Dupa cum bine stim, rotile autovehiculelor sunt extrem de importante pentru siguranta acestora in trafic si acest lucru pentru ca asigura in primul rand contactul cu calea de rulare. Orice roata este alcatuita din doua parti principale distincte: janta si anvelopa.

Janta din otelJanta este partea rotii pe care se monteaza anvelopa. Acestea sunt considerate drept picioarele masinii si sunt recunoscute ca fiind cele mai important elemente in ceea ce priveste tinuta masinii. In functie de materialul din care sunt confectionate, jantele se clasifica in doua mari categorii:
  • jante din otel (jante din tabla);
  • jante din aliaj.
Jantele din otel (jantele din tabla) au partea centrala confectionata din profile circulare din metal, care sunt stantate si presate in formele dorite. Corpul jantei, cel care sustine anvelopa, este realizat din tabla stocata in role, care este taiata ulterior in fasii pentru a se obtine cercul exterior dorit.

Ca o paranteza, in industria auto se folosesc ambii termeni: jante din otel, pentru ca materialul de baza din care sunt realizate este otelul si jante din table pentru ca la un moment dat in existenta lor produsele finite au fost exact placi metalice.

Janta aliaj
Jantele din aliaj au in compozitie aluminiu si magneziu, in diferite proportii, care confera o rigiditate crescuta comparativ cu jantele din tabla, asigurand astfel un plus de stabilitate, in special pe drumurile presarate cu multe curbe. De asemenea, calitatile termodinamice ale aliajului permit o mai buna racire a sistemului de franare al autovehiculului, pastrand eficacitatea acestuia. In plus, au un remarcabil rol estetic, care schimba profound imaginea de ansamblu al autoturismului.

Jante din otel sau jante din aliaj? Este intrebarea pe care si-o pun din ce in ce mai multi conducatori auto di Romania si nu numai. Ca toate produsele existente pe piata, atat jantele din otel cat si jantele din aliaj prezinta avantaje si dezavantaje, contand foarte mult unde, cum si pentru ce le exploatam.

De exemplu, jantele din aliaj permit o mai buna racire a sistemului de franare decat jantele din otel. De asemenea, jantele din aliaj asigura o mai buna stabilitate, in special  pe drumururile presarate cu multe curbe si au si un design mult mai generos decat jantele din tabla. Dar nu va ascund nici faptul ca la rularea pe drumuri neasfaltate sau drumuri cu multe gropi, jantele din aliaj se pot deteriora mai repede decat jantele din otel si chiar pot genera avarii serioase unor subansamble ale autoturismului. De asemenea, jantele din otel satisfac mai mult cerintele soferilor pe timp de iarna decat jantele din aliaj, datorita materialului mai rezistent la gropi si solutiilor folosite la deszapezire. 

Fie ca alegeti jante din otel sau jante aliaj, va doresc drumuri cat mai bune, fara incidente!
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii