Noul Citroën C4 Picasso
CITROËN păseste într-o nouă etapă în ceea ce priveste strategia de produs. Marca dezvăluie primele fotografii oficiale ale noului CITROËN C4 Picasso, care urmează să fie lansat în Franţa, în iunie 2013. Expresie a tehnologiei CITROËN Créative, conceptul Technospace inaugurează o nouă etapă prin:

- Design-ul puternic, expresiv, dezvăluit de liniile dinamice si farurile high-tech cu LED-uri 3D, inspirate de ultimele concepte ale Mărcii.
- Un stil interior generos, cu o ambianţă luminoasă si materiale ce sporesc calitatea perceptibilă. Noul CITROËN C4 Picasso oferă o experienţă a condusului de înaltă clasă, graţie scaunului confortabil Relax, ce îmbunătăţeste confortul picioarelor.
- Tehnologii ce sporesc confortul, precum interfaţa full-touch si ecranul panoramic HD de 12”.
- Inovaţii pentru o experienţă la volan usoară si relaxată, precum: 360 Vision*, Park Assist sau active cruise control si centuri active.

Având la bază EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noua platformă a Grupului PSA Peugeot Citroën, noul CITROËN C4 Picasso este un autovehicul de ultimă generaţie cu:
- Proporţii originale, ce combină liniile exterioare compacte (L: 4.43m / W: 1.83m / H: 1.61 m) cu habitaclul de referinţă si o capacitate a portbagajului record (537 litri VDA).
- O greutate redusă cu 140 kg comparativ cu generaţia anterioară, aerodinamică optimizată (CdA 0.71) si o gamă de motorizări mult mai eficiente, în special cu versiunea ce emite sub 98 g/km de CO2, un record pentru această categorie. Noul CITROËN C4 Picasso va fi de asemenea primul model al Mărcii echipat cu motorizarea BlueHDi*, conformă normei Euro 6 si care integrează de asemenea modulul SCR (reducţie catalitică selectivă).

Un design care marchează un adevărat salt între generaţii
Noul CITROËN C4 PICASSO este în primul rând un autovehicul cu un design remarcabil. Modelul beneficiază de conceptele inovatoare propuse de platforma EMP2, pentru a explora noi forme ale expresiei stilistice: consola faţă redusă (-70 mm), blocul motor si podeaua coborâte (între -40 mm si -50 mm la motor, si -20 mm la podea) si ecartament mărit (+82 mm în partea din faţă +31 mm în spate).

Primul lucru pe care s-a axat designerul Fréderic Soubirou a fost acela de a crea semnătura laterală, forma C din crom care întăreste personalitatea lateralelor noului CITROËN C4 Picasso, evidenţiind în acelasi timp spaţiul generos de care se bucură atât pasagerii din faţă, cât si cei din spate. Linia lateralelor cu panourile sculptate crează impresia de forţă.

Noul Citroën C4 Picasso
Partea frontală reprezintă dovada restilizării stilului CITROËN, graţie noului compartiment motor ambiţios, precum si ornamentelor scoase în relief pentru a atinge remarcabilele blocuri high-tech. Luminile de zi sub forma unei baghete subţiri de tip LED extind linia grilei de radiator, iar cele de ceaŃă adaugă un plus de rafinament semnăturii deosebit de originale.

Stopurile spate, inspirate de concept car-urile Tubik, Survolt si Revolte, integrează efectul 3D. Noul haion dă senzaţia de spaţiu si forţă, conferind o notă dinamică părţii spate. În momentul deschiderii, acesta asigură accesul facil la portbagaj.

Etalând aceste noi caracteristici, CITROËN C4 Picasso vă propune o gamă de 7 culori, începând cu sofisticatul gri Shark, gri Aluminium, maro Hickory si negru Onyx si până la rosu Rubi, albastru Teles si albastru Kyanos. Jantele din aliaj cu design original sunt de asemenea disponibile în 3 dimensiuni: 16’’, 17’’ si 18’’.

Design interior remarcabil
Noul CITROËN C4 Picasso se poate lăuda cu o ambianţă interioară remarcabilă. Senzaţia de spaţiu este amplificată de parbrizul panoramic si plafonul vitrat vast, ce umple întregul autovehicul de lumină. Ca si la generaţia anterioară de autovehicule, cabina se poate lăuda cu o suprafaţă vitrată excepţională (5.30 m2).

Design-ul excepţional al noului CITROËN C4 Picasso se regăseste de asemenea si în ceea ce priveste calitatea materialelor si atenţia acordată detaliilor. Acest autovehicul se ridică la cele mai înalte standarde de calitate perceptibilă.

Noul Citroën C4 Picasso
Interfaţă digitală full-touch
Noul CITROEN C4 Picasso vine echipat cu o interfaţă full digitală, deosebit de intuitivă si atractivă. Plansa de bord amplă este structurată în jurul a două ecrane poziţionate în secţiunea centrală: un ecran tactil de 7” si un ecran panoramic HD de 12”.

Tastatura tactilă standard de 7”, cu cele sapte taste, controlează toate funciile din interiorul autovehiculului: aerul condiţionat bi-zonă, navigaţia, sistemul audio, telefonul, funcţiile de asistenţă a condusului. Totul printr-o simplă atingere!

Ecranul panoramic HD de 12” furnizează date esenţiale, necesare condusului si poate fi configurat de către conducătorul auto în orice moment pentru a afisa atât informaţiile oferite de sistemul de navigaţie, cât si funcţiile de asistenţă în timpul condusului.

Lider pe segmentul său în materie de emisii CO2 si consum de carburant
Pentru a face faţă provocării CO2, noul CITROËN C4 Picasso este cu 140 kg mai usor faţă de predecesorul său, mulţumită:
- Noii platforme EMP2, ce foloseste aluminiu sau elemente din aliaj de oţel pentru anumite părţi si un planseu spate din material compozit, ce reduce greutatea autovehiculului cu 70 kg.
- Design-ului caroseriei, care reduce cu încă 70 kg greutatea autovehiculului, graţie dimensiunilor optimizate ale exteriorului si utilizării de noi materiale, precum capota din aluminiu si haionul din material compozit.

Greutatea optimizată, completată de aerodinamica deosebită (CdA de 0.71), precum si gama optimizată de motorizări au redus semnificativ emisiile si consumul de carburant. Nivelul emisiilor a scăzut cu aproximativ 30 grame, economisind peste 1 litru la km comparativ cu generaţia anterioară de autovehicule.

În acelasi timp, noul CITROËN C4 Picasso este primul MPV compact echipat cu motoare cu combustie internă, ce emit mai puţin de 100 g/km of CO2. Motorizarea e-HDi 90 Airdream, asociată noii cutii de viteze cu 6 rapoarte, ETG6, emite doar 98 g/km de CO2, cu un consum de 3.8 l/100 km în ciclu combinat, un record pentru categoria sa!

Gama de motorizări a noului CITROËN C4 Picasso înregistrează numeroase puncte forte:
- La motoarele diesel, tehnologia Stop&Start echipează toată unităţile, exceptând HDi 90 cu transmisie manuală.
- Motorizarea e-HDi 115 CP are un nivel remarcabil al emisiilor de CO2 de doar 104 gr asociată cutiei de viteze ETG6 (105 grame la cutia manuală) si un consum mixt de 4 l /100 km.
- Noul CITROËN C4 Picasso este primul model echipat cu motorizarea BlueHDi conform standardelor Euro 6: Motorizarea BlueHDi 150 CP emite 110 g/km de CO2 si integrează modulul SCR (reducţie catalitică selectivă), în prezent cea mai eficientă tehnologie pentru tratarea NOx (- 90%), reducând emisiile CO2 în orice situaţie.

Pe lângă cutia manuală în 6-trepte disponibilă la toate motorizările diesel (exceptând HDi 90), o nouă cutie în 6 trepte este de asemenea disponibilă: ETG6. Oferind o performanţă optimizată, noua cutie de viteze poate fi asociată motorizărilor e-HDi 90 CP si e-HDi 115 CP. Cu ETG6, conducătorii auto pot trece de pe modul manual pe cel automat în orice moment, în funcţie de condiţiile de rulare. Noua cutie integrează o funcţie de anti-patinare, iar cursa pedalei este optimizată pentru a reduce forţa, în special pentru o demarare calmă si un plus de manevrabilitate. Schimbarea rapoartelor de viteză devine mai precisă, prin impulsul dat de conducătorul auto, pentru un plus de performanţă si confort.

Gama de cutii de viteze este completată de cutia automată în 6 rapoarte, disponibilă din prima jumătate a anului 2014.

Sursa: Citroen Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Doar o mica modificare i-as face. As redesena farurile. Ceva in genul asta. (Photoshop)...
    http://postimg.org/image/tlwqlrvn1/full/
    http://postimg.org/image/969ppsckh/full/
    http://postimg.org/image/xcst6a4op/full/

    RăspundețiȘtergere