BMW Group şi Continental colaborează pentru
etapa următoare a condusului autonom.
BMW Group şi Continental, furnizor internaţional în domeniul auto, îşi
intensifică parteneriatul în ceea ce priveşte sistemele de asistare a
conducătorului. În ianuarie, cele două companii au semnat un acord de
dezvoltare în comun a unui sistem electronic care să fie capabil să susţină un
condus automatizat. Obiectivul principal al parteneriatul de cercetare este ca
funcţiile pentru condus superautomatizat să fie gata pentru a fi implementate
începând cu 2020.
Programul face parte dintr-o nouă viziune pentru siguranţă rutieră:
"Vision Zero (Accident-Free Mobility)" şi "Safety for All".
Proiectul de cercetare a condusului superautomatizat va căuta să implementeze
această viziune astfel încât mobilitatea fără accidente să devină mai aproape
de realitate. Pe lângă aspectul siguranţei, cercetătorii văd şi oportunităţi
pentru îmbunătăţirea semnificativă a confortului şi eficienţei. "Datorită
viziunii noastre asupra condusului superautomatizat, am dezvoltat deja
tehnologii şi metodologii pentru o gamă de sisteme revoluţionare de asistare a
conducătorului. Funcţiile de condus parţial automatizat în viitorul apropiat,
precum Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaje), vor însemna un pas
important pe drumul spre un condus foarte automatizat", a declarat Dr. Christoph
Grote, director BMW Group Research and Technology.
Ambele companii sunt de acord că un condus autonom va juca un rol major
în viitor pentru asigurarea unei mobilităţi durabile cu caracter personal.
Obiectivul: condus autonom pe autostrăzile din Europa.
Proiectul comun între BMW Group şi Continental este prevăzut să înceapă
în prima parte a anului 2013 şi se încheie în 2014. De-a lungul acestui
interval de doi ani vor fi dezvoltate mai multe prototipuri capabile să opereze
superautomatizat pe autostrăzi. Ele vor fi înmânate unui grup restrâns de
participanţi pregătiţi special care vor face parte dintr-un program-pilot de
testare a funcţiilor pentru condus autonom. Testele, care vor avea loc pe
autostrăzi din Germania şi din Europa, vor lua în considerare toate provocările
specifice, precum noduri rutiere, staţii de taxare, lucrări rutiere şi
frontiere naţionale.
Pentru ca acest sistem să devină realitate, mai multe echipe ale ambelor
companii vor aborda o gamă de provocări tehnice, deoarece numai cu o comandă
completă a tehnologiei necesare va fi posibilă dezvoltarea unui cadru juridic
pentru condus automat.
Mai mulţi ani de experienţă în condusul automatizat.
De-a lungul ultimilor zece ani, BMW Group a făcut deja paşi importanţi
în dezvoltarea funcţiilor pentru condus automatizat.
La mijlocul anului 2011, un prototip al BMW Group Research and
Technology a făcut un test public pe autostrada A9 dintre München şi Nürnberg -
fără vreo intervenţie a şoferului. Acest prototip pentru cercetare, care
continuu este în curs de îmbunătăţire, a frânat, a accelerat şi a depăşit alte
automobile - totul complet autonom - şi, în acelaşi timp, s-a adaptat constant
situaţiei din trafic şi a respectat regulile de circulaţie. Totodată, acest
prototip a parcurs aproximativ 10.000 de kilometri în teste. Dacă această
maşină automatizată de cercetare poate opera cursiv şi adapta în trafic,
strategia sa de operare trebuie definită clar. Aceste strategii derivă din două
componente principale - poziţionarea cu acurateţe a automobilului pe banda de
trafic şi recunoaşterea clară a tuturor maşinilor şi obiectelor din mediul său
imediat. Detectarea este realizată de o combinaţie de tehnologii diverse şi
complementare cu senzori, printre care se numără radar laser de jur-împrejur,
radar convenional, scanare video şi cu ultrasunete. În ciuda acestei capacităţi
de scanare 360°, sunt extrem de puţine elemente de design exterior care
diferenţiază acest automobil de un model de serie.
Tehnologiile principale necesare pentru condus automatizat au fost
dezvoltate de inginerii BMW Group Research and Technology în proiectele
anterioare de cercetare BMW TrackTrainer şi Emergency Stop Assistant. Bazat pe
combinaţia unei hărţi digitale de înaltă precizie şi a datelor GPS şi video,
BMW TrackTrainer permite ca automobilele să navigheze complet autonom pe
circuite de curse, urmând trasa ideală. La 21 octombrie 2009, sistemul a fost
utilizat pentru a ghida un automobil pe bucla Nordschleife de la Nürburgring.
La 25 mai 2011, când BMW TrackTrainer a ajuns în SUA, o demonstraţie organizată
pe Laguna Seca Raceway din California a demonstrat că automobilele automatizate
pot furniza performanţe impresionante.
Dacă este identificată o urgenţă medicală în automobil - de exemplu,
dacă biosenzorii detectează un infarct suferit de conducătorul auto -, BMW
Emergency Stop Assistant are capacitatea de a comuta în modul de condus
automatizat şi să oprească maşina în siguranţă. Sistemul activează luminile de
avarie şi, ţinând cont de trafic, realizează manevrele necesare, într-o manieră
sigură şi controlată, pentru oprirea automobilului la marginea drumului. În
acelaşi timp, un apel de urgenţă este transmis automat prin BMW eCall pentru a
solicita asistenţă medicală şi pentru a înştiinţa autorităţile rutiere. Astfel
se asigură o reacţie de urgenţă eficientă şi adecvată.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii