Fiecare model nou BMW X
este un deschizător de drumuri. În 1999, premiera mondială a primului model BMW
X (BMW X5) a făcut ca BMW Group să inaugureze segmentul Sports Activity Vehicle
(SAV) - unul în care modelele BMW X rămân lideri de piaţă. BMW X3 şi BMW X1 au
fost şi ele primele modele SAV din clasa lor şi continuă să impună ritmul în
faţa concurenţei şi în prezent. Această dezvoltare a căpătat o nouă dimensiune
în mai 2008 prin lansarea BMW X6 - primul Sports Activity Coupé (SAC). Unic în
continuare, acest concept a reunit, în premieră, aspectul robust al unui model
BMW X cu aura emoţională şi caracterul sportiv al unui coupé BMW. Popularitatea
mare a primului autovehicul al acestei noi categorii de modele a fost
confirmată şi de volumele constant mari ale vânzărilor. Scurta istorie a gamei
BMW X este deja una de succes. De la lansarea din 1999, media vânzărilor în
portofoliul BMW X a urmat o linie constant ascendentă: unul din patru
automobile BMW noi este un model BMW X. În România aceste modele se bucură de o
popularitate şi mai mare, deja aproape două modele din trei sunt din această
gamă.
Prin BMW Concept X4, BMW Group oferă o
avanpremieră a viitorului familiei BMW X. Noul concept Sports Activity Coupé de
la BMW este pregătit să continue povestea de succes a BMW X6, dar într-un nou
segment. Proporţiile atractive, contururile ferme degajă emoţia, dinamismul şi
robusteţea pe care le-ai aştepta de la un model BMW X model. Totodată,
automobilul îşi respectă promisiunea de a oferi performanţe remarcabile şi
dinamică a condusului. Toate acestea vor putea fi experimentate când modelul de
serie BMW X4 va ieşi de pe linia de producţie pentru lansarea pe piaţă, moment
prevăzut pentru prima parte a anului 2014. Cel de-al doilea Sporty Activity
Coupé în gama mărcii va fi produs la uzina BMW din Spartanburg (SUA), centrul
de competenţă pentru modelele BMW X unde se fabrică şi BMW X5, BMW X6 şi BMW
X3.
Caracterul sportiv al BMW Concept X4 este
evidenţiat de liniile dinamice, precum şi de proporţii. Cu o lungime de 4.648
mm, o lăţime de 1.915 mm şi o înălţime de 1.622 mm, dimensiunile exterioare ale
caroseriei semnalează eleganţa sportivă şi robusteţea puternică. Pe lângă
capota lungă a compartimentului motor, consolele scurte şi habitaclul amplasat
spre spate, printre particularităţile acestui BMW se numără ampatamentul lung
care măsoară 2.810 mm, dar şi jantele de 21 de ţoli, din aliaj, conferă un plus
de sportivitate acestui Sports Activity Coupé.
Stilul părţii frontale de la BMW Concept X4
reflectă, în egală măsură, dinamica BMW emblematică, dar şi forţa şi robusteţea
tipice pentru un BMW X. Particularităţile BMW tradiţionale, cum sunt grila
radiatorului şi farurile circulare duble stilizate, oferă părţii frontale o
identitate clară. La BMW Concept X4, aceste caracteristici de design al părţii
frontale se evidenţiază şi profunzimea tridimensională. Grila mare a
radiatorului se extinde în conturul cu aspect solid. Rama lucioasă este
deschisă în lateral şi la extremitatea inferioară, astfel că centrul părţii
frontale dă impresia că pluteşte. Grila dispune de bare sculptate proeminent cu
detalii elegante. În treimea inferioară, barele concave de culoare negru lucios
sunt albite, cu finisaj mat, ceea ce face ca structura grilei să aibă un
puternic impact vizual. În plus, grila radiatorului are prize de aer
suplimentare pentru a asigura un flux de aer mărit pentru motor.
Grila radiatorului este flancată de farurile
full-LED cu contur dinamic. În interiorul farurilor, interpretarea fluentă, de
formă hexagonală, a aspectului circular dublu specific BMW indică orientarea
clară asupra drumului. Continuarea orizontală a elementelor luminoase din
interior creează o conexiune vizuală cu grila, ceea ce accentuează suplimentar
lăţimea părţii frontale.
