Probele
speciale sunt 20 % pe asfalt si 80 % pe macadam.
Speciala
Sadu revine in programul raliului.
Actiunea
la Sibiu incepe de pe 22 iulie.
Cu o luna si jumatate inantea startului la editia din 2013 a Raliului Sibiului, etapa a 7-a din Campionatul European de Raliuri, organizatorul a prezentat traseul oficial pe care vor concura piloti de top din intreaga lume. Raliul Sibiului, cel mai important eveniment auto din Romania, are 14 probe speciale, dintre care 8 distincte, cu o lungime de 228 kilometri.
In 2013, Raliul Sibiului Romania va avea un traseu
similar cu cel din sezonul trecut cand a facut parte din Intercontinental Rally
Challenge, una din diferente fiind cresterea procentajului de asfalt la
aproximativ 20 % din lungimea totala a traseului. In plus, in programul
raliului a fost introdusa si speciala Sadu care este 100% pe asfalt. „Mai avem
asfalt pe fosta speciala Calugaru inclusa acum in proba Santa Max si inca 2,5
kilometri pe speciala Gatu Berbecului chiar la start. In rest, probele sunt aproape
in aceeasi configuratie ca anul trecut”, a spus Sorin Itu, organizatorul
raliului.
In afara portiunii de asfalt de la startul probei,
speciala Gatu Berbecului are acum 32 de kilometri fiind mai lunga decat anul
trecut. O alta schimbare fata de 2012 este si ca super speciala are acum 3,8
kilometri fiind parcursa de doua ori. „Super speciala este una din probele care
atrage mult public si de aceea am decis ca ea sa fie parcursa de doua ori.
Desigur, vom face toate eforturile necesare pentru a evita ridicarea prafului.
Mai sunt cateva mici modificari ale traseului, dar in mare am pastrat formula
de anul trecut care a fost una extrem de spectaculoasa. Toate probele au intrat
in reabilitare si suprafata va fi mult mai buna decat la editiile anterioare,
aceasta fiind si una dintre solicitarile celor de la Eurosport, promotorul
Campionatului European de Raliuri.
Actiunea in Raliului Sibiului Romania va incepe inca
de luni, 22 iulie, cand se va deschide parcul de service amplasat in Piata Mare
a orasului, iar marti si miercuri sunt programate recunoasterile. Joi, 25
iulie, ziua incepe cu calificarile oficiale care se vor desfasura pe traseul
super specialei dar in sensul invers desfasurarii ei in timpul raliului, dupa
care urmeaza shakedown-ul. Startul festiv este programat la ora 20:30 in Piata
Mica a orasului, fiind precedat de o parada a masinilor participante pe
strazile din centrul orasului. Toate masinile vor pleca din Piata Mare la ora
20:00 si vor ajunge apoi in Piata Mica pentru startul festiv.
Vineri, 26 iulie, in prima zi de cursa se va da
startul la ora 13:00 pilotii avand de parcurs 7 probe speciale. „Prima zi
incepe cu doua treceri pe probele Dobarca si Crinti, apoi super speciala si cele
doua probe speciale de noapte Paltinis, in urcare pe asfalt, si Santa pe
macadam unde ma astept sa fie si cei mai multi spectatori”, a spus Sorin Itu,
despre programul din prima zi a raliului.
Sambata, 27 iulie, sunt programate celelate 7 probe
speciale. Ziua incepe la ora 09:30 cu probele Sadu, Gatu Berbecului si Santa
Max, care vor fi parcurse de doua ori, si se va termina cu super speciala de pe
terenul de rally cross din cartierul Strand. Festivitatea de premiere va avea
loc la ora 19:00 in Piata Mica a orasului. „Am ales un format foarte compact si
spectaculos. In ziua a doua, de exemplu, avem mai multi kilometri de proba
speciala decat kilometri de legatura. Sper sa reusim sa atragem si anul acesta
cat mai multi spectatori pe probele speciale si in Piata Mare a orasului unde
va fi parcul de service”, a mai adaugat Sorin Itu.
Inscrierile
oficiale pentru Raliull Sibiului, cel mai important eveniment auto din Romania,
incep de vineri, 7 iunie, si se vor inchide pe 13 iulie.
Sursa: Berti Panaiot, National Communication Manager
0 comentarii