe ori efortul considerabil în
inginerie merge spre dezvoltarea unei asemenea anvelope și este de o așa înaltă calitate încât se califică”, adaugă Sanjay
Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. În sprijinul acestei viziuni, Dunlop a
anunțat recent că a ajuns la o înțelegere cu Nissan și cu echipa sa de curse eco din Spania pentru
furnizarea anvelopelor BluResponse AA. Noile anvelope Dunlop etichetate
AA vor fi montate pe Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S și pe 2 modele electrice Nissan LEAF, care iau
parte la așa-numitele Eco Series din
Spania.
“Acest tip de cursă demonstrează importanța eficientizării combustibilului pentru a ajuta
echipele să câștige pe pistă”, afirmă Sanjay
Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. “Până la urmă, combustibilul intră în
greutatea mașinii diminuându-i performanța. În același timp, cu cât o mașină este mai eficientă din punct de vedere al
combustibilului, cu atât poate face mai multe ture fără să fie nevoie să
realimenteze și să piardă timp. Aici Dunlop joacă
un rol crucial, având cea mai bună rezistență la rulare în raport cu performanța, pentru a obține victoria prin ajutorul dat mașinii de a diminua cantitatea de combustibil de
care are nevoie și consumul de combustibil – e o
provocare dificilă dar, în 125 de ani, am trecut prin câteva generații de tehnologii!”
Dunlop a introdus prima dată anvelopele sale
etichetate AA în Europa, în data de 31 mai 2012, cu denumirea de brand BluResponse
AA. Eticheta AA de pe anvelope se traduce prin faptul că BluResponse AA
îndeplinește cel mai înalt grad ce poate
fi obținut pentru eficientizarea
combustibilului și aderanța pe carosabilul umed, așa cum a fost stabilit prin noile norme europene
în privința etichetării anvelopelor. Anvelopele
Dunlop Sport BluResponse BA, lansate în Dubai, sunt produse pe aceeași tehnologie.
“Tehnologia anvelopelor evoluează. Ne-am petrecut
ultimii 125 de ani evoluând alături de mașini și ele au evoluat alături de noi” conchide Khanna.
“Împreună am jucat un rol crucial în efortul depus pentru a atinge noi
standarde și a crea noi așteptări. Este o abordare pe care vom continua s-o
urmăm și lansarea Dunlop Sport BluResponse
nu este diferită de aceasta – noi putem realiza lucruri mărețe – grade înalte de etichetare – dar la fel de
bine livrăm atât de multe în afara de aceasta. De aceea, noi spunem performanță fără compromis”.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
0 comentarii