Hybrid Air al PSA Peugeot Citroën este un sistem de transmisie inovator şi
extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant, iar
anvelopele Michelin au fost concepute special pentru a oferi acelaşi nivel de
inovaţieşi performanţă.
4,3 grame pe kilometru şi 0,18 litri la 100 kilometri, acestea sunt
avantajele pe care anvelopele Michelin le aduc eficienţei energetice a
vehiculului.
Constructorul francez de maşini a anunţat că
prototipul Hybrid Air consumă 2,9 litri de carburant la 100 kilometri, emisiile
de dioxid de carbon fiind reduse la 68 grame/km.Prin comparaţie, la aceeaşi
putere, Citroën C3 consumă 4,5 litri de carburant la 100 de kilometri şi emite
104 grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs.Consumul de
carburant este redus cu 1,6 litri la 100 de kilometri, iar emisiile de dioxid
de carbon cu 35 grame. La prototipul Hybrid Air, noile anvelope Michelin
reduc emisiile de dioxid de carbon cu 4,3 grame/km, iar consumul de carburant
este redus cu 0,18 litri la 100 de kilometri.
Anvelopele Michelin oferă performanţe superioare
în domenii aparent ireconciliabile.În primul rând, îmbunătăţesc în mare măsură
siguranţa şi randamentul kilometric şi reduc în acelaşi timp consumul de
carburant.
„Înalte şi înguste”, două cuvinte care descriu arhitectura inovatoare şi
impresionantă a acestor anvelope.
Pentru a oferi aceste performanţe, echipele de
cercetare Michelin au creat o anvelopă cu dimensiuni noi (165/50 R18). O
anvelopă îngustă cu un diametru mare permite îmbunătăţirea simultană a
performanţelor în diferite domenii.Eficienţa energetică a vehiculului este
sporită graţie rezistenţei la rulare scăzute şi a aerodinamicii îmbunătăţite a
anvelopei; în acelaşi timp, rezistenţa la acvaplanare este îmbunătăţită graţie
efectului pronunţat de „proră” de care dispun anvelopele înguste cu diametru
mare.Diametrul mai mare sporeşte totodată confortul la rulare,deoarece
denivelările din carosabil sunt atenuate mai eficient.În plus, suprafaţa de
contact, mai îngustă şi mai lungă, contribuie la reducerea zgomotului.
Michelin a depus eforturi susţinute pentru
reducerea greutăţii anvelopelor,rezultatul fiind o anvelopă cu 1,7 kilograme
mai uşoară, ceea ce înseamnă 6,8 kilograme mai puţin pentru întregul vehicul.Aceasta
permite noii tehnologii Hybrid Air să îşi fructifice pe deplin capacitatea de
reducerea consumului de carburant.
Noua anvelopă Michelin contribuie la designul
modern şi sofisticat al acestui vehicul.Inovaţiile echipelor de cercetare şi
dezvoltare Michelin au vizat mai multe domenii.Dimensiunile şi structura
anvelopelor, materialele utilizate şi profilul benzii de rulare au fost cu
toate regândite, astfel încât anvelopa prototip Michelin să poată oferi
Citroën’s Hybrid Air o eficienţă energetică remarcabilă, siguranţă şi confort.
În anii care vor urma, aceste noi tehnologii vor putea fi integrate
progresiv în anvelopele Michelin de serie.
Sursa: Michelin Romania
0 comentarii