Până în 2018 se prevede o creştere a cotei de piaţă a SUV-urilor de
dimensiuni reduse cu aproximativ 50 de procente.
Noul Chevrolet Trax: proiectat pentru exploratorii urbani ai zilelor
noastre.
Chevrolet are peste 75 de ani de experienţă în construcţia de SUV-uri.
Este posibil să nu fie vorba doar despre dimensiuni, dar s-a constatat o
predilecţie a clienţilor din Europa Centrală şi de Vest pentru autovehicule de
dimensiuni mai mici, compacte, după cum indică explozia vânzărilor din
segmentul mini SUV-urilor.
Vânzările din cadrul acestui segment au contrazis tendinţa de scădere a
industriei auto în Europa, crescând de la 130.214 de autovehicule în 2008, ceea
ce reprezintă o cotă de piaţă de 0,7%, la puţin sub 264.000 în 2012, sau o cotă
de piaţă de aproape 2%.
Toate semnalele converg către o creştere a cotei de piaţă nemaiîntâlnită
în cadrul acestui segment. Se prevede o creştere a vânzărilor cu peste 100%
până în anul 2018 şi a cotei de piaţă până la 2,8%.
Prin noul Trax, Chevrolet va introduce pe piaţă un adversar care a fost
creat special pentru a satisface cerinţele cumpărătorilor a căror viaţă se
desfăşoară cu precădere în oraşele moderne. „Modelul Trax permite mărcii
Chevrolet să pătrundă pe segmentul în creştere al SUV-urilor de dimensiuni mici
şi oferă flexibilitatea, consumul redus de carburant şi manevrabilitatea pe
care şi le doresc aventurierii oraşelor”, a declarat Susan Docherty, Preşedinte
şi Director General al Chevrolet Europe.
Modelul Trax va fi disponibil la dealerii Chevrolet din România din luna
septembrie a acestui an, cu o gamă de trei sisteme de propulsie: un motor pe
benzină de 1,4 l, cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 140 cp şi
generează un cuplu de 200 Nm, un motor pe benzină de 1,6 l cu putere de 115 cp
şi cuplu de 155 Nm şi un motor turbo diesel de 1,7 l de 130 cp, cu un cuplu de
300 Nm.
Tracţiunea integrală este disponibilă pentru modelele Trax echipate cu
motorul turbo pe benzină de 1,4 l şi cel diesel, de 1,7 l. Lungimea de 4,25
metri şi lăţimea de 1,77 metri îl fac ideal atât pentru mediul urban, cât şi
pentru conducerea pe drumurile de ţară.
Dat fiind că primul SUV din toate timpurile a purtat cu mândrie emblema
papionului, nu este surprinzător faptul că Chevrolet a demarat un astfel de
proiect. Compania este recunoscută pe scară largă drept creatoarea acestui gen
de autovehicule, primul model fiind Suburban, lansat în 1935.
„Marca Chevrolet este recunoscută de multe decenii pentru SUV-urile sale
abile şi fiabile. Modelul Trax va asigura toate avantajele tradiţionale ale
mărcii Chevrolet şi multe altele”, a declarat Docherty.
„Trax este expresia modernă a uneia dintre competenţele de bază ale
Chevrolet, anume producerea şi vânzarea unor SUV-uri de excepţie”, a adăugat
aceasta.
Chevrolet Captiva este fratele mai mare al modelului Trax şi doar unul
dintre SUV-urile produse de Chevrolet. Gama din S.U.A include modelele
Avalanche, Colorado, Equinox, Silverado, Suburban, Tahoe şi Traverse.
Modelul Chevrolet
Suburban: date cheie şi evoluţie
1935: Este lansat modelul Suburban Carryall cu două uşi, care a fost produs
până în anul 1967. Era propulsat de motorul Stovebolt de la Chevrolet, cu 6
cilindri în linie, care dezvolta o putere de 60 cp (45 kW).
1936: Au fost introduse frânele hidraulice.
1937: A fost adoptat un design exterior nou, cu accente Art Deco;
puterea motorului a crescut la 79 cp (59 kW). Sunt introduse noile geamuri
securizate.
1940: Sunt introduse farurile capsulate, care asigurau o
vizibilitate îmbunătăţită în mod semnificativ.
1947: Prima modificare semnificativă a designului. Cuplul sporit
generat de motor asigură modelului Suburban o capacitate de remorcare
excelentă. Sistemul de ventilaţie cu circulaţie directă îmbunătăţeşte confortul
din timpul conducerii.
1955: Este lansată a doua serie; au fost introduse motoarele V8
small-block, transmisia automată Hydra-Matic, sistemul electric de 12 V,
pneurile fără cameră de aer.
1957: Este oferită opţiunea de instalare din fabrică a unui sistem
de tracţiune integrală.
1960: Este introdusă suspensia faţă independentă (cu bare de
torsiune).
1967: Stilizarea complet nouă include un design unic cu trei uşi,
cu o singură uşă pe partea şoferului şi două uşi pe partea pasagerului. Noile
caracteristici de siguranţă includ un sistem de frâne cu cilindri dubli, o
coloană de direcţie cu amortizare a energiei de impact, un parbriz din sticlă
laminată de grosime mai mare, securizată.
1971: Discuri de frână faţă ca dotare standard şi motoare adaptate pentru a
funcţiona cu benzină fără plumb.
1973: Modelul Suburban oferit avea pentru prima dată patru uşi.
S-a pus un accent mai mare pe confortul la interior şi posibilităţile multiple
de depozitare.
1981: Actualizarea designului.
1987: Au fost introduse injecţia de carburant cu comandă electrică
şi transmisia cu patru trepte de viteză.
1988: Sunt oferite pentru prima dată frâne cu funcţie de antiblocare.
1992: Un model Suburban complet nou; actualizările includ frâne cu
funcţie de antiblocare pentru toate cele patru roţi, Insta-Trac pentru modelele
cu tracţiune integrală şi o suspensie faţă independentă nouă.
1996: Debutul activării tracţiunii integrale printr-o apăsare de buton şi al
luminilor diurne.
1998: A fost adăugată filiala OnStar; în Australia este oferită
versiunea cu volan pe partea dreaptă, prin marca Holden.
2000: Modelul Suburban de ultimă generaţie aduce un design nou,
interioare şi sisteme de propulsie noi. Discuri de frână pe toate cele patru
roţi şi un sistem de suspensie cu adaptare în funcţie de încărcătură.
2007: Este lansată ultima generaţie a modelului.
2010: Aniversarea de 75 de ani este sărbătorită prin lansarea unui
model în ediţie limitată.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii