Aventură de succes
într-un nou segment de piaţă - primul MINI cu patru uşi, un hayon generos, până
la cinci locuri şi, opţional, tracţiune integrală a adus noi categorii de
clienţi mărcii.
Lansarea MINI Countryman a însemnat intrarea mărcii premium din Marea
Britanie într-un segment nou şi scrierea unui capitol nou în istoria sa de
succes. Ziua de 12 martie 2013 reprezintă momentul în care modelul MINI
Countryman cu numărul 250.000 a părăsit linia de asamblare din Graz (Austria),
acolo unde este uzina partenerului de producţie şi dezvoltare Magna Steyr.
Acest punct de referinţă în producţia modelului, atins la doi ani şi jumătate
de la debutul comercializării, oferă o dovadă clară că plăcerea condusului -
emblematică pentru marca MINI - şi stilul legendar sunt deosebit de
convingătoare în segmentul compact premium.
"Cererea deosebită la nivel global pentru MINI Countryman reprezintă
o dovadă convingătoare a strategiei riguroase de expansiune care este
implementată pentru marca MINI", a declarat Harald Krüger, membru al
Consiliului Director BMW AG, MINI, Motorcycles, Rolls-Royce, Aftersales BMW
Group. Producţia modelului MINI Countryman cu numărul 250.000 vine la puţin
timp după ce a început producţia MINI Paceman. Cel de-al şaptelea model din
portofoliul mărcii este produs tot la Graz.
MINI Countryman este primul model în mai bine de 50 de ani de istorie a
mărcii care are patru uşi, un hayon generos, până la cinci locuri şi un
portbagaj cu utilizare variabilă, al cărui volum variază între 350 şi 1.170 de
litri. Conceptul inovator al automobilului a oferit experienţa MINI unei noi
categorii de clienţi care au apreciat atât plusul de funcţionalitate, cât şi
echilibrul între agilitate şi confortul care iese în evidenţă de-a lungul
călătoriilor lungi. O inovaţie privind transmisia a jucat un rol important în
transformarea MINI Countryman într-un talent multilateral: este primul MINI
care opţional poate dispune de sistem de tracţiune integrală ALL4. Distribuţia
variabilă a puterii între puntea faţă şi cea spate permite conducătorului să se
aventureze în excursii off-road şi deschide o nouă abordare a sentimentului de
karting pe care îl oferă MINI.
În prezent, ALL4 poate fi comandat ca opţiune pentru MINI Cooper S
Countryman (135 kW/184 CP), MINI Cooper SD Countryman (105 kW/143 CP) şi MINI
Cooper D Countryman (82 kW/112 CP). Şi mai sus pe scara performanţelor se află
abilitatea remarcabilă a versiunii MINI John Cooper Works Countryman, care
dispune standard de tracţiune integrală. Aceasta permite ca puterea motorului
demn de curse (160 kW/218 CP) să fie transformată în plăcere extremă a
condusului, cu siguranţă maximă şi în orice situaţie. Versiunile cu tracţiune
faţă au motorizări de 90 kW/122 CP (MINI Cooper Countryman), 72 kW/98 CP (MINI
One Countryman) şi 66 kW/90 CP (MINI One D Countryman). Toate versiunile - cu
excepţia MINI One D Countryman - pot fi echipate cu transmisie automată cu şase
trepte, ca alternativă la cea standard: cutie de viteze manuală cu şase
rapoarte.
Succesul global al MINI Countryman este reflectat de datele de vânzări
înregistrate pe toate pieţe auto importante: numai în 2012 au fost vândute
102.250 de unităţi. Varianta de model cea mai cerută a fost MINI Cooper S
Countryman, urmată de MINI Cooper Countryman. Chiar dacă variantele diesel nu
sunt disponibile pe toate pieţele, ele s-au dovedit foarte populare. Modele
echipate cu motorizări diesel deţin aproximativ 37% din vânzările MINI
Countryman în 2012.
În România, în primi trei ani de prezenţă pe piaţă, modelul a devenit al
doilea cel mai bine vândut model al mărcii, după clasicul MINI Hatch. În 2012,
mai mult de 1 din 3 modele livrate în România au fost MINI Countryman (60 de
unitati dintr-un total 168 de unităţi).
Sursa: MINI Romania
Interesant Mini-ul dar cam scump, oricum pana la urma vor scadea preturile in 2-3 ani atunci cand va apare pe piata un nou model.
RăspundețiȘtergere