Două autovehicule
echipate cu inovatoarea tehnologie de injecţie Bosch s-au numărat printre
câştigătorii de anul acesta ai prestigioaselor premii „Îngerul Auriu”,
decernate de organizaţia germană ADAC. Modelul BMW 520d EfficientDynamics
Edition BluePerformance, dotat cu un sistem common-rail Bosch, a fost desemnat
câştigător la categoria „Autovehiculul viitorului”. De asemenea, motorul cu
trei cilindri pe gaz natural montat pe modelul Volkswagen eco up! are la bază
un sistem de injecţie Bosch ce reglează alimentarea atât cu gaz natural, cât şi
cu benzină. Modelul eco up! a fost desemnat „Cea mai bună inovaţie” la
categoria „Inovaţie şi Mediu Înconjurător”.
Premiile „Îngerul Auriu”, ajunse la a noua ediţie, sunt decernate în fiecare an de către Clubul Auto German (ADAC) şi reprezintă una dintre cele mai prestigioase distincţii din industria auto, fiind extrem de râvnite atât în rândul producătorilor, cât şi al furnizorilor de echipamente şi piese auto. ADAC acordă premii în cadrul a cinci categorii: „Autovehicul”, „Inovaţie şi Mediu Înconjurător”, „Viitor”, „Calitate” şi „Personalitate”.
La drum cu autovehiculul ecologic pe GNC
Bosch a colaborat cu Volkswagen la implementarea tehnologiei de injecţie din cadrul motorului cu trei cilindri şi cilindree de 1,0 litri montat pe modelul Volkswagen eco up!. Bosch furnizează sistemul de gestionare a motorului, injectoarele pentru gaz natural şi benzină, rampa de benzină şi sistemul de sondă Lambda, precum şi un senzor de presiune şi de temperatură medie. Autovehiculul poate funcţiona fie cu benzină, fie cu gaz natural comprimat (GNC). Motorul său dezvoltă o putere de 50 kW (68 de cai putere) la o turaţie de 6.200 rpm, generând un cuplu maxim de 90 Nm la 3.000 rpm. În „Noul ciclu european de conducere” (NEDC), modelul eco up! consumă doar 2,9 kg de gaz natural la 100 de kilometri, nivelul emisiilor de CO₂ fiind de doar 79 de grame pe kilometru. Arderea gazului natural produce cu 25% mai puţin CO₂ decât în cazul benzinei, ceea ce face din GNC un carburant ecologic, iar amprenta de carbon a autovehiculului este şi mai mică atunci când motorul funcţionează cu biogaz. Bosch a realizat deja alte concepte de reducere a cilindreei ce funcţionează în combinaţie cu supraalimentarea pentru a îmbunătăţi eficacitatea şi puterea motoarelor pe gaz natural.
Conducere dinamică şi uniformă datorită sistemului de injecţie diesel Bosch
Premiile „Îngerul Auriu”, ajunse la a noua ediţie, sunt decernate în fiecare an de către Clubul Auto German (ADAC) şi reprezintă una dintre cele mai prestigioase distincţii din industria auto, fiind extrem de râvnite atât în rândul producătorilor, cât şi al furnizorilor de echipamente şi piese auto. ADAC acordă premii în cadrul a cinci categorii: „Autovehicul”, „Inovaţie şi Mediu Înconjurător”, „Viitor”, „Calitate” şi „Personalitate”.
La drum cu autovehiculul ecologic pe GNC
Bosch a colaborat cu Volkswagen la implementarea tehnologiei de injecţie din cadrul motorului cu trei cilindri şi cilindree de 1,0 litri montat pe modelul Volkswagen eco up!. Bosch furnizează sistemul de gestionare a motorului, injectoarele pentru gaz natural şi benzină, rampa de benzină şi sistemul de sondă Lambda, precum şi un senzor de presiune şi de temperatură medie. Autovehiculul poate funcţiona fie cu benzină, fie cu gaz natural comprimat (GNC). Motorul său dezvoltă o putere de 50 kW (68 de cai putere) la o turaţie de 6.200 rpm, generând un cuplu maxim de 90 Nm la 3.000 rpm. În „Noul ciclu european de conducere” (NEDC), modelul eco up! consumă doar 2,9 kg de gaz natural la 100 de kilometri, nivelul emisiilor de CO₂ fiind de doar 79 de grame pe kilometru. Arderea gazului natural produce cu 25% mai puţin CO₂ decât în cazul benzinei, ceea ce face din GNC un carburant ecologic, iar amprenta de carbon a autovehiculului este şi mai mică atunci când motorul funcţionează cu biogaz. Bosch a realizat deja alte concepte de reducere a cilindreei ce funcţionează în combinaţie cu supraalimentarea pentru a îmbunătăţi eficacitatea şi puterea motoarelor pe gaz natural.
Modelul BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance a primit, de
asemenea, un premiu „Îngerul Auriu” la categoria „Autovehiculul viitorului”,
acesta fiind echipat cu sistemul de injecţie common-rail Bosch CRS2-18. Cu o
presiune de injecţie de 1.800 bar, sistemul îmbunătăţeşte semnificativ dinamica
de conducere a motorului diesel cu patru cilindri, reducând în acelaşi timp
vibraţiile şi nivelul de zgomot. În medie, acest motor consumă doar 4,5 litri
la 100 de kilometri, dezvoltând o putere de 135 kW (184 de cai putere) în NEDC
şi având un nivel al emisiilor de CO₂ de 119 grame pe kilometru.
Asigurând acest consum deosebit de scăzut, măsurile luate la nivelul motorului
sunt completate de jantele cu formă aerodinamică, pneurile cu rezistenţă redusă
la rulare, un raport de rotire a punţii spate adaptat şi afişarea momentului
optim de schimbare a treptei de viteză.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii