Renault
Captur a obtinut punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranta pasiva
efectuate de organismul independent Euro NCAP. Acest rezultat a fost obtinut in
conditiile introducerii din ianuarie 2013 a unor noi bareme mult mai stricte si
demonstreaza inca o data expertiza Renault in materie de siguranta pasiva.
Renault Captur a obtinut o nota globala de 80,5%
devenind totodata al cinsprezecelea model Renault care primeste nota maxima de
5 stele la testele de siguranta pasiva Euro NCAP.
Pe langa recunoasterea oficiala a performantelor in
materie de siguranta, Renault Captur da dovada unui comportament rutier dinamic
si sigur, gratie unui sasiu reactiv si precis.
Preocuparea permanenta pentru protectia optima a tuturor ocupantilor
Unul dintre obiectivele constructorului a fost ca
Renault Captur sa ofere acelasi nivel de siguranta pasiva ca si noul Clio,
ambele fiind construite pe aceeasi platforma. Pornind de la o viziune globala
ce urmareste cresterea sigurantei ocupantilor, Renault a dezvoltat noi solutii
care tin cont de accidentologie si de comportamente rutiere reale. Astfel,
Renault Captur beneficiaza de sisteme de protectie de ultima generatie cu
declansare mult mai rapida.
Protectia
ocupantilor adulti
In caz de impact frontal, protectia ocupantilor
locurilor din fata se realizeaza prin intermediul a doua airbag-uri cu
randament mare, a centurilor de siguranta pretensionate si a limitatorului de
efort calibrat la 400 daN. De asemenea, zonele fuzibile au fost incorporate la
nivelul sertarului «Easy Life» cu scopul de a ameliora protectia la nivelul
genunchilor si a tibiei.
Pentru pasagerii locurilor din spate, au fost
prevazute centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, iar pentru ocupantii
locurilor laterale s-a adaugat si un limitator de efort.
La testele de coliziune laterala, Renault Captur a
obtinut un rezultat impresionant cu un scor de 7,9 puncte din 8 maxim
posibile. Pentru o viteza de detectare si o reactie sporita, Renault Captur
este dotat cu doi senzori plasati in puncte cheie: unul in portiera fata si
altul in montantul B. Un algoritm specific regleaza declansarea airbag-urior
cap – torace, de ultima generatie, in functie de intensitatea impactului.
Aceste rezultate (inclusiv impactul lateral cu
stalp si impactul din spate), au facut ca Renault Captur sa obtina 32
de puncte din 36 posibile, pentru categoria protectie ocupanti adulti,
fiind unul dintre cele mai bune rezultate din segment.
Protectie
copii
Renault Captur este printre cele mai sigure modele
din segmentul B privind siguranta copiilor din masina, obtinand un rezultat de 39
de puncte din 49 posibile, in ciuda protocului mult mai sever instituit de
Euro NCAP. Acest fapt se datoreaza atat arhitecturii masinii cat si centurilor
de siguranta cu prindere in 3 puncte si sistem Isofix, disponibile atat pentru
pasagerul din fata, cat si pentru locurile laterale spate.
Renault
Captur, la cel mai bun nivel in ceea priveste protectia pietonilor
Partea frontala a modelului Renault Captur a fost
special conceputa astfel incat, la un impact cu pietoni, leziunile ocazionate
sa fie diminuate. Spoilerul fata nu prezinta zone cu asperitati, in timp ce
parbrizul este plonjat, favorizand deformarile controlate si evitand riscurile
de ranire. Capota a fost inaltata pentru a pastra o zona de deformare intre
structura si punctele inalte ale motorului. Cu 22 de puncte din 36
posibile, Renault Captur se pozitioneaza in fruntea segmentului sau.
Siguranta
"in genele" Renault … plus echipamente
Renault Captur este echipat inca din versiunea
standard cu regulator/limitator de viteza, indicator la bord si semnale
acustice pentru prinderea tuturor centurilor de siguranta si sistem ESC
(Electronic Stability Control). Modelul a obtinut 7 puncte, respectand
standardele actuale Euro NCAP, mult mai exigente.
O
abordare pragmatica si un angajament real
Strategia Renault in materie de siguranta se
bazeaza pe utilizarea celor mai noi tehnologii care previn riscurile de
accident, corectarea situatiilor neprevazute ce pot aparea la volan si
protectia pasagerilor in caz de impact.
Printr-o abordare globala, Renault s-a impus de-a
lungul anilor, ca o referinta in materie de siguranta auto, asa cum o dovedesc
rezultatele obtinute la testele Euro NCAP a modelelor din portofoliul sau.
In materie de siguranta activa, sasiul reactiv si
precis, asociat cu simularile digitale, permit detectarea intr-o maniera exacta
a situatiilor de urgenta. Disponibile in standard, sistemele ABS si ESC sunt
extrem de eficiente. De asemenea, functia AFU (asistenta la franarea de
urgenta) este integrata in ansamblul calculator / bloc hidraulic.
Renault acorda o atentie desosebita ergonomiei si
confortului la bord, care permit sporirea capacitatii de concentrare a
soferului in timpul condusului. Astfel, Renault Captur este dotat cu o serie de
echipamente care imbunatatesc calitatea vietii la bord, precum sistemele MEDIA
NAV si R-LINK, automatizarea anumitor functii cum ar fi aprinderea farurilor
sau pornirea stergatoarelor, asistenta la parcarea cu spatele si camera video
pentru anumite modele. Nu in ultimul rand, toate versiunile Renault Captur
dispun de telefonie hand-free si Bluetooth®.Renault Captur a obtinut punctajul
maxim de 5 stele la testele de siguranta pasiva efectuate de organismul
independent Euro NCAP. Acest rezultat a fost obtinut in conditiile introducerii
din ianuarie 2013 a unor noi bareme mult mai stricte si demonstreaza inca o
data expertiza Renault in materie de siguranta pasiva.
Renault Captur a obtinut o nota globala de 80,5%
devenind totodata al cinsprezecelea model Renault care primeste nota maxima de
5 stele la testele de siguranta pasiva Euro NCAP.
Pe langa recunoasterea oficiala a performantelor in
materie de siguranta, Renault Captur da dovada unui comportament rutier dinamic
si sigur, gratie unui sasiu reactiv si precis.
Sursa: Renault Romania
0 comentarii