BMW Group s-a impus constant în nenumărate studii (printre
care şi Dow Jones Sustainability Index în ultimii 8 ani), ca lider în industria
auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă. Aceasta se referă la tot ciclul
de viaţă al produselor oferite, de la producţie, trecând la impactul asupra
mediului în timpul utilizării şi apoi reciclare. În acest sens, cu siguranţă
cel mai cunoscut demers al companiei este BMW EfficientDynamics, pachetul
extins de măsuri oferit standard pe toată gama de modele pentru a reduce
emisiile şi a îmbunătăţii performanţele dinamice. Introdus deja din martie
2007, a fost primul program de acest gen pentru un producător auto.
Ca parte a efortului pentru
dezvoltare durabilă trebuie subliniate şi demersurile companiei pentru o
producţie cât mai eficientă, care generează tot mai puţine deşeuri, cu un
consum de energie tot mai mic şi asigurat tot mai mult din resurse
regenerabile. Obiectivul pe termen lung este reducerea între 2006 şi 2020 cu
45% a emisiilor şi resurselor consumate pe automobil în procesul de producţie.
Este cazul liniei de asamblare BMW i de la Leipzig care este alimentată
exclusiv cu energie eoliană sau fabricii de fibră de carbon (CFRP) de la Moses
Lake, alimentată 100% cu energie hidro, pentru a da numai câteva exemple.
În cadrul aceleiaşi strategii se
încadrează fabrica din Spartanburg, SUA, unde din 2003 a fost iniţiat proiectul
"Gas to Energy" pentru generarea de energie electrică folosit gazul
metan colectat de la un depozit de deşeuri din apropiere. Tot la Spartanburg,
în 2010, a fost demarat proiectul de utilizare a pilelor de combustie pentru
propulsarea utilajelor logistice.
În această lună, BMW Manufacturing
a anunţat extinderea cu succes a utilajelor propulsate cu pile de combustie cu
hidrogen, utilizate la manevrarea materialelor în incinta fabricii cu suprafaţa
de 37,2 hectare. În 2010, BMW a finalizat instalarea unei zone de stocare şi
distribuţie a hidrogenului, aflată în apropierea Energy Center din cadrul
uzinei. Aceasta avea rolul de a furniza energia pentru 85 vehicule de manevrare
a materialelor alimentate cu pile de combustie. De atunci compania şi-a mărit
de peste două ori flota de echipamente cu pile de combustie cu hidrogen, urmând
să ajungă în acest an la 230 de unităţi. Cu ajutorul acestei flote sunt
deservite funcţiile logistice şi de producţie ale întregii uzine.
"BMW continuă să completeze
modelul de producţie cu dezvoltare durabilă prin adăugarea unor tehnologii
alternative şi eficiente", a declarat Josef Kerscher, preşedintele BMW
Manufacturing. "Implementarea cu succes şi extinderea flotei alimentată cu
pile de combustie cu hidrogen - care are rol în manevrarea materialelor - au
reprezentat o sursă de energie durabilă care a depăşit aşteptările
noastre."
Utilizarea suplimentară a
sistemului cu pile de combustie cu hidrogen a fost realizată prin adăugarea a
două compresoare de mare capacitate, a unor tuburi de depozitare şi a
conductelor de distribuţie, precum şi a opt distribuitoare de hidrogen. Zilnic,
sistemul extins va furniza minimum 400 de kilograme de hidrogen. BMW estimează
că sistemul extins va reduce consumul anual cu 4,1 milioane kWh, faţă de 1,8
milioane kWh cât realiza sistemul iniţial cu pile de combustie cu hidrogen.
BMW a actualizat şi
proiectul-pilot Landfill Gas-to-Hydrogen. Prima fază a studiului, care a
validat fezabilitatea economică şi tehnică, a început în iulie 2011. Acum,
proiectul a intrat în cea de-a doua etapă a conversiei metan-hidrogen. Echipa
implicată, condusă de Autoritatea de Cercetare din Carolina de Sud (SCRA),
implementează şi testează echipamentul care monitorizează puritatea
hidrogenului. Pentru aceasta, BMW a instalat un sistem de purificare care preia
un curent de gaz din deşeuri (îndepărtarea postsiloxanică), elimină sulful şi
urmăreşte elementele de contaminare şi, în cele din urmă, produce hidrogen
printr-un proces numit Steam Methane Reformer (SMR).
"BMW poate să-şi exprime
bucuria faţă de ceea ce am reuşit să realizăm în ultimele 18 luni", a
declarat Cleve Beaufort, director BMW Group pentru energie în SUA şi Canada.
"Obiectivul transformării metanului în hidrogen regenerabil s-a dovedit a
fi o opţiune posibilă pentru BMW şi va contribui la transformarea industriei de
pile de combustie."
În cadrul acestui proiect, SCRA a
fost un partener important pentru finanţare şi aplicare. De asemenea, şi
Departamentul Energiei din SUA a oferit susţinere tehnică şi financiară pentru
proiect. Faza finală a acestui proiect este prevăzută să înceapă în partea a
doua a anului 2013. La acel moment, BMW va realiza teste comparative directe
între utilajele de manevrare alimentate cu hidrogen derivat din gaz de deşeuri
şi cele alimentate cu hidrogen din surse comerciale.
Recent, ca urmare a eforturilor
depuse în producţia de energie la faţa locului, BMW Manufacturing a fost
desemnată de către Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA al doilea cel mai
mare "Green Power Partner". Clasamentul Green Power recunoaşte
afacerile şi comunităţile din SUA care fac investiţii în generarea de energie
la faţa locului. În prezent, 38% din necesităţile de energie electrică ale
uzinei BMW din SUA sunt produse la faţa locului, cea mai mare parte prin
programul de transformare a gazului din deşeuri în energie.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii