A
treia generaţie BMW X5, fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle şi
liderul global în segment, impune noi standarde privind designul dinamic,
spaţiul și
versatilitatea remarcabilă, dar şi prin plăcerea eficientă a condusului. De la
debutul primului model, în 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de
modele către clienți.
În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii, ocupând constant
prima poziție
în topul vânzărilor mărcii începând cu 2008.
Noul
BMW X5 reprezintă o evoluție
a designului față
de modelul anterior într-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism și forță. Noul design se
remarcă prin farurile circulare duble ce se extind în grila BMW a radiatorului,
silueta extinsă elegant cu linia laterală marcată de pasajele musculoase ale
roţilor, cu designul față
și
spate evidențiat
de linii orizontale şi suprafeţe proeminente, dar și prin accentul pe
optimizarea aerodinamică. O serie de elemente noi sunt integrate armonios în
limbajul general de design, incluzând Air Curtains și Air Breathers
pentru roțile
față
şi Aero Blades pentru lunetă. S-a obținut astfel un coeficient aerodinamic
deosebit (Cd) de redus, de numai 0,31 (în cazul X5 xDrive30d).
În
plus, sunt oferite în premieră posibilităţi de personalizare speciale, clienţii
putând opta între noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence
dar și
M Sport, dotări de exterior şi interior pot fi comandate în aproape orice
combinaţie. Se asigură astfel posibilitatea de a opta între mai multe configurații care schimbă
caracterul mașinii
între robust și
puternic, dinamic sau elegant și
luxos.
La
interior se remarcă spațiul
generos, ambianța
luxoasă și
atenția
pentru materialele folosite. Structura orizontală, în straturi, a panoului de
bord, subliniază lățimea
și
spațiul
interior. Tema liniilor orizontale este preluată și de inserțiile din bord ce se
extind în decoraţiunile uşilor față și sunt continuate
apoi în panourile ușilor
spate. Designul tridimensional al suprafețelor generează contraste
puternice și
subliniază atenția
pentru detalii și
calitatea finisajelor.
Operare
automată a hayonului este în echiparea standard, hayonul putând fi deschis şi
închis prin telecomandă şi din zona conducătorului. Scaunele confort şi un al
treilea rând suplimentar de scaune sunt disponibile opţional. Ergonomia este
asigurată și
de zonele de depozitare extinse și de bancheta spate cu spătar
rabatabil în raport 40:20:40, dar și de capacitatea mărită a
portbagajului: 650 - 1.870 de litri.
Trei
variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i cu noua
generaţie de motor V8 pe benzină (330 kW/450 CP), BMW X5 xDrive30d cu propulsor
diesel cu şase cilindri (190 kW/258 CP) şi BMW X5 M50d, model M Performance, cu
motor diesel triturbo cu şase cilindri (280 kW/381 CP). În luna decembrie 2013,
BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d şi BMW X5 sDrive25d
(emisii CO2 149 g/km) vor fi adăugate în gamă.
Comutator
Driving Experience Control este disponibil standard, permițând reglarea
comportamentului dinamic al mașinii
între ECO PRO, CONFORT, SPORT și
SPORT +. Eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ acum soluții pentru
minimizarea masei, optimizarea aerodinamică suplimentară prin elemente noi de
caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower
Turbo pentru motoare, transmisia automată cu opt trepte, funcțiile Auto
Start-Stop și
Brake Energy Regeneration și
modul ECO PRO care integrează funcția coasting la ridicarea
piciorului de pe pedala de accelerație (rulare în gol, cu motorul
decuplat de la transmisie la viteze între 50 și 160 km/h). Toate modelele vor
îndeplini standardele de emisii Euro 6. În plus, toate modele beneficiază acum
de sistemul „Launch control“ integrat în funcțiile cutiei automate cu opt
trepte.
Ca
urmare a acestor măsuri s-au optimizat atât performanțele dinamice, cât și consumul pentru
toate variantele de motorizare. BMW X5 xDrive30d este acum cu 0,7 secunde mai
rapid pentru sprintul 0-100 km/h și înregistrează un consum cu
15% mai mic.
Suspensia
M Adaptivă, dar și
Pachetele Comfort, Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă pot fi
comandate pentru a îmbunătăţi proprietăţile sportive şi confortul călătoriei.
