2013 DTM Hockeheim
Start excepțional pentru BMW Motorsport în sezonul 2013 din DTM: la finalul celor 42 de tururi, Augusto Farfus (Brazilia) a câştigat cursa de deschidere de la Hockenheim (Germania), pilotând Castrol EDGE BMW M3 DTM. Aceasta a fost cea de-a doua victorie în DTM pentru pilotul BMW Team RBM, după succesul reuşit la Valencia (Spania), în 2012. O evoluţie excelentă pe circuit şi un tur de forţă din punct de vedere al strategiei au permis ca unul dintre piloţii BMW Team Schnitzer, Dirk Werner (Germania), să reuşească o revenire spectaculoasă cu Samsung BMW M3 DTM: după startul de pe poziția 20 în grilă, a terminat pe locul doi. Datorită acestei performanţe, el a completat prima dublă pentru BMW de la revenirea constructorului bavarez în DTM, în 2012. Aceasta este pentru a 16-a oară în istoria DTM când doi piloţi BMW au ocupat primele două locuri.

După o cursă deosebit de disputată, cu numeroase manevre spectaculoase de depăşire, campionul en-titre Bruno Spengler (Canada / BMW Bank M3 DTM) a trecut linia de sosire în poziţia a cincea. Joey Hand (SUA, BMW M3 DTM) şi Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM) s-au clasat şi ei în zona punctelor - locurile al şaptelea, respectiv al nouălea. Remarcabilă este prestația lui Wittmann care în cursa sa de debut în DTM a reușit să obțină o clasare în puncte după plecarea de pe ultima poziție a grilei de start.

Astfel, cinci maşini BMW M3 DTM au terminat pe unul din primele zece locuri. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) şi Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) au ocupat locurile al 13-lea, respectiv al 17-lea. Cursa de debut a lui Timo Glock (Germania) în DTM s-a încheiat prematur. Până la momentul abandonului, pilotul BMW Team MTEK a reuşi o evoluţie consistentă. Aflat pe locul al 15-lea al grilei de start, Glock şi-a croit drum spre partea superioară a plutonului, iar la un moment dat a fost al doilea. Cu toate acestea, după primul pit stop, roata dreapta spate a DEUTSCHE POST BMW M3 DTM s-a desprins, astfel că debutantul nu a avut altă opţiune decât abandonul.

Noile modificări de regulament au contribuit la o cursă deosebit de spectaculoasă: sistemul DRS (Drag Reduction System) a făcut ca lupta pe circuit să fie și mai disputată, a contribuit la mai multe depășiri, în timp ce pneurile opționale, mai rapide dar cu rezistență redusă au adus un plus de confruntare strategică.

Jens Marquardt (BMW Motorsport Director):
"Acesta a fost un început de sezon fantastic. Trebuie să îi felicit pe toţi cei din echipă - în special pe Augusto Farfus şi Dirk Werner, care ne-au oferit prima dublă de la revenirea în DTM. Augusto nu a făcut nicio greşeală, iar strategia BMW Team RBM a funcţionat perfect. Acelaşi lucru pot spune şi despre BMW Team Schnitzer, care l-a ajutat pe Dirk să urce de pe locul al 20-lea până pe un remarcabil loc secund. Revenirea lui a fost fantastică. Cred că prima cursă a anului a fost una atractivă şi pasionantă pentru fani , pe cât a fost pentru noi. Îmi pare rău pentru Timo Glock. Părea în formă bună la start şi a făcut o treabă bună prin modul în care a urcat în clasament. Cu toate acestea, orice echipă nouă urmează o curbă de învățare şi, din păcate, aceasta include şi ghinioane. Chiar şi aşa, sunt foarte fericit pentru că Marco Wittmann, coechipierul lui Timo, s-a clasat în puncte după ce a pornit de la coada grilei."

Augusto Farfus (#7, BMW Team RBM, locul 1):
Pneuri: Alternativ - Principal - Alternativ
"Aceasta a fost una dintre cele mai interesante curse la care am participat. Chiar de la început, pentru mine a fost clar că am o şansă de a câştiga după ce am fost al doilea pe grilă. Cu toate acestea, exista şi o doză de incertitudine pentru că nimeni nu ştia cu exactitate care va fi efectul DRS şi al pneurilor alternative pe durata cursei. Fanii au putut vedea numeroase manevre de depăşire şi o luptă încinsă pe pistă. În cele din urmă, strategia perfectă a echipei mele a făcut diferenţa. Este un sentiment incredibil să începi sezonul cu o victorie. Vreau să le mulţumesc celor de la BMW Motorsport şi BMW Team RBM. Este un început incredibil."

Dirk Werner (#2, BMW Team Schnitzer, locul 2):
Pneuri: Principal - Alternativ - Principal
"Pentru mine, sentimentul este sinonim cu o magie. Am fost foarte dezamăgit după rezultatul slab din calificări, pentru că aveam mari aşteptări de la acest week-end. M-am tot foit în pat pe timpul nopţii şi nu aş fi vrut să mă trezesc în această dimineaţă (n.a. duminică). Câteva ore mai târziu, povestea era cu totul alta: fără îndoială mă aşteaptă o seară lungă. Maşina a fost senzaţională. Unul din obiectivele mele pentru 2013 era să obţin un podium. Cu greu pot crede că am reuşit acest lucru încă de la prima cursă. Rareori am avut parte de atâta acţiune într-o singură cursă. A fost o zi perfectă pentru mine."

