Timo Glock (Germania)
revine în familia BMW şi va concura pentru BMW Motorsport în sezonul 2013 din
DTM. Astfel, formula de piloţi pentru noul sezon a fost definitivată. Alături
de Glock, campionul en-titre DTM, Bruno Spengler (Canada), Augusto Farfus
(Brazilia), Joey Hand (SUA), triplul campion FIA WTCC Andy Priaulx (Marea
Britanie), campionul de acum doi ani Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner
(Germania) şi Marco Wittmann (Germania) vor ocupa cockpiturile celor opt modele
BMW M3 DTM.
"Suntem încântaţi să-l avem din nou pe Timo Glock în cadrul BMW
Motorsport", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt.
"De-a lungul carierei sale, Timo a dovedit de mai multe ori cât de valoros
este pentru orice echipă, datorită abilităţilor de pilotaj şi manierei deschise
de a fi. Faptul că acum revine în familia BMW, la şase ani de la momentul în
care a părăsit postul de pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team, face ca
această întâlnire să fie şi mai plăcută. Sunt încrezător că Timo nu va avea
nevoie de mult timp pentru a se adapta în DTM şi va oferit multe momente
plăcute fanilor."
Cariera lui Glock în curse a început cu programul pentru tineri Formula
BMW. În 2000, el a câştigat BMW ADAC Formula Junior Cup, iar un an mai târziu
şi-a trecut în palmares şi titlul Formula BMW ADAC Championship. În 2004, la 22
de ani, el a debutat în Formula 1, cu ocazia Grand Prix-ului Canadei. Ulterior,
în 2005, Glock a trecut în competiţia nord-americană ChampCar World Series,
unde a încheiat sezonul pe locul al optulea şi a fost desemnat Rookie of the
Year (Debutantul Anului). După revenirea în Europa, Glock a luat startul în GP2
Series - şi a câştigat titlul la cea de-a doua încercare, în 2007.
În acelaşi an s-a întors la BMW pentru prima dată după perioada de
"ucenicie" în Formula BMW. Alături de Sebastian Vettel (Germania),
triplu campion mondial în Formula 1, Glock a îndeplinit rolul de pilot de teste
pentru BMW Sauber F1 Team. Această misiune a reprezentat rampa de lansare spre
un loc de pilot titular la Toyota F1 Team în 2008. Glock a obţinut trei clasări
pe podium pentru echipa japoneză, după care, din 2010, a concurat pentru Virgin
Racing, cunoscută acum drept Marussia F1 Team. În total, Glock a luat startul
în 91 de Grand Prix-uri de Formula 1.
"Pentru mine va fi foarte interesant să pilotez pentru BMW după
atâţia ani - şi într-o competiţie de clasă precum DTM", a spus Glock.
"Am avut o perioadă fantastică în Formula 1, dar acum sunt nerăbdător să
lupt din nou pentru victorii alături de vechii mei prieteni de la BMW
Motorsport. Aceasta este abordarea pentru care am acceptat provocarea DTM. Sunt
conştient că sunt câteva domenii în care va trebui să trec prin perioada de
adaptare. Nu toţi foştii piloţi de Formula 1 s-au regăsit imediat în DTM. Dar
acest lucru reprezintă motivaţia mea principală. După ce a câştigat titlurile
anul trecut, într-o manieră impresionantă, nu există nicio îndoială că BMW M3
DTM dispune de tot ce trebuie pentru a ne permite să fim şi în 2013 în partea
din faţă a plutonului."
În cadrul testelor de la Valencia (Spania), care au avut loc miercuri şi
joi, Glock a avut ocazia de a acumula prima experienţă la volanul BMW M3 DTM,
iar germanul a impresionat imediat. De-a lungul săptămânilor următoare, el şi
cei şapte coechipieri se vor pregăti intens pentru campania 2013. Conform
tradiţiei, sezonul va începe la Hockenheim (Germania), la 5 mai 2013.
Cariera lui Timo
Glock, pe scurt:
1998-1999 karting
2000 BMW ADAC Formula Junior Cup, locul 1
2001 Formula BMW ADAC, locul 1
2002 Campionatul Germaniei de Formula 3, locul 3
2003 Formula 3 Euro Series, locul 5
2004 Campionatul Mondial de Formula 1 (patru curse pentru Jordan)
2005 ChampCar World Series, locul 8 şi "Rookie of the Year"
2006 GP2 Series, locul 4
2007 GP2 Series, locul 1
pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team
2008 Campionatul Mondial de Formula 1 (un podium pentru Toyota)
2009 Campionatul Mondial de Formula 1 (două podiumuri pentru Toyota)
2010 Campionatul Mondial de Formula 1 (Virgin)
2011 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia-Virgin)
2012 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia)
2000 BMW ADAC Formula Junior Cup, locul 1
2001 Formula BMW ADAC, locul 1
2002 Campionatul Germaniei de Formula 3, locul 3
2003 Formula 3 Euro Series, locul 5
2004 Campionatul Mondial de Formula 1 (patru curse pentru Jordan)
2005 ChampCar World Series, locul 8 şi "Rookie of the Year"
2006 GP2 Series, locul 4
2007 GP2 Series, locul 1
pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team
2008 Campionatul Mondial de Formula 1 (un podium pentru Toyota)
2009 Campionatul Mondial de Formula 1 (două podiumuri pentru Toyota)
2010 Campionatul Mondial de Formula 1 (Virgin)
2011 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia-Virgin)
2012 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia)
Timo Glock este al doilea pilot care completează grila BMW în 2013, după
Marco Wittmann, pilot de teste al BMW în DTM în 2012. Astfel, BMW îşi extinde
prezenţa în DTM cu o nouă echipă ajungând la un număr total de 4, la fel ca
celelalte două mărci reprezentate în campionat.
În 2012, aliniind numai 6 piloţi, BMW reuşea să adjudece toate titlurile
la o revenire după o pauză de 20 de ani în DTM. Astfel, canadianul Bruno
Spangler a adjudecat titlul la piloţi, BMW titlul constructorilor şi la echipe
s-a impus Team Schnitzer condusă de celebrul Charly Lamm. În final, toate
titlurile puse în joc au ajuns l-a BMW, Augusto Farfus a luat premiul pentru
cel mai bun debutant, în timp ce echipa de mecanici a lui Dirk Werner s-a impus
la „cei mai rapizi mecanici“.
Calendarul sezonului
DTM 2013
05 mai Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
19 mai Brands Hatch (GB)
02 iunie Red Bull Ring Spielberg (A)
16 iunie Lausitzring (D)
14 iulie Norisring (D)
04 august Moskow Raceway (RUS)
18 august Nürburgring (D)
15 septembrie Motorsport Arena Oschersleben (D)
29 septembrie Circuit Park Zandvoort (NL)
20 octombrie Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
19 mai Brands Hatch (GB)
02 iunie Red Bull Ring Spielberg (A)
16 iunie Lausitzring (D)
14 iulie Norisring (D)
04 august Moskow Raceway (RUS)
18 august Nürburgring (D)
15 septembrie Motorsport Arena Oschersleben (D)
29 septembrie Circuit Park Zandvoort (NL)
20 octombrie Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
Sursa: BMW Romania
0 comentarii