După pioneratul
filtrului de particule şi al sistemului Stop&Start, care au deschis drumul
către tehnologia Diesel Hybrid, fiind primul constructor auto care a
comercializat un autovehicul diesel electric, CITROËN îşi continuă ofensiva la
Salonul Auto de la Geneva prezentând încă o
inovaţie high-tech: sistemul Hybrid Air.
O soluţie full-hibrid ce combină aerul comprimat
cu puterea hidraulică, în baza expertizei ce stă scrisă în ADN-ul mărcii. Aceasta este o inovaţie care reflectă
obiectivul CITROËN de a dezvolta tehnologii accesibile oricui şi pretabile
oricărei utilizări.
Hybrid Air dezvoltă o
performanţă de top, cu un consum de carburant mai mic de 3 litri / 100 km şi fără a fi necesară nicio baterie, fiind:
- extrem de prietenos cu mediul;
- deosebit de accesibil;
- prietenos cu spaţiul din habitaclu.
Această tehnologie
revoluţionară se pretează îndeosebi modelelor din segmentele B şi C, dar şi
segmentului LCV. La standul din cadrul Salonului Auto de la Geneva, prototipul
CITROËN C3 propune un consum de carburant record de doar 2.9 litri / 100km (69g/km
CO2). De asemenea, reduce cu 45% consumul de carburant şi emisiile de CO2 în
ciclul urban, comparativ cu un model ICE echipat cu o motorizare similară.
INOVAŢIE SCRISĂ ÎN ADN-UL MĂRCII
CITROËN prezintă la
Geneva tehnologia Hybrid Air, un
sistem unic dezvoltat de PSA Peugeot CITROËN în cooperare cu grupul Bosch,
bazându-se pe expertiza istorică a
inginerilor mărcii în sistemele hidraulice din domeniul auto.
HYBRID AIR: ASOCIEREA MOTORULUI PE BENZINĂ CU
AERUL COMPRIMAT, PRIN UTILIZAREA PUTERII HIDRAULICE
Hybrid Air se bazează
pe sub-sisteme şi tehnologii bine testate: un motor pe benzină Pure Tech, o
unitate de stocare a energiei aerului comprimat, un grup motor/pompă hidraulică
şi o transmisie automată cu un angrenaj epicicloidal. Grupul PSA Peugeot
Citroen a obţinut 80 de brevete pe parcursul acestui proiect. Un sistem
inteligent de comandă electronică este acţionat de şofer pentru a optimiza
energia în mod eficient.
Trei moduri de
operare sunt disponibile:
- pe Aer (emisii zero);
- pe benzină, ce foloseşte doar motorul cu combustie;
- modul combinat, cel care le foloseşte împreună.
TEHNOLOGIE PENTRU TOŢI CLIENŢII
Caracteristici remarcabile
Integrat modelului
CITROËN C3 VTi 82 CP, sistemul Hybrid Air reduce la o treime consumul de
carburant, atingând recordul de 2.9 l/100 km în ciclu combinat, cu un nivel al
emisiilor de CO2 de doar 69 g/km. În condiţii de rulare urbană,
reducerea consumului de carburant este de aproximativ 45%.
Tehnologie accesibilă, la îndemâna oricui
Tehnologia Hybrid Air
nu necesită baterii adiţionale, aşadar, poate fi vândută la un preţ atractiv
atât pe pieţele europene, cât şi cele internaţionale. Acest sistem este
deosebit de eficient, indiferent de condiţiile meteo sau de rulare. De altfel,
acesta poate fi dezvoltat nu doar în Europa, ci şi pe toate celelalte pieţe în
care Marca CITROËN este prezentă. Putând fi integrată cu uşurinţă atât pe
autovehiculele de pasageri cât şi pe LCV-uri, aceasta este deosebit de
eficientă şi în cazul autovehiculelor din segmentele B şi C.
TEHNOLOGIA HYBRID AIR DETALIATĂ
Trei moduri de operare pentru o eficienţă maximă
Hybrid Air este
rezultatul alchimiei coerente dintre mai multe tehnologii. În timpul operării,
are la bază o unitate electronică de control ce permite comutarea între cele
trei moduri de rulare. Prin eficientizarea energiei se obţine o reducere a
consumului de carburant, contribuind astfel la încărcarea unităţii de stocare a
energiei cu aer comprimat.
Modul “Air”
Atunci când modul Air
este activat, acesta funcţionează similar modului ZEV, care echipează
autovehiculele hibride. Motorul cu combustie nu este folosit. Energia
depozitată (aer comprimat) se transmite către roţi prin intermediul unităţii hidraulice
şi cutiei de viteze. În funcţie de trafic,
acest mod acoperă aproximativ 60-80% din rularea în mediul urban. Utilizarea
maximă a decelerării şi energia de frânare asigură reîncărcarea eficientă a
unităţii de aer comprimat. Modul este activ până la atingerea vitezei de 70 km/h.
Modul “Benzină”
Modul Benzină
transmite energia către roţi fără să fie nevoie de intervenţia unităţii de aer
comprimat. Acest mod se pretează îndeosebi în afara zonelor urbane. Şi în acest
caz, energia provenită din decelerare şi frânare este recuperată spre beneficiul
rapid al funcţiei ZEV sau funcţiei turbo în ciclul combinat.
Modul combinat
Pe modul combinat,
motorul cu combustie şi cel hidraulic funcţionează împreună. Acest mod este folosit
cu precădere în timpul demarării şi al accelerării puternice, cu un efect turbo
semnificativ (o putere totală de 90 kW), dezvoltând o performanţă comparabilă
cu cea a unei motorizări dintr-un segment de top.
Sursa: Citroen
Romania
Ma bucur sa vad ca CITROËN inoveaza si ca se gandeste si la mediu inconjurator ..
RăspundețiȘtergere