Bosch va lansa în
anul 2014 un nou sistem radar pentru aplicaţii destinate părţii din spate a
autovehiculului, cu funcţionare în banda de frecvenţă de 77 GHz. Un important
producător auto din Europa va utiliza senzorul radar spate Bosch cu rază medie
de acoperire (MRR), care poate localiza cu precizie autovehiculele aflate în
unghiul mort sau care se apropie din spate. Comparativ cu soluţiile de 24 GHz
utilizate în prezent, acest senzor este mult mai exact, având o capacitate de
până la trei ori mai mare de a distinge obiectele şi o precizie de până la
cinci ori mai mare la măsurarea vitezei şi distanţelor. „Având o rază de
acoperire de până la 100 de metri şi un unghi de deschidere de până la 150 de
grade, senzorul poate detecta din timp situaţiile periculoase din zona din
spatele autovehiculului”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei
Bosch pentru Sisteme de control al şasiului. „Datorită razei sale de acoperire
de excepţie şi a preciziei în măsurarea vitezei, şoferul ştie exact ce se
întâmplă”, a continuat acesta.
Doi senzori, mascaţi în partea stângă şi în partea dreaptă a barei de protecţie spate a autovehiculului, monitorizează zona de lângă autovehicul şi din spatele acestuia. Dacă un alt autovehicul se află în unghiul mort sau se apropie cu viteză din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare poate avertiza din timp şoferul. Ieşirea în marşarier dintr-un spaţiu de parcare nu mai reprezintă o problemă, chiar dacă vizibilitatea şoferului este blocată de obstacole. Senzorul radar spate cu rază medie de acoperire avertizează în mod corespunzător şoferul referitor la apropierea oricăror autovehicule.
Calitatea poziţionării a fost îmbunătăţită semnificativ
Având la bază experienţa Bosch acumulată pe parcursul a trei generaţii de sisteme radar dezvoltate, senzorul radar spate cu rază medie de acoperire le permite producătorilor auto integrarea unei game largi de funcţii de siguranţă şi confort. Baza tehnică a acestuia este asigurată de sistemul cunoscut sub denumirea de radar bistatic cu undă continuă cu modulaţie de frecvenţă (FMCW), cu patru canale de recepţie. Datorită frecvenţei mai mari de funcţionare, a lăţimii mai mari a benzii de modulare şi a celor patru canale de recepţie, calitatea poziţionării continue a senzorului este superioară comparativ cu sistemele standard de 24 GHz. Viteza relativă şi distanţa faţă de alt autovehicul sunt măsurate cu ajutorul efectului Doppler: cu alte cuvinte, se măsoară diferenţa de frecvenţă dintre semnalul emis şi cel primit şi diferenţa de timp între cele două semnale. Poziţia curentă a autovehiculului poate fi determinată prin compararea semnalelor reflectate, recepţionate de cele patru antene amplasate discret.
Doi senzori, mascaţi în partea stângă şi în partea dreaptă a barei de protecţie spate a autovehiculului, monitorizează zona de lângă autovehicul şi din spatele acestuia. Dacă un alt autovehicul se află în unghiul mort sau se apropie cu viteză din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare poate avertiza din timp şoferul. Ieşirea în marşarier dintr-un spaţiu de parcare nu mai reprezintă o problemă, chiar dacă vizibilitatea şoferului este blocată de obstacole. Senzorul radar spate cu rază medie de acoperire avertizează în mod corespunzător şoferul referitor la apropierea oricăror autovehicule.
Calitatea poziţionării a fost îmbunătăţită semnificativ
Având la bază experienţa Bosch acumulată pe parcursul a trei generaţii de sisteme radar dezvoltate, senzorul radar spate cu rază medie de acoperire le permite producătorilor auto integrarea unei game largi de funcţii de siguranţă şi confort. Baza tehnică a acestuia este asigurată de sistemul cunoscut sub denumirea de radar bistatic cu undă continuă cu modulaţie de frecvenţă (FMCW), cu patru canale de recepţie. Datorită frecvenţei mai mari de funcţionare, a lăţimii mai mari a benzii de modulare şi a celor patru canale de recepţie, calitatea poziţionării continue a senzorului este superioară comparativ cu sistemele standard de 24 GHz. Viteza relativă şi distanţa faţă de alt autovehicul sunt măsurate cu ajutorul efectului Doppler: cu alte cuvinte, se măsoară diferenţa de frecvenţă dintre semnalul emis şi cel primit şi diferenţa de timp între cele două semnale. Poziţia curentă a autovehiculului poate fi determinată prin compararea semnalelor reflectate, recepţionate de cele patru antene amplasate discret.
Tehnologia pe bază de siliciu şi germaniu, utilizată pentru circuitele
integrate de înaltă frecvenţă, funcţionează fără piese mobile. Datorită unui
design compact care utilizează antene plane, economisind astfel spaţiu,
sistemul poate fi integrat cu uşurinţă în caroseria unui autovehicul, de
exemplu poate fi ascuns în spatele unei bare de protecţie.
Funcţii suplimentare ale versiunii pentru partea frontală a radarului cu
rază medie de acoperire
Versiunea senzorului radar cu rază medie de acoperire, pentru partea frontală a
autovehiculului, care a fost dezvoltată în paralel, are o rază de acoperire şi
mai mare, de până la 160 de metri şi un unghi de deschidere de până la 45 de
grade. Pe baza unui singur senzor, un sistem de frânare de urgenţă care
funcţionează împreună cu programul electronic de stabilitate ESP® poate lua
măsuri pentru a evita sau a reduce gravitatea unui accident. Datele furnizate
de acesta pot fi transmise şi tempomatului adaptiv ACC. Această funcţie
frânează şi accelerează automat pentru a păstra o distanţă prestabilită faţă de
autovehiculul din faţă şi poate informa şoferul referitor la distanţa până la
autovehiculul respectiv. Şi în acest caz senzorul radar cu rază medie de acoperire
asigură o bază eficientă din punct de vedere al costului pentru multe funcţii
de asistenţă şi siguranţă, în special pentru autovehiculele de dimensiuni medii
şi compacte.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii