Au rămas mai puţin de două săptămâni până la
începutul unui nou sezon DTM la Hockenheim (Germania). Când cei opt piloţi BMW
vor fi prezenţi pe legendarul circuit pentru prima întrecere competiţională din
acest sezon, multe se vor fi schimbat de anul trecut, unul încununat de succes.
Pe lângă faptul că Bruno Spengler (Canada) - campionul piloţilor din 2012 - va
lua startul cu numărul 1 pe maşina BMW Bank M3 DTM, inovaţii precum pneurile
alternative, DRS şi noul format al week-endului de cursă vor reprezenta
provocări noi pentru echipele BMW. Directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt,
ne oferă o scurtă prezentare a celor mai importante schimbări din acest sezon.
Jens Marquardt despre...
...BMW M3 DTM.
"Pe baza
experienţei pe care am acumulat-o în sezonul trecut, am făcut maşina mai
robustă în toate compartimentele. Întrucât suntem limitaţi din punct de vedere
al nivelului de dezvoltare la care putem supune aerodinamica, am pus accentul
pe alte aspecte. În special îmbunătăţirile aduse setărilor BMW M3 DTM pot face
diferenţa în week-endurile de cursă. Inginerii de cursă ai fiecărei echipe,
împreună cu piloţii, joacă un rol important în această privinţă."
…noul format al week-endurilor de cursă DTM.
"În 2012, eram
nou-veniţi în DTM şi iniţial a trebuit să ne obişnuim cu campionatul şi cu
procesele specifice pe care competiţia le implica. Am reuşit să ne descurcăm de
la prima încercare. Reducerea week-endurilor de cursă la două zile propune o altă
provocare pentru toţi cei implicaţi. Când am pregătit sezonul 2013, am încercat
în principal să îmbunătăţim interacţiunea dintre mecanici în stand, precum şi
comunicarea dintre ingineri şi echipaje. Ne-am străduit să facem întreaga
structură mai eficientă. Pentru a simula noile condiţii, am clădit totul la
testul de la Hockenheim ca şi cum am fi la un week-end de cursă pentru prima
dată - de la pit wall la reţeaua radio. În general vorbind, salutăm noul format
de cursă - considerăm că astfel week-endurile vor deveni mai compacte şi mai
atractive."
...echipa nouă, BMW Team MTEK.
"Probabil, cea
mai mare provocare a noastră de-a lungul iernii a fost să unim şi să integrăm a
patra echipă, BMW Team MTEK. Gruparea lui Ernest Knoors a avut doar câteva luni
la dispoziţie în care să se pregătească pentru prima apariţie. Mai mult, noi -
cei de la BMW Motorsport - a trebuit să adaptăm întreaga infrastructură pentru
a se potrivi pentru patru echipe şi opt maşini. Structura şedinţelor a fost şi
ea modificată, pentru că pur şi simplu ai nevoie de mai mult timp pentru orice
- în special comunicarea între părţile implicate - atunci când ai opt piloţi şi
opt maşini. Şi acest lucru a fost analizat serios de-a lungul
pregătirilor."
...Drag Reduction System (DRS / sistemul de
reducere a rezistenţei aerodinamice).
"Primele teste cu
DRS le-am efectuat la începutul anului. Când am evoluat în premieră pe circuit
cu acest sistem, provocarea a fost să-l integrăm pe o singură maşină a fiecărui
constructor astfel încât să nu afectăm testele normale. De atunci, DRS a fost
dezvoltat continuu. Sistemul a fost supus şi unui test de stres, iar acum este
pregătit să fie utilizat în curse."
...pneurile alternative.
"Pneurile
alternative (option tyre) a fost dezvoltat pentru a face DTM şi mai interesant.
Este mai rapid decât pneul normal pe parcursul primelor tururi - doar regimul
de cursă ne va spune exact cu cât este mai rapid. Totuşi, cauciucul se
degradează după o anumită perioadă. Chiar şi după teste, nu ştim exact cum se
va comporta. Vom afla acest lucru doar la Hockenheim, atunci când pneurile vor
fi folosite prima dată într-o cursă. Însă nici atunci nu vor putea spune cu
precizie cum vor funcţiona pe celelalte circuite. În concluzie, chiar şi după
teste, încă suntem dominaţi de un nivel ridicat de incertitudine asupra acestui
aspect."
...interconexiunea dintre pneurile alternative
şi DRS.
"Combinaţia celor
două schimbări, pneul alternativ şi DRS, promite să furnizeze câteva momente
interesante. Sprijinim utilizarea celor două elemente şi le vedem ca o decizie
bună pentru sport şi pentru fani."
Sursa: BMW Romania
0 comentarii