În timp ce pachetul Dynamic include, alături de Dynamic Performance Control, și sistemul de bare
stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul
Comfort include suspensia pneumatică pentru puntea spate și amortizoare
adaptive Dynamic Damping Control. În final, Pachetul Professional le reunește pe primele două.
A patra opțiune,
Suspensia M Adaptivă, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic
Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatică precum și setări mai
sportive ale suspensiei.
Electric
Power Steering (servodirecţie electrică) este disponibilă standard, în timp ce
sistemul Active Steering (direcţie activă), unic în segment, este disponibil opțional. Acesta
variază raportul dintre cursa volanului și raza de bracare a roților în funcție de viteză.
Astfel, la viteze mici, pentru manevre ușoare, rotirea volanului se
traduce printr-un răspuns prompt al direcției, în timp ce la viteze mari
cursa se mărește
pentru mai mult control și
stabilitate.
Sistemul
de tracţiune integrală BMW xDrive este acum disponibil şi cu Dynamic
Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic şi Professional pentru
suspensia adaptivă. Acesta asigură distribuția dinamică a cuplului pe
puntea spate, astfel că în contextul abordării dinamice a virajelor până la
100% din puterea motorului putând fi distribuită pe o singură roată pentru
agilitate remarcabilă.
Mai
multe inovaţii în gama BMW ConnectedDrive pun la dispoziția lui BMW X5 un
arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de
culori şi afişare nouă oferă posibilitatea de afișare a unui set extins de
informații
pe parbriz, de la date ale sistemului de navigație, informații de avertizare de
la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de
rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor şi animalelor şi
Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci
când se află pe sau aproape de carosabil. O altă noutate este BMW Parking
Assistant, sistem de parcare automată pentru parcare laterală și garare, în timp
ce sistemul Traffic Jam Assistant asigură condusul autonom pentru viteze de
până la 40 km/h (sistemul păstrează distanța automat față de traficul din
față,
cu posibilitatea de frânare autonomă și în același timp păstrează
automobilul pe bandă chiar și
în viraje prin ajustări automate ale direcției). Suplimentar sistemul
Colision and Pedestrian Warining funcționează până la viteze de 60
km/h și
frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic și pietoni.
Sunt
disponibile două pachete care înglobează mai multe dintre aceste sisteme.
Primul Driving Assistant ce include Lane Departure Warning (avertizare la
părăsirea benzii), dar şi Collision Warning and Pedestrian Warning. Al doilea
este Driving Assistant Plus cu Active Cruise Control (tempomat activ) cu
funcţie Stop & Go, care include frânare până la oprire și Traffic Jam
Assistant.
Alături
de toate acestea, sunt disponibile și sisteme deja cunoscute de la
generațiile
anterioare, așa
cum este funcția
pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea
benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Speed Limit
Info (informaţii cu privire la limita de viteză și restricții de depășire), dar și gama extinsă de
funcții
Internet care are în prim-plan pachetul BMW Apps.
Noul
display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonală de 10,25
ţoli (26,04 cm) și
vine în premieră cu un Touch Controller (controler cu suprafaţă tactilă,
disponibil cu sistemul opţional de navigaţie). Tot o premieră este
disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.
Variante de motorizare anunțate
pentru debut:
BMW X5 xDrive50i: motor
V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare,
injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la
5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie 0-100
km/h: 5,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform
standardelor EU: 10,4-10,5 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU:
242-244 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
BMW X5 xDrive30d: motor
diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo
(turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă
common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 190 kW/258 CP la 4.000 rpm, cuplu
maxim: 560 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 secunde,
viteză maximă: 230 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU:
6,2 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 162-164 g/km (datele depind
de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
BMW X5 M50d: motor
diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo
(trei turbocompresoare cu presiune ridicată, cu geometrie variabilă a
turbinei), injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare, presiune maximă de
injecţie 2.200 bar). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 280 kW/381 CP între 4.000
şi 4.400 rpm, cuplu maxim: 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100
km/h: 5,3 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform
standardelor EU: 6,7 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 177 g/km,
standarde de emisii: EU6.
Sursa:
BMW Romania
0 comentarii