Program vast la Villa d’Este şi Villa Erba.
A treia ediţie Concorso pentru motociclete.
Expoziţii speciale "90 de ani de BMW Motorrad" şi
"60 de ani de Corvette".
Licitaţii organizate de RM Auctions.
În week-end-ul 24-26 mai 2013,
două domenii spectaculoase din Cernobbio - Grand Hotel Villa d’Este şi Villa
Erba -, pe malul Lacului Como, vor fi transformate din nou într-o scenă unică
pentru cele mai frumoase automobile şi motociclete din trecut şi pentru cele
mai extravagante concepte ale prezentului. Concorso d’Eleganza Villa d’Este a
fost organizat prima dată în 1929, chiar în aceeaşi locaţie, iar în prezent
este considerat unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen din
lume. De-a lungul week-end-ului, programul este unul vast, care - în egală
măsură - păstrează ambianţa exclusivistă pentru cei implicaţi şi oferă ocazia
publicului larg să experimenteze "Classic Week-end" pe malul Lacului
Como, în compania pasionaţilor de maşini şi motociclete de epocă. Sâmbătă,
pentru invitaţii pe domeniul Grand Hotel Villa d’Este, este organizat Concorso
pentru automobile, în timp ce, vineri seară, grădinile de la Villa Erba vor fi
deschise tuturor pasionaţilor de maşini şi motociclete pentru cinema în aer
liber. Tot la Villa Erba, sâmbătă şi duminică sunt organizate zilele
publicului.
O experienţă multisenzorială: Concorso di Motociclette
Concorso di Motociclette -
secţiunea care, din 2011, s-a alăturat celei dedicate automobilelor - va avea
loc şi în acest an pe domeniul Villa Erba, nu departe de Hotelul Cornt din
Cernobbio. Participanţii vor începe programul sâmbătă, cu o paradă care va
porni de la Hotel Cornt, va trece prin Piazza Cavour din Cernobbio şi se va
încheia la Villa Erba. Escorta poliţiei locale şi motocicliştii îmbrăcaţi în
ţinute de epocă vor face ca totul să fie o experienţă memorabilă pentru
participanţi şi spectatori. Concorso pentru motociclete va avea loc duminică
după-amiază - cu participarea directă a publicului prezent - pe scena centrală
din grădinile Villa Erba. Cei aproximativ 30 de participanţi sunt împărţiţi în
cinci categorii diferite (în funcţie de perioadă şi design), iar cei trei
câştigători ai claselor din fiecare categorie vor fi prezentaţi public şi vor
fi premiaţi. Dintre câştigătorii claselor va fi desemnat câştigătorul absolut
(Best of Show), care va fi ales de un juriu internaţional.
"90 de ani BMW Motorrad" şi „60 de ani de
Corvette“: expoziţie specială la Villa Erba
O expoziţie care va prezenta
momentele importante din istoria de 90 de ani a BMW Motorrad va fi organizată
la Villa Erba pentru a sărbători această aniversare. Începând cu BMW R 32 -
prima motocicletă BMW din istorie - şi continuând prin timp cu modelul futurist
BMW K 1, principalele motociclete din istoria BMW vor oferi publicului ceea ce
au reprezentat modele BMW de-a lungul timpului: produse premium cu caracter şi
o combinaţie unică de inovaţie, calităţi sportive şi estetică remarcabilă.
Programul va fi completat cu o altă expoziţie specială pe domeniul de la Villa
Erba prin care se vor sărbători "60 de ani Corvette", dar şi
prezentarea avionului istoric Klemm KL 25.
Schimb de proprietari de vise auto: licitaţie organizată de
RM Auctions
Renumita casă de licitaţii RM
Auctions va fi invitată la Concorso d’Eleganza Villa d’Este şi în 2013.
Aproximativ 45 de maşini deosebite vor fi licitate la evenimentul de sâmbătă
seară, la Villa Erba. Spectaculoasa licitaţie va începe la ora 20.00 (ora
locală) şi va cuprinde câteva modele foarte speciale, precum Bugatti Type 57
Ventoux (1937) sau Pininfarina Ferrari 330 GTC (1966).
Punctul central al Concorso
Ca în fiecare an din 1929 încoace,
punctul central al Concorso d’Eleganza va fi Grand Hotel Villa d’Este, unde
exemplare superbe şi rare ale artei auto vor încerca să intre în graţiile
oaspeţilor şi ale juriului. În 2013, 52 de automobile au fost selectate pentru
competiţie. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Dr Ralf Rodepeter (director
al Muzeului BMW şi membru al Comitetului de Selecţie Concorso d’Eleganza Villa
d’Este) a oferit celor prezenţi câteva detalii despre maşinile din concurs.
Aston Martin DB4GT Zagato (1961)
Aston Martin a creat o altă
legendă prin DB4GT Zagato din 1960. La uzina din Newport Pagnell au fost
produse doar 19 exemplare ale acestei maşini sport extraordinare, echipate cu
caroserie Zagato realizată manual. Accentul riguros pe metodele de construcţii
uşoare, utilizarea plexiglasului şi interiorul spartan au permis ca masa
proprie să fie de numai 1.225 kg. În 1961, patru exemplare ale acestui model
foarte uşor au fost construite cu scopul precis de a fi utilizate pe circuit.
După o carieră plină de evenimente în motorsport, inclusiv participări cu Jim
Clark şi alţi piloţi de top, DB4GT Zagato cu numărul de înmatriculare 2 VEV a
fost trimis spre restaurare în 1993. După doi ani în care s-a pus multă pasiune
în acest proiect, iar restauratorii au acordat multă atenţie detaliilor, Aston
Martin a readus automobilul la starea sa originală din 1963. Maşina a fost
cumpărată de actualul proprietar în 1971.
Lamborghini 350 GTV (1963)
Ferruccio Lamborghini a avut un
vis, pe care l-a urmărit cu o determinare teribilă: să construiască - pe lângă
tractoarele sale de succes - maşini sport veritabile, care să dea de gândit
marilor rivali din Maranello. Primul pas spre realizarea acestui vis a venit
sub forma prototipului 350 GTV, care a lăsat o impresie de durată asupra lumii
auto cu ocazia Salonului Auto de la Torino, în 1963. Cu designul realizat de
Franco Scaglione, precursorul primei maşini sport de serie Lamborghini (350 GT)
a fost atracţia principală la Torino - nu în ultimul rând, datorită motorului
V12 creat de Giotto Bizzarrini, care a avut propriul loc de onoare - alături de
maşină - la salon. În prezent, Lamborghini 350 GTV este vopsit verde metalizat
şi este în stare perfectă de funcţionare.
Bugatti Type 57SC Atlantic (1938)
Bugatti T 57SC - botezat
sentimental şi "Atlantic" - nu este doar una dintre cele mai rare şi
mai preţioase maşini din lume, ci şi una dintre cele mai seducătoare din punct
de vedere vizual. Între 1937 şi 1938, legendara uzină din Alsacia a produs doar
patru exemplare ale acestui automobil aproape perfect. "Capodopera"
lui Jean Bugatti, fiul fondatorului companiei - Ettore Bugatti -, este
binecuvântată cu un design care îţi taie răsuflarea şi cu o tehnică extraordinară.
Modelul Atlantic care va concura în Concorso d’Eleganza Villa d’Este este din
1938 şi are numărul de serie 4 în producţie. Este într-o stare originală
impresionantă şi poate privi retrospectiv la o carieră de succes la
concursurile auto de frumuseţe din lumea întreagă.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii