Noua generaţie remarcabilă de sisteme
infotainment cu touchpad.
Exemplarul motor Turbo diesel de 103
kW/140 cp cu un consum de numai 3,7 l/100 km şi emisii de CO2 de
doar 99 g/km.
Noua unitate de propulsie Turbo pe
benzină cu injecţie directă ce dezvoltă o putere între 125 kW/170 cp şi 184
kW/250 cp.
Noul design al caroseriei şi
interiorului conferă un caracter şi mai exclusivist.
Premieră mondială la Salonul Auto de la
Frankfurt, în septembrie.
Ofensiva de produs Opel trece la un nivel superior cu
noul Opel Insignia care îşi sărbătoreşte premiera mondială în cadrul celei de-a
65-a ediţii a Salonului Auto de la Frankfurt (12 – 22 septembrie 2013).
Modelul de vârf străluceşte printr-un interior şi mai atrăgător şi un exterior
mai stilizat, ducând filosofia de design premiată a mărcii Opel „măiestria
sculpturală întâlneşte precizia germană” la un nivel superior. Noile motoare
puternice şi extrem de eficiente cu injecţie directă, precum cele două unităţi
de propulsie Turbo pe benzină de generaţie nouă şi cea Turbo diesel cu emisii
de CO2 de 99 g şi extind portofoliul. Aceste emisii scăzute
plasează noul propulsor de 2 litri Turbo diesel în clasa A+ de energie. Ambele
variante (88kW/120 CP şi 103kW/140 CP conform EG nr. 715/2007) consumă, fie în
caroserie cu cinci, fie în cea cu patru uşi cu transmisie manuală cu 6 trepte
şi sistem Start/Stop doar 3.7 litri de combustibil la 100 km în ciclu combinat
(Sports Tourer: 3.9 litri/100 km). Astfel, Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai
eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa lui.
Acum pentru Insignia este disponibilă o generaţie complet nouă de
sistem infotainment. Acesta integrează în autovehicul multe funcţii pentru
smartphone şi poate fi acţionat simplu şi intuitiv prin intermediul unui
touchpad amplasat pe consola centrală.
„Modelul de succes Insignia a convins deja un număr de peste
500.000 de şoferi Opel. Noul Insignia va produce şi mai multă emoţie, datorită
postului de conducere elegant şi de înaltă calitate, modului intuitiv de
acţionare a sistemului infotainment, unităţilor de propulsie exemplare, precum
impresionantul Turbo diesel de 99 de grame”, descrie CEO-ul Opel, dr.
Karl-Thomas Neumann revoluţia modelului de dimensiuni medii. „Vârful nostru de
lance este acum şi mai sofisticat şi mai atrăgător, dar, înconjuraţi de toată
această eleganţă, nu uitaţi caracteristicile sale definitorii: faptul că oferă
şoferului şi pasagerilor o experienţă de conducere confortabilă şi sigură, cu
tehnologii de ultimă oră la preţ atrăgător.”
Eleganţă: post de conducere bine organizat, nouă generaţie a
sistemului infotainment
În timpul îmbunătăţirii postului de conducere, accentul a fost pus
pe trei criterii: utilizare simplă şi intuitivă, personalizarea ofertei de
infotainment şi, desigur, confortul şi siguranţa şoferului şi ale pasagerilor,
care este sporită şi mai mult datorită distragerii cât mai puţin posibil a
atenţiei de la trafic.
Consola centrală conferă o senzaţie complet nouă de subtilitate şi
rafinament, fiind şi centrul unei mulţimi de funcţii şi tehnologii de ultimă
oră. Panoul de comandă cu lac negru piano şi accente cromate a fost mult
simplificat. Acesta are acum doar câteva butoane, astfel încât acţionarea
sistemului infotainment şi, de exemplu, a sistemului de climatizare, este
rapidă şi intuitivă.
Noua generaţie a sistemului infotainment a modelului Insignia
poate fi controlată prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu acţionare
tactilă. De la ecranul de pornire şoferul poate accesa toate funcţiile şi
submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea
smartphone sau navigaţiei cu hartă 3D, prin intermediul butoanului central sau
al ecranului tactil, prin comandă vocală sau cu ajutorul touchpad-ului complet
nouţ. Iar sistemul infotainment poate fi personalizat, putând fi memorate până
la 60 de preferinţe (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de
navigaţie).
Touchpad-ul este ergonomic integrat în consola centrală şi oferă
un mod complet nou, rapid şi intuitiv de acces la sistemul infotainment.
Suprafaţa tactilă, iluminată, reacţionează imediat la mişcarea degetelor
include şi o caracteristică de răspuns tactil, simplificând foarte mult
utilizarea noii generaţii de sistem infotainment, fără a distrage atenţia
şoferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse şi
litere, prin atingere cu vârful degetelor, de exemplu la căutarea titlului unei
piese în baza de date sau a unei localităţi în sistemul de navigaţie.
În plus, şoferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de
ultimă generaţie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou şi
configuraţie clară, precum şi prin comenzi vocale. Funcţia avansată de comandă
vocală poate fi activată prin simpla apăsare a unui buton de pe volan şi poate
procesa mai multe comenzi în acelaşi timp. Gama largă de posibilităţi de
acţionare este rezultatul îmbunătăţirilor pe care le include noua generaţie.
Panoul de instrumente cu design nou şi ecran color hi-res de până
la 8 inch asigură îmbunătăţirea conexiunii om-maşină. Pe lângă parametrii
clasici, cum ar fi viteza, turaţia şi nivelul de combustibil din rezervor, în
câmpul vizual al şoferului sunt afişate informaţii referitoare la navigaţie,
utilizarea smartphone-ului şi opţiunile audio, care pot fi reglate.
Produs de vârf: noua generaţie a unităţii de propulsie Turbo
diesel cu emisii CO2 de 99 grame şi unitatea de propulsie pe
benzină SIDI Turbo
Noul Opel Insignia iese în evidenţă şi din perspectiva sistemului
de propulsie şi a şasiului. Deşi modelul de dimensiuni medii a primit deja
multe recunoşteri pentru confortul conducerii, manevrabilitate şi ţinută la
drum, noua ediţie îl depăşeşte. Inginerii Opel au realizat o mulţime de
îmbunătăţiri ale şasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor şi
sistemului de direcţie, rezultatul fiind scăderea nivelului de zgomot şi
vibraţii şi un confort şi mai mare.
Portofoliul mare de motoare, extins de curând, este orientat către
performanţă şi confort fără compromis. Noul Opel Insignia oferă posibilitatea
alegerii între trei alternative de propulsie, pe benzină, diesel şi GPL (gaz
petrolier lichefiat), cu puteri între 81 kW/110 cp şi 239 kW/325 cp.
Noul Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant şi al
caracterului ecologic. Datorită noului motor turbo diesel de 2,0 litri,
variantele de 88 kW/120 cp şi 103 kW/140 cp au emisii de CO2 de
numai 99 g/km (Sports Tourer: 104 g CO2/km) conform Regulamentului
CE nr. 715/2007. Acest lucru îl plasează în clasa de eficienţă energetică A+,
având în vedere că modelele cu patru şi cinci uşi, cu sistem de transmisie
manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop consumă doar 3,7 litri de
carburant la 100 de kilometri în regim mixt (Sports Tourer:
3,9 l/100 km) cele mai bune valori din cadrul acestei clase de
autovehicule. Ambele variante se mândresc, de asemenea, cu un cuplu de
excepţie, unitatea Turbo diesel de 88 kW/120 cp generând un cuplu de până la
320 Nm, iar modelul de 103 kW/140 cp chiar de până la 370 Nm, datorită unei
funcţii de amplificare automată.
Cea mai performantă unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI
de 143 kW/195 cp. Motorul diesel de înaltă performanţă cu turbocompresoare secvenţiale
în două trepte atinge un cuplu impresionant de 400 Nm şi se distinge printr-un
răspuns foarte prompt, precum şi o putere de propulsie de excepţie pe o gamă
mare de turaţii.
Cele mai impresionante motoare pe benzină sunt cele două unităţi
de propulsie turbo cu injecţie directă: motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de
184 kW/250 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm, precum şi unitatea 1.6 SIDI
Turbo de nouă generaţie, cu o putere de 125 kW/170 cp şi un cuplu de
260 Nm, şi chiar de până la 280 Nm, cu funcţie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection).
Ambele dezvoltă o putere de excepţie şi se mândresc cu o rulare uniformă prin
excelenţă şi un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi
combinate cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi cu un sistem
Start/Stop sau o transmisie automată nouă cu şase trepte de viteză, cu frecare
redusă. Pe lângă versiunea cu tracţiune pe puntea faţă, unitatea SIDI Turbo de
2,0 litri este disponibilă şi pentru versiunea cu tracţiune integrală.
Noul Insignia reflectă în segmentul autovehiculelor de dimensiuni
medii filozofia de design Opel, câştigătoare a numeroase premii: „măiestria
sculpturală întâlneşte precizia germană”. Tema de design îmbină aspiraţiile
premium şi caracterul dinamic cu un aspect inconfundabil al părţii frontale,
coborâte, pentru a accentua postura lată a autovehiculului. Grila cromată şi
ultra-lucioasă este mai lată şi mai coborâtă decât înainte. Bara care conţine
logo-ul Opel este mai înclinată şi include lamele care fac o legătură vizuală
spre farurile cu design nou. În funcţie de nivelul de echipare, farurile sunt
disponibile cu lămpi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranţă
AFL+. Toate blocurile optice sunt produse în negru ultra-lucios, având
integrate accente cromate care le subliniază tehnologia. Blocurile optice
includ o semnătură vizuală în formă de aripă: luminile de zi cu tehnologie LED
şi economie de energie. Inserţiile din josul părţii din faţă a autovehiculului
sunt înguste şi late, pentru a accentua dimensiunea părţii superioare a grilei.
Proiectoarele de ceaţă sunt combinate cu inserţii negre late şi accente
cromate. Acestea se lăţesc înspre pasajele roţilor, pentru a scoate în evidenţă
lăţimea părţii frontale şi designul de mare clasă al modelului Opel Insignia.
Vederea din lateral a Insignia sedan se diferenţiază mai mult
decât înainte de cea a versiunii hatchback, prin designul unic al hayonului şi
al spoilerului integrat. Linia proeminentă a montantului C al modelului cu
cinci uşi se estompează înainte de a ajunge la marginea posterioară a
spoilerului, pentru a accentua silueta clasică de coupé. În cazul variantei cu
patru uşi, linia proeminentă continuă de-a lungul marginii spoilerului, pentru
a scoate în evidenţă lungimea elegantului sedan.
Acest lucru se repetă în partea din spate, căreia designul noului
Insignia îi conferă un aspect mai larg şi mai coborât. Bara care include
logo-ul mărcii, cromată, ultra-lucioasă, a fost poziţionată mai jos pe hayon.
Aceasta se extinde în cadrul lămpilor spate, prin benzi înguste care includ
funcţiile pentru marşarier. Lămpile de poziţie/stop ale blocurilor optice
spate, formate din 2 părţi, sunt echipate în totalitate cu tehnologia LED
pentru versiunile sedan şi hatchback. Trăsătura caracteristică pentru toate
versiunile de caroserie este designul în formă de aripă, specific mărcii Opel.
Noul Opel Insignia oferă, de asemenea o mulţime de tehnologii, de
caracteristici tehnice pentru siguranţă şi confort. Acestea includ radarul şi
sistemele de asistenţă pe bază de camere video de ultimă oră, de la tempomatul
adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de
avertizare privind o coliziune frontală şi sistemul de asistenţă la parcare de
a doua generaţie, scaune premium cu certificare AGR şi funcţia de acces în
autovehicul şi pornire fără cheie „Open & Start”, pentru a enumera doar
câteva dintre acestea.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii