MINI este în plină expansiune: 2012 a fost
primul an când marca a depășit 300 000 vânzări. Cu o gamă care acum include șapte modele, MINI este un succes global. În
Statele Unite, cea mai importantă piață a mărcii, s-a aniversat în urmă cu câteva zile
livrarea cu numărul 500.000. Pentru a răspunde cererii de pe piețele în ascensiune, sunt în pregătite mai multe
linii de asamblare în afara Europei. Prima de acest fel urmează a fi deschisă
la Chennai, India, respectând toate standardele de calitate ale BMW Group, deja
în acest an.
Noua investiție vine numai la un an după ce MINI a început vânzările în India și este o consecință a creșterii continue a
cererii de pe piețele asiatice. Marca britanică are o
tradiție bogată în ceea ce privește liniile de asamblare în afara Europei. Clasicul Mini a fost produs în
afara Marii Britanii, în 12 țări de pe 4
continente.
Primele modele
asamblate la Chennai vor fi MINI Cooper D Countryman și MINI One Countryman. Majoritatea componentelor folosite vor fi produse
de partenerul de producție și dezvoltare MINI,
Magna Steyr, în Graz, Austria. Propulsoarele vor fi realizate în Marea
Britanie, la fabrica de motoare a mărcii din Hams Hall, lângă Birmingham.
Componentele vor fi
împachetate în seturi corespunzătoare unui automobil și ordonate conform procesului de asamblare. Automobilul va fi finalizat
utilizând și piese produse local la aceeași fabrică BMW Group de lângă Chennai.
În ultima perioadă,
India a devenit o piață tot mai importantă pentru BMW Group,
compania preluând direct activitatea de import din 2007. La începutul anului
trecut MINI a deschis primele 5 showroom-uri dedicate MINI în Delhi, Mumbai,
Hyderabad și Bangalore, India devenind piața cu numărul 100 unde marca britanică este reprezentată. În total 302
automobile au fost livrate în 2012, între martie și decembrie.
Decizia BMW Group - ca
parte a strategiei „producția urmează piața“ – de a deschide o linie de asamblare pentru MINI Countryman în India
vine ca răspuns la interesul local tot mai mare în regiune pentru automobile
premium. MINI devine astfel primul producător din segmentul premium compact în
această țară, unul dintre segmentele cu cele mai
mari potențiale de creștere.
Fabrica BMW din
Chennai a fost deschisă în martie 2007. Aici s–au produs pentru piața asiatică BMW Seria 3, Seria 5, precum și BMW X1 și X3. Acoperind o suprafață de 13000 metri pătrați, fabrica se află în parcul industrial Mahindra World City, la
aproximativ 40 km de Chennai.
Cinci din șapte modele MINI sunt produse în acest moment în Marea Britanie. Fabrica
MINI Oxford reprezintă punctul central al rețelei de producție, în timp ce Hams Hall din Birmingham este centrul de motoare al
mărcii. Modelele Countryman și Paceman sunt
realizate de partenerul de dezvoltare și producție MINI, Magna Steyr, în Graz, Austria și sunt echipate cu motoare
din Hams Hall.
BMW Group realizează
investiții importante în modernizarea și expansiunea celor trei centre de producție, în pregătirea
următoarei faze pentru expansiunea de modele MINI. Suplimentar, vor fi produse
componente pentru asamblarea finală din alte centre, așa cum este și cel din India. Aceeași strategie a contribuit și la succesul
clasicului Mini la nivel mondial. În total 5,3 milioane exemplare au fost
produse între 1959 și 2000, modelele fiind exportate sub
formă de kit-uri către alte părți ale lumii. Micul
Mini nu era „made in Britan“, a fost realizat și în Spania, Belgia,
Italia, Malta, Portugalia, fosta Iugoslavie, Chile, Uruguay, Venezuela, Africa
de Sud, Australia și Noua Zeelandă.
Sursa: MINI Romania
India e o piata imensa si care dispune de o putere de cumparare imensa. Plus ca snobismul e la el acasa acolo si Mini nu sunt masini ieftine. Asa ca de ce sa le mai importe baietii pana acolo ? :)
RăspundețiȘtergere