Clasamentul cursei de la Hockenheim
1. Augusto Farfus (Brazilia) ...................42 tururi / 1h10:11,583
BMW Team RBM ..........................................#7 Castrol EDGE BMW M3 DTM
2. Dirk Werner (Germania) ..........................42 tururi / +3,692
BMW Team Schnitzer ..................................#2 Samsung BMW M3 DTM
3. Christian Vietoris (Germania) ..........42 tururi / +9,675
Mercedes AMG ..........................................#9 Mercedes AMG C-Coupé
4. Gary Paffett (Marea Britanie) ..................42 tururi / +12,613
EURONICS Mercedes AMG ..........................#3 EURONICS Mercedes AMG C-Coupé
5. Bruno Spengler (Canada) .................42 tururi / +13,212
BMW Team Schnitzer .................................#1 BMW Bank M3 DTM
6. Timo Scheider (Germania) ..................42 tururi / +13,753
Audi Sport Team Abt ..................................#23 AUTO TEST Audi RS 5 DTM
7. Joey Hand (SUA) ..................................42 tururi / +14,100
BMW Team RBM ..........................................#8 BMW M3 DTM
8. Mike Rockenfeller (Germania) ..........42 tururi / +14,477
Audi Sport Team Phoenix .........................#19 Schaeffler Audi RS 5 DTM
9. Marco Wittmann (Germania) .................42 tururi / +17,894
BMW Team MTEK .........................................#21 Ice-Watch BMW M3 DTM
10. Roberto Merhi (Spania) .................42 tururi / +19,537
THOMAS SABO Mercedes AMG .................#4 THOMAS SABO Mercedes AMG C-Coupé
11. Pascal Wehrlein (Germania) .........42 tururi / +20,902
Mercedes AMG .........................................#18 Mercedes AMG C-Coupé
12. Daniel Juncadella (Spania) ................42 tururi / +26,169
stern Mercedes AMG ................................#17 stern Mercedes AMG C-Coupé
13. Martin Tomczyk (Germania) ........42 tururi / +30,904
BMW Team RMG ........................................#15 BMW M Performance Zubehör M3 DTM
14. Jamie Green (Marea Britanie) .......42 tururi / +41,166
Audi Sport Team Abt Sportsline ...............#12 Red Bull Audi RS 5 DTM
15. Miguel Mollina (Spania) ...............42 tururi / +43,535
Audi Sport Team Phoenix ........................#20 Audi RS 5 DTM
16. Filipe Albuquerque (Portugalia) ........42 tururi / +54,077
Audi Sport Team Rosberg .........................#6 Audi Financial Services RS 5 DTM
17. Andy Priaulx (Marea Britanie) ..........40 tururi / +2 tururi
BMW Team RMG ..........................................#16 Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM

ABANDONURI
Mattias Ekström (Suedia) ..................................+14 tururi
Audi Sport Team Abt Sportsline ..........................#11 Red Bull Audi RS 5 DTM
Edoardo Mortara (Italia) ..........................................+21 tururi
Audi Sport Team Rosberg ..................................#5 Playboy Audi RS 5 DTM
Timo Glock (Germania) ..................................+25 tururi
BMW Team MTEK ...................................................#22 DEUTSCHE POST BMW M3 DTM
Robert Wickens (Canada) ...................................+37 tururi
STIHL Mercedes AMG ...........................................#10 STIHL Mercedes AMG C-Coupé
Adrien Tambay (Franţa) ..........................................+38 tururi
Audi Sport Team Abt ..........................................#24 Audi ultra RS 5 DTM

Clasamente după etapa 1/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Augusto Farfus 25p; 2. Dirk Werner 18p; 3. Christian Vietoris 15p; 4. Gary Paffett 12p; 5. Bruno Spengler 10p; 6. Timo Scheider 8p; 7. Joey Hand 6p; 8. Mike Rockenfeller 4p; 9. Marco Wittmann 2p; 10. Roberto Merhi 1p.

Clasamentul echipelor.
1. BMW Team RBM 31p; 2. BMW Team Schnitzer 28p; 3. STIHL / AMG Mercedes 15p; 4. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 13p; 5. Audi Sport Team Abt 8p; 6. Audi Sport Team Phoenix 4p; 7. BMW Team MTEK 2p.

Clasamentul constructorilor.
1. BMW 61p; 2. Mercedes-Benz 28p; 3. Audi 12p.

Calendarul sezonului 2013:
Următoarea cursă: 19 mai, Brands Hatch
5 mai - Hockenheim (Germania); 19 mai - Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie - Spielberg (Austria); 16 iunie - Lausitzring (Germania); 14 iulie - Norisring (Germania); 4 august - Moscova (Rusia); 18 august - Nürburgring (Germania); 15 septembrie - Oschersleben (Germania); 29 septembrie - Zandvoort (Olanda); 20 octombrie - Hockenheim (Germania).

DTM este transmis de Digi Sport
Din acest an, fanii BMW şi pasionaţii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) vor putea urmări campionatul preferat la Digi Sport. Postul TV va transmite atât sesiunea de calificări de sâmbătă, cât şi cursa de duminică.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii