Kia Motors a pregătit o surpriză
majoră vizitatorilor celei de-a noua ediții a Salonului
Internațional Auto de la
Seul (Seoul Motor Show) prezentând în premieră mondială noul concept CUB.
Conceput și desenat în cartierul general din Seul al companiei, sub îndrumarea
directă a șefului departamentului de design Kia, Peter Schreyer, noul CUB măsoară
ceva mai puțin de patru metri și este dotat cu
portiere care se deschid în sens opus, lipsa stâlpilor B din structura de
rezistență a automobilului facilitând un acces excelent în habitaclul luxos.
"Noua Kia CUB este un coupé compact cu patru portiere gândit special pentru un plus de performanță, dar și de practicabilitate", a
precizat Thomas Oh, vicepreședinte executiv și COO al Kia Motors Corporation. "Conceput pentru a fi pe placul
celor care stabilesc tendințele urbane,
habitaclul lui CUB poate găzdui în deplin confort patru persoane care vor
beneficia de o atmosferă foarte plăcută."
Privindu-i exteriorul se remarcă
siluetă micuță, dar zveltă, cu partea frontală veselă și cu un caracter
îndrăzneț în ansamblu. Unele elemente de design gândite de Peter Schreyer în
2007 şi puse în scenă de
conceptul Kia Kee 2+2 au fost revizuite și reinterpretate pentru
noul CUB. "Nasul" lui CUB este încadrat de un
element asemănător unei guri, iar tuşele amintesc de elemente de actualitate, întâlnite la designul modelelor
Optima, Sportage sau Cadenza. Noua interpretare a grilei
încadrează un element ce integrează admisia de aer a turbosuflantei, care este
vopsită în culoarea caroseriei
Farurile sunt prevăzute cu
tehnologie LED, și sunt apropiate conceptual de
cele montate pe Kia Qouris, model lansat anul trecut de Kia. Jantele de aliaj
au dimensiunea de 19 inch și completează
aripile arcuite, în timp ce pe lateral portierele din față sunt prevăzute cu elemente aerodinamice care completează inspirat
profilul conceptului. În spate, lămpile cu LED contribuie la caracterul premium
al exteriorului, iar motivul de design întâlnit și la partea frontală
și preluat de la Kia Kee este adoptat pentru a accentua lățimea automobilului.
Exteriorul "curat"
este evidențiat și de oglinzile minuscule, aerodinamice, și de mânerele
portierelor încastrate. La capitolul aspect s-a optat pentru o schemă cromatică
bicoloră, iar dungile subliniază caracterul sportiv, dând de înțeles că este vorba de un automobil cu un potențial de performanță evident.
Un interior luxos cu patru
locuri veritabile
Cu patru locuri individuale,
interiorul lui CUB va garanta o ambianță unică. Senzația va fi aceea a unui coupe de lux, cu finisaje din piele neagră și cu elemente galbene montate pe scaune, volan și mânerele ușilor, pentru a
evidenția și mai mult caracterul premium.
Aspectul bordului a fost
inspirat de ochii animalelor sălbatice. Consola centrală are un aspect
minimalist, iar gura de ventilație este controlată
de un senzor tactil. Pentru un plus de siguranță, volanul este
prevăzut cu o tehnologie care permite monitorizarea ritmului cardiac al șoferului.
Pe lângă volanul inteligent,
element central pentru șofer, există și un sistem botezat DIS (Driving Information System) care poate fi
controlat prin intermediul gesturilor chiar în timpul mersului, mulțumită unei camere care le recunoaște și sesizează mișcările acestuia. Cu mişcari bine definite șoferul poate accesa diferite meniuri ale sistemului multimedia al
noului concept CUB și poate da anumite comenzi. Țintind caracterul orientat spre performanță, CUB este prevăzut
și cu un suport de sprijin pentru piciorul șoferului, exact ca
în cazul automobilelor sportive.
Pentru grupul propulsor al
noului CUB s-a optat pentru o versiune îmbunătăţită a motorului de 1,6 litri
GDI (injecție directă de benzină), unitate confirmată recent că va intra în
dotarea noilor cee'd GT și pro_cee'd GT,
proaspăt lansate spre comercializare în Europa. Beneficiind de aportul unei
turbosuflante twin-scroll și a unor elemente
interne reproiectate, noul motor va produce cu 51% mai multă putere (204 CP) și un cuplu motor maxim îmbunătățit cu 60% (265 Nm)
față de unitatea normală de 1,6 litri.
Grație acestei
motorizări, și a transmisiei manuale cu șase rapoarte cu care
face pereche, ambele modele GT produse de Kia pot accelera până la viteza de
100 km/h cu start de pe loc în doar 7,7 secunde, în timp ce viteza maximă
constructivă este de 230 km/h. În momentul de față nu există planuri
concrete pentru introducerea în producția de serie a
conceptului CUB.
Sursa: Kia Romania
0 comentarii