Interviu cu Ionuț Mistode
Bună, Ionuț. După un sezon intens disputat în care te-ai
duelat pentru prima treaptă a podiumului cu Cazacu, ai rămas campionul
incontestabil al Dunlop Romanian Superbike. Cum vezi sezonul 2013? Va fi la fel
de disputat? Ești pregătit să cucerești din nou titlul?
I.M: Dacă până acum am reușit să îmi adjudec în fiecare an locul 1, de acum
încolo pare tot mai dificil pentru că nivelul piloților a crescut foarte mult, Cătălin Cazacu va fi
la al doilea an la clasa Superbike, pe o motocicletă pe care acum o cunoaște foarte bine. Ionel Pascotă și-a anunțat revenirea în Dunlop Rosbk. Au apărut piloți tineri de la care mă aștept să apară și o creștere a performanțelor în acest an, Andrei Enescu poate avea și el un cuvânt de spus, mai ales că și-a anunțat participarea pe noul BMW HP4. Ștefan Popescu, Daniel Vargolici, Eduard
Alexandrescu, Marian Zaharia și
Zoltan Zigmond s-au pregătit mai intens pentru acest sezon.
Cu ce noutăți intri în acest an pe pistă? Pentru 2013 ai
făcut alte opțiuni privind echipamentul, motocicleta, echipa?
I.M: Cred că în acest an voi concura pe vechea mea motocicletă Suzuki
K9, încercăm să o punem la punct până la prima etapă. Voi concura la BGS
motorsport și în acest an. Din punct
de vedere al echipamentului, îmi păstrez parteneriatul cu Motorteam,
distribuitor al căștilor Suomy,
combinezoanelor Spidi și cizmelor XPD. Anul
trecut am încasat o căzătură și
combinezonul și-a făcut treaba și, deși am căzut la peste 160km/h, nu am pățit nimic.
În afară de tine, pe cine vezi ca favorit la
titlul din acest an la clasa ta?
I.M: Cred că ar fi mai bine să nu fac pronosticuri :)
Lupta cu Cazacu te motivează să treci la un alt
nivel, cum ar fi, de exemplu, să intri în competiție directă cu cât mai mulți piloți străini cu performanțe notabile în motociclismul viteză pe circuit?
I.M: Cătălin Cazacu este un sportiv foarte ambițios și a demonstrat că poate câștiga curse încă din primul an la clasa SBK. Din
acest an sperăm ca și campionul Bulgariei,
Kalin Kulev și Yunus Ercelic din
Turcia să participe etapă de etapă. Eu particip la competițiile moto pentru a mă autodepăși. Dacă nu progresez, simt că pierd timpul. Am
început pregătirea fizică de la sfârșitul anului trecut și cred că o să am un început de sezon foarte
bun.
În afară de sportiv, în Dunlop RoSBK ești și co-organizator. Ce noutăți mai pregătiți concurenților pentru acest sezon?
I.M: Înființarea clasamentului pe
echipe, astfel atât la clasa Superbike cât și la Supersport câte 2 piloți pot forma câte o echipă. Punctele cumulate ale
acestora intră în clasamentul pe echipe.
Vor apărea două clase noi, Superbike Challenge și Supersport Challenge powered by Dunlop.
După ce anul 2012 a adus o cupă pentru debutanți și începători, GP Racer Rookies CUP, anul 2013
este rezervat sportivilor mai rapizi și cu un nivel de performanță mai mare. Ce te-a motivat să lansezi acestor
sportivi provocarea Superbike Dunlop Challenge?
I.M: Aceste clase au scopul de a atrage mai mulți piloți străini care să crească și mai mult nivelul competiției. Fără concurența piloților străini riscăm să ne plafonăm. Mai mulți piloți înseamnă mai mult spectacol care sperăm să
contribuie la eforturile noastre de a promova acest sport în România.
În calendarul sezonului sunt trecute trei etape
în România, iar fanii așteaptă încă de anul trecut să vadă o etapă pe un
circuit profesionist la noi în țară. Cât de realistă este perspectiva unei etape
în România și
în ce stadiu sunt lucrările la circuitul MotorPark de la Adâncata?
I.M: Din informațiile
mele, circuitul de la Târgu Mureș va fi dat în folosință în luna septembrie iar la Adâncata sunt
programate lucrările de asfaltare în luna iunie. Față de anul trecut când speram că de la stadiul de
proiect să se poată finaliza construcția pistei, anul acesta fundația circuitului este în proporție de 90 % finalizată. Eu cred că anul acesta,
în cel mai rău caz, vom avea 2 etape în loc de 3 pe circuitele din România.
Te aștepți ca numărul sportivilor să crească în acest an
la etapele din Dunlop Romanian Superbike?
I.M: Da, de la an la an numărul sportivilor crește ușor, o creștere mai mare va apărea atunci când sportivii
vor avea unde să se antreneze la costuri reduse. Eu sper ca din 2014 să se îndeplinească
aceste condiții odată cu apariția circuitelor din România. În 2008, la prima
etapă erau aproximativ 80 de sportivi la start iar acum ne așteptăm la 120 de sportivi.
Unde te mai putem vedea în 2013 și unde vor putea urmări fanii evoluția piloților din Dunlop Romanian Superbike?
I.M: Vom stabili în cadrul echipei la ce competiții mai participăm, este foarte posibil să mergem
și în Campionatul Național, ținând cont că în premieră Federația Română de Motociclism a anunțat că toate etapele vor fi organizate pe
circuite. Aș vrea să particip și în alte campionate mai puternice dar
deocamdată nu există sponsori care să susțină un astfel de proiect.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
0 comentarii