Navigator,
pilot, tehnician sau mecanic, Cristian Stoicanea Cismas a debutat în acest an
în calitate de pilot în cursele din cadrul Campionatului National de Viteza in
Coasta Dunlop la Marele Premiu al Orasului Brasov.
Alaturi de alti pasionati ai sportului cu motor da viata si
culoare curselor la care participa. Este tenace, perseverant si munceste mult
pentru a obtine rezultate cat mai bune. La finalul competitiei, in cursa de
debut, s-a clasat pe locul 3 al podiumului la clasa H1.
Sambata, 27 aprilie, Cristian Stoicanea Cismas a deschis
mansa de recunoasteri oficiale de la Brasov. Iata ce a declarat: “Fiind
la debutul in Campionatul National de Viteza in Coasta au fost emotii, pana in
momentul primului start, cand am reusit sa ma concentrez pe ceea ce am de facut
iar emotiile au disparut. Probabil au contat si cursele din Campionatul
Regional, unde ma dau de 2 ani. Faptul ca am fost primul nu prea a contat, doar
mi-am reglat oglinzile retrovizoare, in caz ca as avea nevoie de ele. Dar nu a
fost cazul.”
Prima etapa de la Brasov a fost una animata, interesanta, cu priza
la piloti dar si la public. “Drumul Poienii poate fi o cursa de coasta
adevarata de jos, din Brasov, pana sus, la intrarea in Poiana. Intr-adevar,
pare scurt cand esti la volan pe proba, dar mie mi-a placut si asa. Mi-as dori
ca toate traseele sa fie macar la fel de lungi, dar din pacate sunt si trasee
de doar 3 km. Asa ca 5,2km a fost in regula. Mi-ar fi placut in schimb sa fie 10
urcari, si nu 8, dar si asa programul a fost la limita timpului.” a mentionat
Cristian Stoicanea Cismas.
Duminica, 28 aprilie, fara a beneficia de suportul unui “bolid”,
doar cu o cursa la activ in Campionatul Regional de Viteza in Coasta organizat
de CS Auto Crono, Cristian si-a intrebuintat serios resursele pentru a cunoaste
si stapani masina la parametrii optimi. “Inaintea etapei de Campionat Regional
de la Sf. Ana si inaintea acestei etape am revizuit putin masina, dar
adevaratele teste sunt in timpul cursei, din pacate. Mici probleme au fost,
chiar pe prima urcare am pierdut cureaua de la alternator (dupa aceea am vazut
ca acesta sta putin stramb si probabil de la un soc cureaua a sarit de pe
fulie). Am avut curea de schimb, asa ca nu a fost nici o problema in a remedia
defectiunea (in ultima instanta se putea merge si fara alternator, doar cu
curentul din baterie). La mansele de concurs cred ca m-am incrancenat prea
tare, iar la prima mansa am ratat complet startul, din cauza ca mi-a sarit din
viteza de doua ori la plecarea de pe loc. La a doua mansa am plecat foarte
incet de pe loc, dupa care am realizat ca eram in treapta a treia de viteza.
Eh, emotiile. Timpii nu prea m-au interesat, am fost mai mult interesat de
acomodarea cu masina si de abordarea corecta atraselor. Nu mi-a iesit peste tot,
dar sunt optimist, debutul e promitator.” a precizat tanarul pilot.
“Desi este o generatie mai veche, masina este foarte bine
pregatita din punct de vedere tehnic. Desigur, imbunatatiri se pot aduce mereu.
Marea problema este lipsa resurselor pentru a invata masina, singurele momente
in care se poate face asta este in timpul curselor, asa ca incerc sa particip
la cat mai multe. Imbunatatirea timpilor o sa vina de la sine odata ce o sa ma
acomodez cu masina si o sa îi pot exploata potentialul. Deocamdata mai am de
lucrat la punctele de franare si la acomodarea cu etajarea cutiei de viteza,
care este foarte "lunga".” a adaugat Cristian
Marele Premiu al Orasului de la Brasov ramane o etapa de referinta
pentru motorsportul romanesc. Traseul pe care s-a desfasurat concursul este
unul de viteza in care tehnica, indemanarea si constanta pot sa-ti aduca un
timp bun. Febra debutului intr-un cursa nationala la determinat pe tanarul
pilot sa se concentreze asupra tuturor aspectelor cu exceptia unia: “Locul 3 la clasa H1 a venit ca o surpriza
totala pentru mine. Nu am avut timp sa ma uit pe clasamente, eram si putin
dezamagit ca nu am reusit sa imbunatatesc timpul pe proba, iar cand mi-am auzit
numele strigat la anuntarea podiumului clasei H1 a trebuit sa ma intrebuintez
serios, pentru ca tocmai schimbam rotile masinii pentru a o urca pe platforma
si am alergat din parcul de service pentru a fi prezent pe podium. Multumesc prietenilor si echipei de service pentru tot
sprijinul.” a marturisit Cristian.
Sursa: Dan Strauti – Senior Editor Autostiri.ro
0 comentarii