MINI John Cooper Works Paceman combină sportivitatea şi stilul
inconfundabil pentru a intra într-o nouă dimensiune a plăcerii condusului. Cel
de-al şaptelea membru al gamei John Cooper Works împleteşte conceptul global al
primului Sports Activity Coupé din această clasă cu sistemul de propulsie şi
tehnologia şasiului dezvoltate ca urmare a experienţei vaste în motorsport şi a
echipării standard cu tracţiune integrală ALL4. Ocupanţii celor patru locuri -
conducătorul şi pasagerii - se pot bucura de senzaţia similară competiţiilor
sportive şi de ambianţa interioară caracteristică maşinilor sport. Noul model
va debuta pe piaţa din România o dată cu lansarea MINI Paceman pe 16 martie şi
este disponibil începând de la 31300 Euro fără TVA.
O nouă apariţie în
segmentul compact: un model Sports Activity Coupé cu pedigree de competiţie.
MINI John Cooper Works Paceman atrage atenţia prin faptul că este un
remarcabil model sportiv într-o categorie nouă de automobile. Datorită noului
model, conceptul de Sports Activity Coupé compact este completat cu linii noi
mai pronunţate şi extinse dinamic.
Imaginea de model sportiv pe care o are MINI John Cooper Works Paceman
este accentuată suplimentar de un kit aerodinamic care cuprinde în versiune
standard, printre altele, suspensie sport coborâtă şi jante din aliaj, de 18
ţoli. Selecţia de culori pentru exterior include Chili Red, care poate fi
comandată - exclusiv pentru modelul John Cooper Works - ca nuanţă de contrast
pentru acoperiş şi capacele oglinzilor retrovizoare, precum şi pentru benzile
Sport.
Motor şi transmisie:
performanţe de top în standard, opţional transmisie automată.
Motorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, ce echipează MINI John Cooper
Works Paceman este echipat cu un turbocompresor twin-scroll, injecţie directă
pe benzină şi gestiune variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC
patentată de BMW Group. Motorul dezvoltă 160 kW/218 CP şi atinge vârful curbei
de cuplu la 280 Nm, maxim ce poate fi ridicat la 300 Nm pe intervale scurte,
între 2.100 şi 4.500 rpm, datorită funcţiei Overboost. Sistemul sport de
evacuare permite ca furnizarea puterii să fie însoţită şi de o acustică
sportivă corespunzătoare.
Standard, puterea motorului este transferată prin intermediul transmisiei
manuale cu şase trepte, dar opţional se poate comanda şi cutia de viteze
automată, tot cu şase rapoarte. MINI John Cooper Works Paceman sprintează, de
la 0 la 100 km/h, în 6,9 secunde - indiferent de transmisia cu care este
echipat -, iar viteza maximă este de 226 km/h (transmisie manuală), respectiv
de 224 km/h (transmisie automată). Eficienţa intrinsecă a motorului şi
tehnologia MINIMALISM asigură un nivel extrem de redus pentru consum şi emisii
în această clasă de putere. În ciclul de testare EU, MINI John Cooper Works
Paceman are un consum mediu de combustibil de 7,4 l/100 km (transmisie
automată: 7,9 l/100 km), iar nivelul emisiilor CO2 este de 172 g/km (transmisie
automată: 184 g/km).
Tracţiunea integrală
ALL4 furnizează un echilibru, o siguranţă şi o abilitate sportivă de neegalat.
MINI John Cooper Works Paceman îşi transferă puterea mare a motorului
către cele patru roţi. Sistemul de tracţiune integrală ALL4 utilizează un
diferenţial central electromagnetic pentru a distribui perfect puterea către
puntea faţă şi cea spate - şi, pentru aceasta, optimizează tracţiunea,
stabilitatea şi agilitatea la abordarea dinamică a virajelor.
Modificările aduse şasiului de la MINI John Cooper Works Paceman includ
amortizoare şi arcuri reglate mai ferm, bare antiruliu întărite, gardă la sol
redusă cu 10 milimetri şi un sistem de frânare cu etriere de culoare roşie.
Sistemul DSC (Dynamic Stability Control / control dinamic al stabilităţii)
cuprinde mod DTC (Dynamic Traction Control / control dinamic al tracţiunii),
iar butonul standard Sport permite conducătorului să modifice reacţiile şi
acustica motorului, precum şi asistarea puterii furnizată de direcţie.
Interior cu contururi
în stil lounge şi ambianţă de maşină sport.
MINI John Cooper Works Paceman dispune de patru scaune şi o capacitate a
portbagajului de 330 de litri. Spătarele celor două locuri din spate pot fi
rabatate individual, astfel că volumul total pentru bagaje poate ajunge la un
maximum de 1.080 de litri. Aceste scaune individuale oferă compartimentului din
spate o ambianţă tip "lounge", care se potriveşte cu cea sportivă a
cockpitului specific modelelor sport John Cooper Works. Printre dotările
caracteristice compartimentului frontal se numără tradiţionalele scaune sport,
volanul sport, benzile ornamentale pentru interior în nuanţă Piano Black,
tapiţeria de culoare antracit a acoperişului şi cadranele de culoare închisă
pentru vitezometru şi turometru.
Specificaţia standard mai include aer condiţionat şi radio MINI Boost CD,
în timp ce dotările opţionale disponibile pentru versiunea obişnuită MINI
Paceman, tehnologia MINI Connected, opţiunile specifice modelului şi
accesoriile John Cooper Works contribuie la amplificarea confortului şi a
personalităţii.
Pe scurt.
• Disponibil în România odată cu lansarea MINI Paceman, din 16 martie, cu
un preţ ce porneşte de la 31300 Euro fără TVA.
• Cel de-al şaptelea model se alătură gamei de performanţă sub titulatura
subbrandului MINI, John Cooper Works; MINI John Cooper Works Paceman combină
conceptul Sports Activity Coupé compact cu sistemul de propulsie şi tehnologia
şasiului provenite din motorsport; cel de-al doilea model John Cooper Works ce
va fi echipat standard cu sistemul de tracţiune integrală MINI ALL4, sporind
tracţiunea şi stabilitatea pe suprafeţe alunecoase, precum şi agilitatea în virajele
abordate dinamic.
• MINI John Cooper Works Paceman aduce, într-o manieră concentrată şi
autentică, experienţa motorsport în segmentul compact premium; caroserie stil
coupé, cu două uşi şi hayon mare; proporţiile puternice, liniile extinse
dinamic şi particularităţile de design specifice John Cooper Works fac
trimitere la calităţile sportive deosebite; sistemul de propulsie şi tehnologia
şasiului au avut la bază numeroşii ani de experienţă în motorsport, iar
parteneriatul de lungă durată dintre John Cooper Works şi MINI evocă atribute
inspiraţionale de performanţă.
• Cea mai puternică versiune a motorului John Cooper Works din noua
generaţie, cu patru cilindri şi o capacitate de 1,6 litri; caracteristici de
performanţă cu rădăcini în principiile de construcţie şi materialele adaptate
din motorsport şi inovaţii revoluţionare dezvoltate de specialiştii BMW Group
în sisteme de propulsie; turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe
benzină şi gestiune complet variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC
patentată de BMW Group; putere maximă: 160 kW/218 CP; cuplu maxim: 280 Nm (300
Nm cu funcţia Overboost); sistem sport de evacuare ca dotare standard.
• Sprint de la 0 la 100 km/h realizat în 6,9 secunde; datele de
acceleraţie sunt aceleaşi cu transmisia standard - manuală, cu şase trepte -
sau cu cea opţională - automată, cu şase rapoarte, cu clapete de schimbare pe
volan; eficienţă remarcabilă în această clasă de putere datorită gamei extinse
de tehnologii MINIMALISM, care include Brake Energy Regeneration (generarea
energiei la frânare), Shift Point Display (afişarea punctului de schimbare a
vitezelor), funcţia Auto Start/Stop şi Electric Power Steering (servodirecţie
electrică); butonul standard Sport modifică reacţiile acceleraţiei, acustica motorului,
asistarea puterii furnizată de direcţie şi dinamica schimbării atunci când
automobilul este echipat cu transmisia automată opţională.
• Transmisia manuală cu şase trepte ca echipare standard, cutie de viteze
automată cu şase rapoarte, cu funcţie Steptronic şi clapete de schimbare pe
volan, ca opţiune; evacuare sport ce produce o acustică baritonală.
• Sistemul de tracţiune integrală permanentă MINI ALL4 disponibil
standard; variaţie perfectă a distribuţiei puterii între puntea faţă şi cea
spate prin intermediul diferenţialului central electromagnetic, poziţionat
direct în unitatea finală; electronica de control ALL4 este integrată în
unitatea de gestiune a sistemului standard DSC (Dynamic Stability Control) -
care cuprinde şi DTC (Dynamic Traction Control), dar şi Electronic Differential
Lock Control (EDLC /control electronic al blocării diferenţialului) - şi este
reglată specific pentru MINI John Cooper Works Paceman; conexiunea sistemelor
permite ajustări foarte rapide şi precise ale distribuţiei puterii pentru
optimizarea tracţiunii, stabilităţii şi agilităţii emblematice MINI, indiferent
de suprafaţă şi la abordarea dinamică a virajelor.
• Tehnologia sofisticată a şasiului cu reglaj specific modelului; punte
faţă cu combinată MacPherson, punte spate cu braţ central; suspensie sport
standard cu arcuri şi amortizoare reglate mai ferm, bare antiruliu întărite şi
gardă la sol coborâtă cu 10 milimetri; frâne puternice cu etriere de culoare
roşie; jante 18" din aliaj cu masa optimizată, în design Twin Spoke Black
Burnished, ca dotare standard; opţional, jante de 19 ţoli.
• Kitul aerodinamic din echiparea standard accentuează caracterul de
model pentru curse şi optimizează curentul de aer; logo John Cooper Works pe
grila radiatorului, hayon, benzile de pe pragurile uşilor şi contururile
semnalizatoarelor; proiectoare de ceaţă montate standard în faţă; selecţie de
nouă culori disponibile pentru exterior, printre care şi nuanţa Chili Red
exclusivă pentru modelele John Cooper Works; alb, negru şi Chili Red pot fi
comandate ca nuanţe de contrast pentru acoperiş şi capacele oglinzilor
retrovizoare, precum şi pentru benzile Sport.
• Interior cu design distinctiv, cu scaune individuale în spate; spaţiu
generos pentru cap, umeri şi picioare; cotiere integrate în echiparea panoului
din spate; MINI Centre Rail disponibilă standard; spătare rabatabile individual
pentru scaunele din spate; volumul spaţiului de depozitare poate fi crescut de
la 330 de litri la un maxim de 1.080 de litri.
• Ambianţa tip "lounge" în compartimentul din spate se
împleteşte cu designul special al cockpitului John Cooper Works; scaune sport,
volan sport, benzi decorative pentru interior în nuanţă Piano Black, tapiţerie
de culoare antracit pentru acoperiş şi cadrane de culoare închisă pentru
vitezometru şi turometru - dotări standard; opţional: scaune sport cu tapiţerie
Lounge Leather în nuanţă Carbon Black Championship Red, benzi decorative pentru
interior în nuanţă Chili Red.
• Echipare standard de calitate care include aer condiţionat şi radio
MINI Boost CD; o varietate de opţiuni de personalizare şi dotări de amplificare
a confortului: faruri xenon, faruri adaptive, Comfort Access, oglinzi
retrovizoare (interior şi exterior) cu efect automat antiorbire, trapa din
sticlă cu operare electrică pentru înclinare/culisare, Park Distance Control,
sistem de difuzoare hi-fi harman/kardon, sistem de navigaţie MINI; gamă de
funcţii MINI Connected cu web radio, utilizare Facebook şi Twitter în maşină,
Dynamic Music, Driving Excitement, Mission Control şi MINIMALISM Analyser.
• Specificaţii tehnice şi performanţe:
MINI John Cooper
Works Paceman: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu
turbocompresor twin-scroll, injecţie directă şi gestiune complet variabilă a
supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group. Capacitate:
1.598 cmc, putere maximă: 160 kW/218 CP la 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între
1.900 şi 5.000 rpm (cu funcţia Overboost: 300 Nm între 2.100 şi 4.500 rpm).
Acceleraţie (0-100 km/h): 6,9 secunde, viteză maximă: 226 km/h (transmisie
automată: 224 km/h). Consum mediu în ciclul EU: 7,4 l/100 km (transmisie
automată: 7,9 l/100 km), emisii CO2: 172 g/km (184 g/km).
• Dimensiuni
exterioare:
Lungime: 4.124 milimetri
Lăţime: 1.786 milimetri
Înălţime: 1.527 milimetri
Ampatament: 2.596 milimetri
Sursa: Mini Romania
0 comentarii