Poziţionarea unică a StreetScooter vine în
sprijinul viziunii Goodyear legat de viitorul mobilităţii.
Goodyear a anunţat la Salonul Internaţional Auto
de la Geneva 2013 că va coopera cu StreetScooter. StreetScooter este o
instituţie academică, bazată pe un parteneriat multiplu creat special pentru a
dezvolta viitoarea generaţie de maşini electrice pentru Europa şi dincolo de
ea. Numită după popularul vehicul "autoscooter" pe care atât copiii
cât şi adulţii îl iubesc peste tot în lume, StreetScooter este o nouă abordare
a maşinii de mâine. Maşina este proiectată pentru a circula în oraşele de mâine,
livrând un vehicul compact dar spaţios, alimentat electric, care nu poluează
mediul înconjurător şi nu face zgomot. Proiectul a fost îmbrăţişat de Goodyear,
fiind în linie cu viziunea sa de a dezvolta un viitor sustenabil al
mobilităţii.
Streetscooter nu este produsul unei singure firme,
ci rezultatul unui parteneriat de amploare format din 20 de companii: furnizori
de piese auto, companii ce dezvoltă tehnologii, dezvoltatori de software, cercetători
din mediul universitar şi alţii. Proiectul este o colaborare majoră între
companiile mici şi mijlocii care au dat o mână de ajutor nu numai la
construirea maşinii, ci şi la crearea ei. Fiecare partener poate livra
propriile sale tehnologii avansate pentru a ajuta la construirea acestei maşini
de oraş. Rezultatul este un vehicul modular, cu părţi ce pot fi adăugate, înlăturate
sau reutilizate în funcție de preferinţele consumatorului final. Abordarea modulară conferă
maşinii forme noi, fiind uşor şi ieftin de construit.
"StreetScooter
umple golul ce există acum între vehiculele cu două roţi şi maşinile prezentului
şi deserveşte nevoile unei mobilităţi urbane, parcurgând între 45 şi 130 de km
la un drum şi 15.000 de km pe an la o viteză maximă de 105 km/h cu un raport
optim preţ-performanţă, a declarat profesorul Achim Kampker, CEO la
StreetScooter GmbH. Poate avea 2 sau 3+1 locuri
pentru pasageri şi oferă un volum de până la 850 de litri în portbagaj."
Vehiculul StreetScooter s-a născut în Aachen, Germania.
Dar a devenit curând un produs internaţional prin implicarea specialiştilor din
diferite companii. "Fiecare companie
implicată în acest proiect aduce propria sa expertiză şi propriile capacităţi
de producţie”, a afirmat Achim Kampker. “Evident, în ceea ce priveşte compania Goodyear, provocarea a fost de a
dezvolta o anvelopă care să facă faţă nevoilor specifice ale vehiculelor
electrice care adesea dezvoltă un cuplu motor constant, chiar şi la viteze
foarte mici, care creşte performanţele de accelerare ale unui vehicul electric
comparativ cu un vehicul similar cu motor cu combustie internă.”
StreetScooter va fi lansat pe câteva pieţe
europene spre sfârşitul acestui an. "Obiectivul
a fost nu doar cel de a concepe o maşină electrică, ci de a produce o maşină
dedicată nevoilor consumatorilor la un preţ substanţial mai mic decât cel al
maşinilor electrice existente deja pe piaţă”, a adăugat Kampker. “Cu zero emisii pentru o maşină compactă
echipată cu un sistem infotainment inovativ şi cu interior nou, deplin
funcţional şi flexibil care se potriveşte multor consumatori, am reuşit să
obţinem un cost de uzură mai mic de 3 euro la suta de kilometri. Suntem extrem
de încântaţi de colaborarea cu Goodyear şi de contribuţia acestei companii,
expertiza celor de aici fiind vitală pentru proiect ".
“La Geneva, Goodyear a prezentat
câteva proiecte distincte care au în comun sustenabilitatea viitorului – printre
acestea se numără anvelopele cu rezistenţă la rulare scăzută ce prezintă grade
A conform noii scheme de etichetare UE pentru anvelope, anvelopa AMT ce
prezintă tehnologia pentru Menţinerea Presiunii Aerului în pneu, precum şi o
anvelopă de curse special proiectată pentru o maşină de curse hibrid,” a adăugat
Lie Junius, Director pentru Afaceri Publice la Goodyear EMEA. “Acestea reflectă
modul în care noi concepem nevoia de mobilitate sustenabilă în lumea de mâine,
ce se clădeşte pe nevoia de a scădea emisiile – atât pe stradă, cât şi pe
cirucuit. Aceasta este parte a angajamentului nostru pentru un viitor
sustenabil.”
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
0 comentarii