Această expresie dinamică se extinde şi la
nivelul barei frontale. Pentru a respecta tradiţia modelelor BMW coupé, prizele
de aer laterale sunt mai mari decât cele interioare şi sunt o dovadă optică a cerinţei
crescute pentru aer de răcire - necesitate care este îndeplinită. Împreună cu
ecartamentul lat al automobilului şi centrul de greutate coborât, admisiile
reprezintă promisiunea unor performanţe excepţionale. Prizele de aer laterale
preiau tema stilistică a grilei radiatorului; liniile orizontale de culoare
neagră sunt, asemenea celor ale grilei, parţial albite, doar că marginile sunt
cromate şi strălucitoare. Astfel se obţine un contrast seducător de materiale,
o combinaţie între calitate şi robusteţea caracteristică modelelor BMW X. Tema
de design are punctul terminus în protecţia de sub podea, unde cele trei
elemente cromate şi strălucitoare reprezintă o abordare de calitate a
preferinţei moderne pentru durabilitate minimalistă.
În stilul BMW tradiţional, ecartamentul lung,
capota lungă a compartimentului motor, consolele scurte şi habitaclul dispus
spre spate conferă maşinii o imagine sportivă. Interacţiunea suprafeţelor
creează un contrast dinamic de lumini şi umbre care degajă sentimentul de agilitate
şi putere.
Linia acoperişului, în stilul unui coupé,
coboară elegant şi face ca maşina să pară mai lungă. Sub ea, geamurile se
extinde mult în spate, unde sunt încadrate de o interpretare dinamică a curbei
Hofmeister, o caracteristică de design BMW a montantului C.
Conform standardului BMW X, pasajele roţilor de
la BMW Concept X4 sunt largi şi aproape pătrate ca design. Această accentuare
evidentă a roţilor atrage atenţia şi mai mult asupra atitudinii şi
ampatamentului maşinii şi se doresc o expresie vizuală a sistemul inteligent de
tracţiune integrală xDrive. Protecţiile de culoare negru mat reprezintă ultimul
elementul al caroseriei înainte ca BMW Concept X4 să ruleze pe şosea. Jantele
de 21 de ţoli, din aliaj uşor şi în două culori, completează aspectul
automobilului când este privit din lateral. Alternanţa lucios – negru mat
creează o imagine de profunzime la nivelul roţilor.
Şi în partea din spate, BMW Concept X4 preia
designul zonei frontale, elementele sportive care accentuează lăţimea fiind reproduse
într-o manieră orizontală. Liniile caroseriei şi stopurile LED subţiri,
poziţionate spre marginile caroseriei, accentuează pasajele musculoase ale
roţilor şi ecartamentul lat. Dedesubt, liniile orizontale realizează o
diviziune vizuală a spatelui în două secţiuni, iar suprafeţele luminoase
accentuează lăţimea automobilului.
Datorită lunetei mici, caroseria oferă o
impresie şi mai puternică, iar umerii laţi au o prezenţă de forţă. Mai jos,
stopurile de forma literei L de la BMW Concept X4 subliniază poziţia
automobilului pe şosea. În stopuri se regăseşte un element interior full-size,
a cărui formă tridimensională reproduce forma L specifică BMW şi care are o
profunzime impresionantă.
Cel mai atractiv element al spatelui este bara,
care este o interpretare a prizelor exterioare de aer din bara frontală.
Decupajele din bară preiau cele două ţevi de eşapament într-o oscilaţie
dinamică înainte de a direcţiona atenţia spre roţi.
Scutul de protecţie îndeplineşte rolul de limită
inferioară a caroseriei. Suprafeţele negru mat reduc înălţimea percepută a
maşinii şi accentuează caracterul robust al spatelui de la BMW X. La partea
frontală a automobilului, scutul de protecţie are o amprentă sofisticată
datorită celor trei elemente de nuanţă deschisă, cromate şi strălucitoare.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii