Pe lângă modelele care își vor face debutul mondial la Salonul Internațional Auto de la Geneva, cum sunt noile
pro_cee'd GT sau cee'd GT, Kia va prezenta în premieră și o gamă nouă de motorizări. Propulsoare
supraalimentate GDI cu trei sau patru cilindri, adică unități performante de 1,6 l (204 CP) și 2 l (245 CP), sau noul motor de 1 l (100 CP
sau 120 CP), toate vor asigura o ofertă mai bogată pentru viitorii clienți ai mărcii.
Cu ocazia celei de-a 83-a ediție a Salonului Internațional Auto
de la Geneva, Kia va dedica un sector din standul propriu pentru a prezenta
noua gamă de motorizări dezvoltată de companie.
Acolo vor fi prezente patru versiuni noi de motoare alimentate cu
benzină, supraalimentate (GDI - gasoline direct injection), care se află în
stadiu avansat de dezvoltare în Coreea de Sud, și care vor fi folosite în viitorul apropiat pe modelele
Kia.
Noile modele s-au aliniat celor mai în vogă tendințe din industria auto, cum ar fi diminuarea capacităților cilindrice (fenomenul de downsizing) și mărirea gradului de eficientizare în ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile poluante, urmărind în același timp să livreze performanțe dinamice de nivel înalt.
În funcție de
versiune, inovațiile aduse de noile propulsoare cuprind
tehnologii precum DCVVT (dual continuously variable valve timing - sistem dual
de distribuție variabil, disponibil atât pentru sistemul
de admisie, cât și pentru cel de evacuare), sistem de injecție cu presiune mărită (noile injectoare cu șase orificii de alimentare permit utilizarea unei
presiuni maxime de până la 200 bar), galerie de evacuare integrată în construcția blocului motor și cu o
arhitectură specială ce reduce presiunea, turbosuflante single scroll sau twin
scroll, un nou model de inter cooler cu sistem inovator de dublare a fluxului
de aer, caracteristică ce se traduce printr-o îmbunătățire a capacității de
răcire, sau sistemul de ungere îmbunătățit care
permite scăderea temperaturilor în proximitatea pistoanelor în timpul funcționării.
Noua gamă de motorizări are la bază un propulsor Kappa cu
trei cilindri, cu o capacitate de 999 cmc, botezat 1.0 T-GDI, cu două trepte de
putere disponibile: 100 CP și 120 CP, la
fel ca și în cazul unității cu patru cilindri pe care o va înlocui, dar față de care va reuși o îmbunătățire a consumului de combustibil cu 10-15 %. Următorul în
gamă este varianta 1.2 T-GDI cu patru cilindri care însumează 1.248 cmc și de la care specialiștii Kia
promit performanțe echivalente actualelor motorizări pe
benzină de 1,6 litri.
Urcând pe scara noilor versiuni de propulsoare întâlnim o
motorizare de 1,6 litri turbo, cu numele Gamma 1.6 T-GDI - patru cilindri și 1.591 cmc. Puterea maximă pe care o va putea dezvolta
este de 204 CP, iar cuplul motor maxim va fi de 265 Nm. În fine, cea mai mare unitate, și cea mai performantă, este cea de 1.998 cmc numită Theta-II,
care va fi oferită sub titulatura 2.0 T-GDI și care
promite să ofere performanțe de cel mai
înalt nivel, mulțumită celor 245 CP ce vor sălășlui sub capota automobilelor Kia animate de acest
propulsor.
Sursa: Kia Romania
0 comentarii